Hoofdsponsor

1/25 Liebherr L586 2plus2 wiellader - schaal 1:25 [wip]

Mooi werk hoor Joost, ziet er goed uit met een likje verf.

Fred
 
prachtig werk joost hopelijk heb je geen niesbui als je aan de traanplaat bezig bent ;)
 
Hoi Joost, dat noem ik nou doorzettings vermogen.
Ziet er goed uit.
Gr. Jos.
 
Na een korte bouwstop gaan we d'er weer even tegenaan. We hebben van deze pauze gebruik gemaakt om de gaatjestang aan te schaffen die Fred eerder voorstelde en internet af te schuimen naar bruikbaar fotomateriaal.
Van de buitenkant is er ruim voldoende beeldmateriaal te vinden. De binnenkant wordt heel wat minder belicht. Daarom had ik een mailtje naar Liebherr Bisschofshofen (deze jongen wordt daar namelijk geassembleerd) gestuurd met de vraag naar foto's van de motor, de cabine, de onderkant, enz... maar de buit was eerder magertjes, om niet te zeggen nutteloos:(. Ik heb dezelfde aanvraag nu lopen bij Liebherr Nederland in de hoop daar een betere reactie te krijgen.

Ondertussen heb ik mij al eens aan het werk gezet met die gaatjestang. Hier het resultaat:

attachment.jpg

attachment.jpg

De print die je ziet is van een vorig mislukt project (recuperatie van papier) en zal verdwijnen onder een verflaag.

Grtz,
Joost
 
Ook dat ziet er prachtig uit zo Joost! Wat een geduld toon je hier weer.
Hopelijk ga je nog nuttige info van Liebherr krijgen.

Fred
 
Mooie vooruitgang weer Joost.
Hopelijk levert je vraag om info bij Liebherr, het benodigde resultaat op.

Mark
 
Je maakt wel heel wat werk van die papieren bulldozer, je kan nauwelijks nog geloven dat het "maar" papier is enne ja... die contructeurs zijn er niet zo scheutig op om technische info zomaar vrij te geven, dat heb ik het verleden ook al ondervonden.
In het beste geval kan je nog altijd op zoek gaan naar een echte ergens bij een bouwbedrijf ofzo en daar ter plaatste foto's nemen.
 
Bedankt voor de complimenten aan allen.

Tot nu toe heb ik weet van 1 L586 in gebruik in België, in de blauwsteenmijn van Yvoir-Spontin. Dat hou ik liever nog wat achter de hand als laatste troef.
Ondertussen heb ik van Liebherr NL de naam van een bedrijf in Gembloux gekregen. Die zijn officieel Liebherr-verdeler voor België. Misschien zijn zij wat guller met foto-materiaal.

En in afwachting daarvan heb ik nog genoeg te doen aan deze jongen:dry:.

Grtz,
Joost
 
Na een (te) lange zomerpauze nemen we de modelbouwdraad weer op.

Hierbij de vorderingen aan één van de twee trapjes. Hier en daar nog wat bijschuren en verven.
attachment.jpg

Ondertussen pruts ik ook wat aan die 2e traanplaat. Eerst het snijwerk, dan het plakwerk.
attachment.jpg

Nog wel effe aan bezig...

Grtz,
Joost
 
Mooi om je weer aan de gang te zien Joost, knap trapje hoor.
En na de lange, hete zomer is het lekker om weer wat te knutselen toch.

Fred
 
Hey Joost,

Na ons gesprek op de nationals in Affligem, ben ik hier.
Jawade, da's de eerste zin die bij mij opkomt. Je levert prachtwerk af en ik mocht het in het 'echt' aanschouwen... :)
Je traanplaat is gewoon de max om dit zo een voor een uit te snijden, heel knap werk man. Respect voor het papier...;)
Ik ga je volgen, maar meestal in stilte.
 
tjonge , tjonge, en dan bedenken dat ik dacht over een portie geduld beschikte.
prachtig werk dat je weer af leverd.
 
Bedankt voor de aanmoedigingen:8.

Om het routineuze wat te vermijden zijn we naast de traanplaat (die ondertussen volledig gesneden en geplakt is) ook al begonnen met de opstap van de andere zijde: gaatjes knippen dus. Ik heb al bijna even veel ervaring als de kaartjesknipper op de trein:laugh:.

attachment.jpg

Ondertussen proberen we ook beide assen in hun definitieve vorm te krijgen. Nog wat schuren en misschien wat plamuren.
Ik heb op een papier-maché website een "recept" gevonden voor een klei op basis van papier. Dat komt misschien nog van pas. Ik moet wel toegeven dat er op de foto meer oneffenheden te zien zijn dan in het echt.
attachment.jpg

Tot de volgende.
Joost
 
Hoog tijd voor een nieuwe update.

Ben niet echt tevreden over de 2e opstap (zie foto). De treden krijg ik niet mooi vlak op de manier die wordt vooropgesteld. Zal eens moeten herbeginnen op een andere manier.
attachment.jpg

Met Revell Aqua Color 36115 kom ik aardig in de buurt van het juiste "Liebherr-geel", met dank aan Modelbouwerke.
attachment.jpg

Om eens iets te doen waarbij ik het idee heb wat vooruit te gaan zijn we ook al eens begonnen aan de laadbak. Relatief weinig onderdelen voor een groot volume.
attachment.jpg

Voor het ronde deel van de laadbak heb ik het karton gewoon wat nat gemaakt en in vorm laten drogen.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover deze update.
Grtz, Joost
 
De laadbak ziet er al mooi uit,je bent lekker bezig ;)
 
Dat ziet er inderdaad weer goed uit Joost.
Geeft direct heel wat volume aan het model ook.
We kijken al uit naar de volgende update...

Mar
 
Inderdaad een indrukwekkende laadbak. Nog iets gehoord van de Liebherr leverancier in België?

Fred
 
De laadbak is volledig geassembleerd. Juist nog een paar versterkingen met CA-lijm. De definitieve afwerking is voor later.
Ik heb beslist om het chassis volledig te herbouwen. Ten eerste omdat ik steeds gevonden heb dat er toch wat dingetjes waren die ik minder goed gelukt vond, ten tweede omdat er bepaalde stukken geverfd/gevernist moeten worden voor assemblage. Er zijn te veel delen die minder goed bereikbaar zijn voor een penseel na assemblage, uiteraard met een minder goed resultaat tot gevolg.

Als jullie mij soorten vernissen die met penseel kunnen worden aangebracht kunnen aanraden, dan graag. Zowel in mat, satiné als glossy.

Hier nog enkele foto's van de laadbak.

De verankeringen voor de schep- en kipfuncties
attachment.jpg

Nu nog de "tanden"...
attachment.jpg

attachment.jpg

Volledig geassembleerd
attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende, en alvast bedankt voor de vernis-tips;).

Grtz, Joost
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan