Hoofdsponsor

1/25 Liebherr L586 2plus2 wiellader - schaal 1:25 [wip]

Aha, ben ook even op die site geweest en alvast een paar items genoteerd die zullen besteld worden, hartelijk bedankt voor de link :)

Joost, ik geloof dat Revell een geel heeft die redelijk in de buurt komt, maar kleurenleer is ook niet mijn sterkste kant.

(ps even off topic voor Fred ; heb je die nieuwe reeks van History Channel "Vikings" al gezien ?)
 
Het is al even geleden sinds de laatste update. Toch hebben we niet stil gezeten.
Boven op de hoeken van de achterbumper komt een soort metalen plaat die er zo uitziet:attachment.jpg

Aangezien dit een print is die verdwijnt bij het schilderen, zat er niets anders op dan deze enkele keren te kopiëren op 80 gr. papier.
Ik heb dat dan op 160 gr. papier gekleefd voor extra dikte te krijgen. En dan begon het snijwerk...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En het plakwerk...
attachment.jpg

attachment.jpg

Nu moeten die nog in de andere richting.

En dan moeten we schilderen om het resultaat te kunnen beoordelen. Als dat goed is hebben we zo nog eentje te doen.

Tot binnenkort:$.

Grtz,
Joost
 
We hadden het er over op de ledendag dat je dit wilde gaan doen.
Ik heb hier groot respect voor Joost, wat een werk zeg!
Succes met de andere richting en dan nog zo'n plaat.
Ik weet zeker dat dit super mooi gaat worden en zeer zeker het vele werk waard is.

Fred
 
WAUW!
Dit laatste is een huzarenstukje hoor.
Respect!
Maar er bestaan ook sjablonen van "traanplaat", zodat je die kunt spuiten met de airbrush.
 
man, petje af hiervoor... Deze bestaan ook op schaal (kunststof zeker, metaal ook dacht ik bij de autoafdeling), hopelijk het gewenste resultaat na het schilderen...
 
Ik volg dit al een tijdje in stilte, maar als ik het goed begrijp heb je die uitstulpingen van die traanplaat één na één uitgesneden en op de plaat gekleefd om het relief te verkrijgen??? :unsure:
 
Alvast bedankt voor jullie lof, maar we zijn nog niet thuis.

@ Excerso & Silenoz: Ook op de ledendag waren er enkele collega's die mij vertelden dat er traanplaat bestaat in diverse schalen (waarschijnlijk ook 1:25). Maar aangezien dit een papiermodel is wil ik echt een minimum aan "papiervreemde" materialen gebruiken. En dus snij en plak ik de traanplaat zelf bij elkaar. Noem mij een purist, of zelfs een fetisjist. Geen probleem, ik zie het zelfs als een compliment. Er bestaat geen medicijn voor en hoogstwaarschijnlijk eindig ik hiervoor in één of andere instelling:laugh::laugh:.

@ Walesha: de uitstulpingen zijn inderdaad één voor één uitgesneden en geplakt. Maar wees gerust: het doet geen pijn;) (nog niet).

En nu ga ik verder snijden.

Grtz,
Joost
 
Tussen de snijbeurten door zoek ik het internet af naar het beste "Liebherr-geel".
Op een aantel Duitse fora heb ik teruggevonden dat het Liebherr-geel een huismix is en dus geen RAL-code heeft. RAL 1007 zou het dichtst in de buurt komen.

@ Dancooper: Revell 15 is inderdaad een zeer goede optie. Maar ik heb helemaal geen ervaring met enamel verf. Misschien moet ik dat wel ooit eens proberen om produktkennis op te doen.

Voor acrylverf heb ik volgende opties:
- Humbrol acrylic 154 Matt Insigna Yellow
- Lifecolor UA042 Chrome Yellow (FS 13432)

Heeft iemand ervaring met deze merken om met een penseel te schilderen (ik heb geen airbrush)? Ik heb tot nu toe alleen met Vallejo gewerkt.
Waar kan ik ze verkrijgen? Liefst geen webshop. Ik zou graag de kleuren echt kunnen zien. De realiteit is meestal verschillend aan een kleurweergave op PC.

Alvast bedankt voor jullie helpende hand:).

Grtz,
Joost
 
heeft onze sponsor verbrugge of scotty dat niet in huis ?.
 
Joost, de kleur 15 van Revell bestaat ook in hun Aqua assortiment is dan nr. 36115.
Dat is een gewone waterverf die mooi opdroogt en snel droog is.
Een aan gename verf om mee te werken.
 
Waar kan ik ze verkrijgen? Liefst geen webshop. Ik zou graag de kleuren echt kunnen zien. De realiteit is meestal verschillend aan een kleurweergave op PC.

Alvast bedankt voor jullie helpende hand:).

Grtz,
Joost
Als Keerbergen niet te ver is voor jou weet ik wel ene.
 
@ Hugemikus en Modelbouwerke: Bedankt voor de tips. Vooral de Aqua-revell zou handig kunnen zijn.

@ Walesha: Keerbergen is zeker te doen. Ik moet af en toe eens in Mechelen zijn en dan valt dat wel te combineren.

Grtz,
Joost
 
De eerste traanplaat is bij elkaar geplakt!

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog bevestigen op de bumperhoek, de beschermlaag erop en verven.

Grtz,
Joost
 
Schitterend gedaan Joost.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Joost echt een Huzarenwerkje ...ammaai prachtig gedaan ..deze gaat weer heel mooi worden :8:8:8:8
 
Ongelooflijk wat een geduld hieraan voorafgaat ! Respect, nogmaals !
 
Hierbij enkele foto's van de geverfde traanplaat. Er staan maar 2 laagjes op en het is nog niet 100% maar dit geeft als een goed beeld.
Ik ben er best tevreden mee. De 2e traanplaat zal ik op dezelfde manier aanpakken maar eerst ga ik toch wat andere zaken aanpakken. Anders wordt het een beetje eentonig.


attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz,
Joost
 
een zenuwslopend werk als je het mij vraagt, maar het resultaat mag gezien worden :eek: knap man
 
Prachtig met dat "likje" verf Joost.
Kan ik best begrijpen dat je nu even wat anders wil doen alvorens opnieuw die traanplaat aan te pakken.
Succes verder.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan