Hoofdsponsor

1/25 Liebherr L586 2plus2 wiellader - schaal 1:25 [wip]

Hier volgt een update van de werken ;).

Op een beetje schuurwerk na is fase 2 ten einde. Hier de foto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier samengevoegd met het achterdeel:
attachment.jpg

Hieronder fase 3, uiteraard nog te realiseren:
attachment.jpg

Bye, till the next time.
Joost
 
Mooie realisatie Joost.
Krijgt dit achteraf allemaal nog zijn kleurtje ?
Zo ja hoe doe je dit dan ?

Mark
 
Ziet er een hele knappe bouw uit.
Welk soort papier gebruik je voor de dikkere wanden?

Dikkie dik
 
@ Interceptor: Dit krijgt allemaal nog een kleurtje. Eerst "plastificeer" ik alles met een 50/50 oplossing water/witte lijm. Dan ben ik gewend van met penseel Vallejo acrylverf te gebruiken. Ik zal aan deze techniek vasthouden. Ik heb nl. geen airbrush, en aan het tempo dat ik werk en verf zou dat ook een (te) dure investering zijn. Nadien komen daar vernislagen over, ook met penseel. In dit project zal het de eerste keer zijn dat ik met vernis zal werken, want ik wil echt wel een "glossy" look.

@ Dikkie Dik: gebruikte papiersoorten voor dit project: 80 gr - 160 gr - karton 0.5mm en 1.0mm. Dit wordt in diverse combinaties gebruikt tot soms een dikte van 4mm. Voor andere projecten wordt ook nog Bristolpapier (ca. 225 gr) gebruikt. Soms gebruik ik ook nog zijdepapier voor o.a. rolletjes, voor het aansluiten van onderdelen waarvan de pasnauwkeurigheid iets minder is (jullie gebruiken dan putty om de naden te dichten), enz...

En nu ga ik verder bouwen aan de assen.

Grtz,
Joost
 
Bedankt voor de uitleg Joost.
Ik kijk al uit naar het vervolg...

Mark
 
Bedankt voor de uitleg over de diktes van de gebruikkte papier soorten.
 
Bij deze een eerste indruk van de assen. De eerste is ongeveer 2/3 af. Tot nu toe gaat het goed:laugh:.


attachment.jpg

Grtz,
Joost
 
Dat is een flinke as :O ziet er indrukwekkend uit Joost.

Fred
 
Hierbij de foto's van de eerste as. Nog wat bijschuren hier en daar, en klaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

Momenteel gaan we wat traag, wegens een ander "projectje" waar wat tijd inkruipt. Later misschien hierover meer in een andere topic.

En intussen beginnen we dan maar aan de 2e as.

Tot later.
Grtz,
Joost
 
Hey Joost, die boutjes in de as, is dat ook papier of echt metaal ?
Die geven het model al direct een meerwaarde. Net echt.

Mark
 
Hoi,

Na het zijstapje (de olifant) is het hoog tijd om deze draad weer op te pikken.
En dus bouwen we weer verder aan de 2e as.
Foto's volgen...

Grtz,
Joost
 
Na een stevige verkoudheid en ook nog een buikgriepje zijn we eindelijk weer op krachten.
De 2e as is ook klaar.
attachment.jpg

Nu beginnen we aan de achterste wielkassen. Deze bestaan uit verschillende modules. Het eerste deel bestaat eigenlijk de buitenste delen van de achterbumper waarin ook de lichtblokken zitten. Hieronder het "skelet" hiervan. Zoals jullie kunnen zien is de pasvorm van sommige onderdelen ook hier ondermaats, maar tot hier toe nog niet onoverkomelijk. Hopelijk blijft dat zo.
attachment.jpg

Tot later.
Joost
 
Hey,

Het is al even geleden dat er een update is, maar ik heb wel verder geploeterd. Hier de foto's:

attachment.jpg
Zoals je kan zien zijn ook hier een paar onderdelen buiten de maat gevallen. Gelukkig te groot: het makkelijker om er een stukje af te snijden dan er een stukje "aan te snijden":).

attachment.jpg
Hier dan het eindresultaat van de bumperhoeken met uitsparingen voor de lichten.

attachment.jpg
Dit zijn de beide achterspatborden/wielkassen.

attachment.jpg
Nu bouwen we aan de "opstapjes" naar de bestuurderscabine.

Intussen zijn we ook al gestart met het schilderen van het chassis, maar ik ben nog een beetje op zoek naar de juiste combinatie om het "Liebherr-geel" te bekomen. Foto's hiervan volgen later.

Grtz,
Joost
 
Met de opstapjes heb ik een probleempje.attachment.jpg

De gaatjes die gemaakt moeten worden zijn 1mm diameter. Doordat het conisch gedeelte van mijn punch naar buiten loopt wordt het gaatje iets groter. Normaal is dat geen probleem, maar omdat de gaatjes hier kort op mekaar komen vrees ik het ergste.

Iemand een oplossing ?? Ikzelf had gedacht aan een buisje met buitendiameter 1mm (als dat al bestaat) en dat met het allerfijnste Dremel-materiaal binnenin wat scherp slijpen...
Alle andere ideeën zijn welkom.

Grtz,
Joost
 
Ben nu niet thuis Joost, maar ik heb daar een mooi tooltje voor.
Zal deze zaterdag, dan ben ik weer thuis, even posten.

Fred
 
Dagje eerder thuis dus hierbij het antwoord Joost:

Ik gebruik voor kleine gaatjes dit tooltje:
IMG_2473_zpsc7298c8f.jpg

Ik heb snel wat lijntjes van 2 mm uitgezet en er wat gaatjes in geprikt.
IMG_2474_zps0b2ad16c.jpg

Je drukt het papier dan naar achteren dus even omdraaien en nog eens doen:
IMG_2475_zps9092b598.jpg

Dit is maar even snel gedaan hoor om te laten zien ;)

Tooltje is hier te koop en kost net geen 18 euro. (Even zoeken naar: Mini Perforator / Gaatjestang )

Fred
 
Dat ziet er inderdaad een zeer handig tooltje uit, Fred. Deze had ik nog niet gezien.
Bedankt voor de tip en de link.

Grtz,
Joost
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan