Hoofdsponsor

1/16 VW. Karmann Ghia Coupe [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren heb ik de body gespoten met deze primer en is heel goed gegaan na mijn mening, ik heb er 2 dunne lagen opgespoten vind ik zelf genoeg.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bart, om de wagen te verlagen moet je eerst kijken hoe de ophanging voorzien is bij deze kit. Soms moet je gewoon ergens wat wegschuren om het beoogde effect te verkrijgen, soms moet je wat meer aanpassingen doen.

Wat ik doe is eerst de boel opkuisen, daarna de verschillende ophangingsdelen in elkaar plakken en dan alles droog op het chassis zetten. Met wat stukjes tape kun je dan de boel meestal wel bij elkaar houden. Wielen en body erop en dan kijken hoe alles staat.
 
Bedankt voor de hulp tomas, ik ga het proberen.
 
mooi spuitwerk ,, hoe doe je het nu bij de voorkant in 2 delen ?
 
Hoi Bubble, wat bedoel je met hoe doe je het nu bij de voorkant in 2 delen?
 
Ik heb de wielen en de body en assen met tape vastgeplakt om te kijken hoe ik de wielen ga verlagen, bij de rode streepjes wil ik zogenaamde ringetjes die ik maak onder doen zodat de wielen verlaagd worden, is dat een idee?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

de foto's boven van de wielen zijn niet verlaagd maar hoe ze normaal zitten.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey Bart, vooraan lijkt dat wel een goede oplossing. Misschien de hele boel ondersteboven plaatsen, dan ligt hij met zijn buik op de grond denk ik :laugh:

Wat de achterkant betreft ga je volgens mij de assen moeten bijwerken. Wat ik zo kan opmaken uit de foto moet je de assen schuin plaatsen anders komt alles omhoog en gaat je motor niet meer passen.
 
Is het ook niet dat je deze auto in 1/1 verlaagd de wielen achteraan vrij schuin staan? Dus Tomas zijn oplossing lijkt me het meest realistische.
pc270258.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zelfs verlaagd staan deze bij mijn weten schuin.
Was toch typisch voor de Kever en de Ghia.
En als je rijdt komen deze normaal te staan.
Of ben ik fout?

Als je met air ride werkt zet je hem tijdens het rijden terug op gewone hoogte waardoor de wielen terug rechter komen te staan. Maar anders blijven deze tijdens het rijden ook schuin staan.
 
Ik kan niet geloven dat de camber richting 0 gaat wanneer aan het rijden.
BMW heeft daar ook last van op de achterwielen, vooral de 3-reeks van een jaar of 10 oud.

Maar er zijn idd meerdere wagens die met dergelijke camber rondrijden.
 
Mannen bedankt voor de tips, ik ga achter de assen bijwerken zodat de wielen schuin gaan staan en de motor op zijn plaats blijft.

Bubble, bedoel je het voorfront dat er voor aan komt onder de koplampen?

Ik wil ook een imprejel achter op de motorkap maken met een koffer er op, lijkt me mooi.
 
Laatst bewerkt:
:wavey: Gaat helemaal goedkomen, veel droogpassen en dan is er niks aan de hand.


En dat gebakje dat Christof gepost heeft mogen ze gerust in mijn garage komen zetten :3some:
 
Hoi tomas,

Dit komt helemaal goed, ik doe het op mijn gemak, is makkelijker dan ik dacht hoop ik, ik doe mijn best.
 
Ik heb aan de voorkant van een mantel van een stroomdraad een stukje aan weerszijden tussen gelegd moet ik straks nog schilderen, achter heb ik de steekassen een beetje afgeschuind bij de motor en aan de beugels aan weerszijden een stukje opgeplakt en op de hoogte gevijlt waar de assen op rusten.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het ligt allemaal nog los.
 
Ziet er veel belovend uit Bart.
Doe zo verder. Goed bezig.

Mark
 
Mannen bedankt voor de tips, ik ga achter de assen bijwerken zodat de wielen schuin gaan staan en de motor op zijn plaats blijft.

Bubble, bedoel je het voorfront dat er voor aan komt onder de koplampen?

Ik wil ook een imprejel achter op de motorkap maken met een koffer er op, lijkt me mooi.



yep die bedoel ik
 
Hoi Mark en Bubble,

Het gaat goed mark.

Bubble,

mooi spuitwerk ,, hoe doe je het nu bij de voorkant in 2 delen ?

Ik wou die delen aan elkaar maken en met plamuur die naad wegwerken en dan spuiten maar ik moet even kijken of ik dan de body zo in een keer op kan zetten als dat niet gaat ben ik genoodzaakt het in 2 delen te doen, even afwachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan