Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd Messerschmitt Me262A-1a /JABO

Status
Niet open voor verdere reacties.

mad ice

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 jan 2010
Berichten
421
Met dit model neem ik deel aan de wedstrijd 'Move on' 2013:

attachment.jpg

Het betreft een kit van Dragon, schaal 1/48.

De Me262A was het eerste jachtvliegtuig uitgerust met straalmotoren. Een hele omwenteling dus in de luchtvaart.
 
Veel plezier en succes met deze.
 
Mad ice,

Succes met dit mooie toestel .

Gr
Dirk
 
Dat past heel goed in de wedstrijd Mad Ice!
Veel plezier met de bouw en succes met de wedstrijd.

Fred
 
Da's ook een goeie inderdaad. Ik denk dat we hier nog prachtige bouwsels gaan zien :)
 
Mad ice, succes met de bouw van je project.
 
Ik kan je al meegeven dat je wat pasproblemen kan verwachten aan de motorgondels/vleugels en vleugel/romp/aansluiting - aandachtspunten dus.
 
mooi deze ,veel plezier met deze golden classic
 
@ Jerre: thx voor de tips! Ik zal aan jou denken als ik vloek bij het dryfitten!
 
Mooi toestel, en een enorme vooruitgang in de luchtvaart. Gelukkig - voor de geallieerden - heeft men de ontwikkeling van dit vliegtuig zo lang tegen gehouden (het wordt een jager, nee een bommenwerper, nee toch een jager, nee een jachtbommenwerper, nee een nachtjager, ...) dat het nauwelijks een invloed op het verloop van de oorlog heeft gehad.

Van dit toestel zijn een aantal jaar geleden in the US enkele exemplaren onder licentie gebouwd, meer info vind ge hier : http://www.stormbirds.com/project/index.html

Veel plezier en veel succes.
 
@ Pascal: thx voor de link! een schat aan referentiemateriaal! Ik wist niet dat dit toestel opnieuw rondvloog!
 
Dit vind ik een interessant en mooi vliegtuig, wil ik na al mijn auto’s ook nog eens bouwen.
Veel plezier en succes, Ronald
 
Veel succes en plezier met de bouw hiervan. Is inderdaad een grote vernieuwing geweest en had de oorlog anders kunnen doen verlopen had hij eerder ontwikkeld geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan