Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd Breaking the first sound barrier Bell X-1

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou luitjes ik zal uit komen met een classic plane the Bell X-1 die als eerste de geluidsbarrier doorbrak op 14 ocktober 1947 .

yeager+lundquist+and+fitzgerald+Bell+X1.jpg

Ik weet nog niet welke versie uitvoering , of the drop bomber versie 1/48 of de 1/18 single cutaway versie ;)
 
Dat is ook een mooie.
Veel plezier met de bouw en succes met de wedstrijd.

Fred
 
Dat is ook een mooie, maar aangezien jij je zoveel met ruimtevaart bezig houdt, had ik van jou eerder de X-15 verwacht.
Die vloog, als ik me niet vergis, voor het eerst door de stratosfeer. (Ergens in de jaren '60???)
 
Ik dacht laat ik het eens lower level houden qua hoogte :8
 
Met zoiets zat ik ook eerst in mijn hoofd, geweldig dat je deze gaat maken bubble :)
 
Das een mooie Bubble, veel plezier ermee.
 
Veel suk6 Bubblegum, ik verwachte deze wel tegen te komen in de wedstrijd ;)
 
Geweldig Bubble,
Deze heeft de wereld zeker doen schudden mooi project.

Succes

Gr
Dirk
 
Dankje luitjes , zoals ik al aan gaf weet nog niet welke versie of het wordt deze

combi 1/48

3107094584_acc8c94ba8.jpg

of single 1/18 cutaway

1721191.jpg


anyway het zijn beidde extreem groot denk ik , alleen de combi is meer fun werk ;)
 
Bubble, succes met de bouw van je project.
 
Veel plezier en succes met deze....had het ook wat hoger verwacht van je....maar zullen natuurlijk ook van deze (enorm)genieten ;)
 
Prachtig onderwerp Bubble. Het blijft onvoorstelbaar op wat voor primitieve manier men toen vloog. Je moet het maar doen zeg !

In een periode waarin vele test-piloten omkwamen, even plaats nemen in een simpel vliegtuig, aangedreven door een raketmotor, gevuld met hoog-explosieve brandstof, proberen een record te breken, zonder parachute aan, met een zelfgemaakte helm én gebroken ribben, en dat terwijl zo goed als elke ingenieur en piloot zei dat je ging verongelukken.

Yeager had het lef en Ridley had de brains, en samen schreven ze geschiedenis :

Chuck-yeager_jack-ridley.jpg

Veel plezier en veel succes.

PS : Als je info of referentie-materiaal zoekt van de X-1, laat het maar horen. Ik heb wat boeken over dit toestel en heb het boek van Chuck Yeager en Leo Janos, 3 keer gelezen.
 
dankje luitjes ,,

yep pascal a real cowboy was Yeager , maar die mercury capsule durfde die niet in he ^^ " Anybody who goes up in that damned thing is going to be Spam in a can." :D , had ie later wel spijt van een beetje .

ik heb hier ook een kit liggen 1/32 van de bell gesigneerd op een wing door Ridley ..
 
Het is niet dat hij niet durfde, hij kwam - volgens de "oprichters" van het Mercury project - niet in aanmerking omdat hij geen "college" diploma had :O

Hoe men Yeager tijdens zijn carriére behandeld heeft, is een zwarte pagina in de amerikaanse geschiedenis. Ik kan er uren over vertellen, maar dat is voor een andere keer.

Gelukkig heeft hij later wél actief meegewerkt aan het amerikaanse ruimtevaart-programma, hij heeft zelfs de school voor de astronauten geleid. En aan het einde van zijn loopbaan is hij uiteindelijk erkend door het verkrijgen van de Medal Of Honour.
 
Dag Bubblegum, leuk model en vooral de versie met de B29 vind ik erg mooi.

Succes en veel plezier met de bouw, Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan