Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd Breaking the first sound barrier Bell X-1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veel succes met de wedstrijd en veel bouwgenot.
Dit was zeker een vooruitgang.
 
Nou luitjes na wikken en wegen tot de conclusie gekomen dat ik voor de B29 versie maar dan de 1/144 schaal , waarom de afmeting ? deze is al 29 bij 29 cm :dry:
Dus als je de 1/72 x2 :O en zelfs nog grote 1/48 :(

Ik heb voor de B29 het merk Fujimi gekozen , zeer veel details dan andere merken .

10000740n.jpg

10000740n2.jpg

voor de X-1 waren er niet zoveel merken , meest mooie de versie van Tamiya

10164007n.jpg

Qua diorama thema twijfel ik tussen :dry:

lift versie

b-29_bell_x-1.jpg


of kuil versie

494064833_ef0a94f322_z.jpg

Altans het eerste gebuik lijktme me de kuil versie voor de hand en is de lift methode later in gebuik genomen .

tot zover .
 
veel succes met deze, ik denk dat de kuil een beetje tricky gaat zijn om alles mooi zichtbaar te maken, en de lift is typisch amerikaans... beetje over de top...

moet je dan de X-1 scratchen op deze schaal?
 
Tjah, persoonlijk lijkt mij de moeilijkheid van de kuil-versie nu net het aantrekkelijke van de scenary. Maar dat "later in gebruik genomen" lijkt mij niet echt van toepassing, Bubblegum, ik ben ook geen expert, maar naar mijn weten hebben er niet bepaald veel van dat vliegtuigjes gevlogen. Vooralleer Chuck Yeager zijn record verbroken had (met gebroken ribben), zijn alle vorige X-1's verongelukt, dacht ik toch. Ik weet echter niet meer of er nog andere beroemde vluchten met dit toestel gemaakt zijn. (ongetwijfeld wel, maar aangezien ze niet bepaald beroemd zijn, tjah... dan zullen zel wellicht niet in dit topic horen)
 
Er zijn twee X-1's gebouwd (46-062 en 46-063), de eerste 10 vluchten met de 46-062 waren zweefvluchten (piloot Jack Woolams), de volgende 26 vluchten waren zowel zweefvluchten, als "powered-vluchten" met de raket-motor (piloot Chalmers "Slick" Goodlin). Vanaf dan is Chuck Yeager met het toestel beginnen vliegen, tijdens de 50ste vlucht van de 46-062 is hij door de geluidsmuur gegaan.
Hij behaalde als allereerste een snelheid van Mach 1,06, en hij heeft nog steeds het record van de hoogste snelheid met de X-1 (Mach 1,45).

Yeager is een taaie hoor. Voor de 65ste verjaardag van de beroemde vlucht met de X-1, heeft hij opnieuw op 14 oktober 2012 de geluidsmuur doorbroken met een F-15D, hij vloog het toestel zelf. Niet slecht voor iemand van 89 jaar :

yeager16n-1-web.jpg


Een interview met Chuch Yeager en beelden van die vlucht staan hier : http://edition.cnn.com/2012/10/15/us/nevada-yeager-anniversary-flight/index.html

PS : het serienummer van de B-29 is 45-21800.
 
Laatst bewerkt:
Silenoz ,, the laatste foto met onderdelen is de 1/144 X-1 , mini one , danny meschien de kuil maar hoe weet ik nog niet , een kijken hoe het er allemaal gaat uitzien .

en pascal je weet er flink wat van , zo vele details weet ik niet , heb wel een kit X-1 1/32 gesigneerd op een vleugel door Bell X-1 test pilot Gus Lundquist
 
Nou luitjes , na weken problemen met bestellen van mijn kleinste kit is ie er dan : de X1 1/144

2 x zoek bij post een kapot en nu bij de vierde keer raak , ik moet zeggen mirco modelletje .

nu heb ik alles en kan eerdaags starten ..

001_zps794fb07c.png

002_zps0d9352f7.png

003_zps37de1ed3.png
 
Is echt wel een klein kitje.
Daar waag ik me zelfs niet aan.
Veel succes met deze Bubble.
 
een klein sprongetje gemaakt luitjes , de X-1 was wel zeer klein , loepwerk dus 8) , maar hij is er en wel kleiner dan mijn wijs vinger :P .

001_zps8af458e0.png


003_zps7d1ed2db.png


004_zps5ead0a72.png

tot zover ..
 
Ha zo klein seg... zie maar dat hij niet zoek raakt! :P

.... Of heb jij zo'n grote wijsvinger??? :laugh::laugh::laugh:
 
Klein maar fijn Bubble:8.......strak gedaan maatje......is deze met de hand geschildert of ab...komen er nog meer decals op......top man ;)
 
Laatst bewerkt:
nou er zitten toch 62 onderdeeltjes in , had ik niet verwacht
 
Knap gemaakt man en 62 onderdelen voor zo iets klein amaai.
Jij hebt denk ik een hele grote wijsvinger.
Echt top.
 
Schitterend resultaat al Bubble.
Dat zal best een priegelwerkje geweest zijn.
Ben echt benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
de upgrade kit voor de B-29 Mother Plane is vandaag geariveerd :) kan ik eindelijke verder

murocrd614410.jpg

mur043.jpg

mur044.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan