Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Stuart M3A1 Light Tank. [DONE]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 31

Discussie: Stuart M3A1 Light Tank. [DONE]

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard Stuart M3A1 Light Tank. [DONE]

Beste bouwers, ik ben blij dat ik hier met jullie mijn werk mag delen, ik hoop in dat verband dat jullie mijn skills verder helpen ontwikkelen. Ik sta ook steeds ter beschikking voor eenieder die vragen heeft over mijn baksels.

Nu over naar de kit waaraan ik enkele maanden geleden ben begonnen.
    In de doos zitten mooi verzorgde onderdelen. Natuurlijk is het geen Tristar of Dragon, maar ik was al bij al toch aangenaam verrast. Wel doe je er goed aan om een PE setje aan te schaffen, er kan namelijk één en ander verbeterd worden, zeker voor wat de historische juistheid aangaat. En dan nog...

Deze foto werd mijn inspiratie, de 16 van het Amerikaanse leger in Tunesia (decals waren aanwezig in de kit, goede kwaliteit overigens, maar heb wel zaken vervangen door schilderwerk, met name de banden op de turret).

Het interieur heb ik niet verder gedetailleerd dan wat ik aan mogelijkheden had via de kit. De luiken wou ik open zetten, maar dan nog zie je niet echt veel van het binnenwerk. Rechts heb ik een pin up opgehangen, voor het moreel.

De turret basket heb ik ook rudimentair gehouden, maar als je wil kan je dit veel verder uitwerken.

Het bouwen van de kit en wat Eduard photo etch, alsook een doek, gemaakt uit Milliput Standard.

Begin van de washbehandelingen, stofsimulatie met olieverf.

Na een vuile wash, vele stofwashes en pigmenten ziet het er thans ongeveer zo uit.

Close up van een bogie.

Bovenaanzicht.

Ik verontschuldig mij voor de rommelige post die ik plaats, in de toekomst probeer ik hier veel zorg
    aan te besteden. Ik zal tijdig proberen te updaten. Als jullie vragen, opmerkingen, tips, kritiek hebben, vertel het me, ik ben hier om te leren. En ik probeer dadelijk goede foto's te nemen van de huidige stand van zaken.

Vriendelijke groeten van Guy.
    Laatst gewijzigd door GUnit; 06-08-08 om 15:34

Standaard

heel knap maatje amai
    ten einde iedereen goed te bedienen is het noodzaak bestellingen te plaatsen via een pb
    http://www.what-ever.be/

kortijkse steenweg 367 9800 Deinze open van 10 tot 18 zondag en maandag gesloten
    nieuw afhaal punt te oostende zandvoord straat 151 8400 oostende op afspraak

merlijn432
    Gast

Standaard

knap werk! heel knap werk zelfs! Met wat voor verf maak je je washes? Is dit met olieverf gedaan of gewoon met acryl?
    grtz

merlijn

Standaard

Scotty : bedankt voor het compliment, al zal het altijd beter kunnen.

Merlijn : ook jij bedankt ! Washes zijn olieverfverdunningen.

Eerst heb ik een vuile wash gezet, om de eerste veroudering te bekomen.
    Samenstelling is white spirit en gebrande omber, verhouding 95/5, voor een goede vloeibaarheid. Tamelijk overall opgezet, maar wel gecontroleerd.

Daarna een pinwash, misschien niet echt nodig in dit geval, maar toch...
    Samenstelling is white spirit en gebrande omber, tikje zwart, verhouding white spirit/verf 80/20, voor accentueren details zoals bouten, lijnen etc).

Na droging gevolgd door stofwashes in uiteenlopende kleurencombinaties, met de bedoeling eentonigheid uit te sluiten.
    Samenstelling bestaat uit white spirit en gele oker, gebrande omber, wit. Eerst goed vloeiende washes, gevolgd door steviger mengsels, om stofophoping te simuleren.

Als laatste heb ik vijf pigmentpotjes gecombineerd in een poging er een woestijnlook aan te geven.
    Deze zijn beach sand als basistint, light dust, Europe dust, dry mud en dark mud.
    Deze heb ik tevens zowel droog als nat gebruikt.
    Het voornaamste vind ik persoonlijk variatie. Eentonigheid is een absolute dooddoener.

Ik hoop dat ik hiermee duidelijkheid verschaf.

Zo staan de zaken er nu voor.

Er moet nog steeds heel wat gebeuren.
    .30 op de turret afwerken, een sleepkabel toevoegen, en wellicht nog kleine correcties uitvoeren aan het geheel. Ook denk ik aan extra spulletjes (brandstofkitje, misschien een tas oid...).

Ik ga een figuurtje toevoegen, en een stukje woestijn proberen te fabriceren.

Laatst gewijzigd door GUnit; 06-08-08 om 17:04 Reden: foto's toegevoegd

Standaard

Zo dat ziet er toch wel heel goed uit. Mijn complimenten.

Toch een klein puntje. Even naar de foto gekeken te hebben. Wat mij opvalt is dat er bij de loopwielen vet zit. Zwart vet. Al is het een zwartwit foto ik zie toch duidelijk dat er smeer enzo zit. Dat zou je nog wat meer kunnen benadrukken. Verder alleen lof voor dit prachtige tankje.

Rik die helemaal geen verstand heeft van tankjes.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Bedankt voor de tip Rik ! Ik ga het zeker nog eens herbekijken aan de bogies. Het zal alleszins meer "tekening" brengen als ik wat smeer toevoeg. De foto heb ik wel niet echt letterlijk genomen, want zo heb ik ondermeer de boordwapens in de upper hull weggelaten. De poorten heb ik afgesloten met ijzeren blokken. Je zag deze M3A1 echt in de meest uiteenlopende verschijningsvormen. Dat maakte het leuk. Had ik toch wat speling.

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Als je dit pantservoertuig voor een gepaste achtergrond zou gaan zetten en daar dan met een laag camerastandpunt een zwart-wit foto zou van maken, dan kan je gaan denken dat dit een 1:1 tank is.

Ik vind het heel knap van je hoe je de verwering hebt aangepakt.

Mijn complimenten.

Droop

Senior Lid

Standaard

Hey Guy,

Heel knap werk
    Er is veel werk aan de verwering besteed, en dat maakt het model echt wel prachtig.
    Zoals die foto van de turret basket, net een echte

Groeten

Pascal

Standaard

Hoi Guy,

Het ziet er echt goed uit

maar kan het zijn dat ik hem al eens eerder ergens tegen kwam??

Standaard

Droop en Pascal worden bij deze bedankt voor de morele steun.

Churchill, dat klopt helemaal, de thread loopt bij Kitmaker Benelux (Armorama). Nu ik dit forum ontdekt heb en aangenaam verrast was, heb ik 'm hier ook lopen.

GUnit.

Standaard

Leuk voor je hier ook tegen te komen Guy.

Ik ben benieuwd naar je volgende topic

Standaard

Bedankt, dat hoor ik graag. Aan een volgend topic ben ik nog niet toe Churchill, eerst moet ik dit tot een goed einde zien te brengen. Als dit draadje klaar is, open ik er wel eentje over het figuurtje dat ik erbij ga zetten. En dan nog het weliswaar kleine diorama...

In elk geval, ik heb wat kleur en textuur toegevoegd dmv. wat accessoires, kistjes, helm, jerry can (rood = olie).

Pics :

Wat korterbij gefotografeerd.

De buitgemaakte Deutsche Afrika Korps (DAK) met verweerde en tevens geschilderde Luftwaffe decal.

Mijn .30 is zo goed als klaar, later ook hiervan hopelijk een bekwame foto (euh, bekwaam resultaat).

Groetjes van Guy.

Standaard

Ai, zelfs van zo dicht bij is het nog perfect. En dat terwijl de macro altijd alles qua foutjes enzo prijs geeft, zelfs die je met het blote ook niet ziet.

Als je daar een dio van maakt. Zal dit zeker prachtig gaan worden.

Kan niet anders dan mijn comlimenten geven, dus bij deze. Mijn complimenten.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Banned

Standaard

en we hebben een nieuw super-begaafd-ontwikkeld-bouwend-schilderend lid bij in onze rangen.....

Proficiat met je model!!
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 13-08-08 om 07:37

Standaard

hoi Guy,

het ziet er goed uit leuk zo een beetje kleur maar het rood zou ik toch een beetje blenden als ik jou was, het komt als het in het echt ook zo is als op de laatste foto nog al fel over.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/35 - German Light Saloon Coach '37. (Bronco) [DONE]
    By GUnit in forum Militair rollend materiaal
    Reacties: 76
    Laatste bericht: 09-03-10, 21:43
  2. Warhammer Fantasy de steam tank
    By Scotty in forum Wargames
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 16-10-09, 19:24

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: