Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd Vragen over de wedstrijd 2013: Move on.

the--mouse

Administrator / V.I.P
Administrator
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
5.655
Hier kan je de vragen stellen over de wedstrijd van 2013, Move-on, vooruitgang in de 20ste eeuw.

Fred
 
De F-104 was volgens mij een vooruitgang in de 20ste eeuw.
Sta ik dan vrij om iedere F-104 te bouwen? Mag het bijvoorbeeld een F-104G of F-104S zijn?
 
Je bedoeld toch tussen 1900 en 2000 fred ?
 
Gewoon even gegoogeld en vond dit op wikipedia:

Het vleugelontwerp was revolutionair. De meeste jachtvliegtuigen van toen (en nu) maken gebruik van pijlvleugels of deltavleugels. Dat geeft een balans tussen aerodynamica, draagkracht en ruimte (intern) voor brandstof en apparatuur. Tests door Lockheed toonden echter aan dat de meest efficiënte vorm voor supersonische vluchten een uiterst kleine, rechte, trapezoïdale vleugel was die in het midden van de romp werd geplaatst. De vleugel was extreem dun, met een dikte-koorde verhouding van 3,36%. De aspect ratio bedraagt 2,45. De uiteinden van de vleugels waren zo dun (0,41 mm) en uiterst scherp dat ze een gevaar voor de onderhoudstechnici vormden en moesten worden afgedekt met speciale hoezen. De dikte van de vleugels betekende dat hier geen plaats was voor interne brandstoftanks of het landingsgestel. Deze vonden hun plaats in de romp.

Nou, als dat geen vooruitgang is....dus ja Lex die mag meedoen ;);)

Fred
 
Dan zou de spaceshuttle mogen dan?
 
Bart, de spaceshuttle was de eerste herbruikbare ruimteveer, als dat geen vooruitgang is!

Omdat deze capsules het duurste deel zijn van de hele raket, kwam men op het idee dit stuk herbruikbaar te maken.

Dus ja, die mag je bouwen!

Fred
 
Dan wordt die dan fred, schrijf me daar maar mee in, bedankt.;)
 
Het klinkt aardig, maar ik heb geen flauw idee wat ik dan zou kunnen bouwen, eigenlijk is toch elke
opvolger van een voorgaand type een vooruitgang????
 
Gewoon even gegoogeld en vond dit op wikipedia:



Nou, als dat geen vooruitgang is....dus ja Lex die mag meedoen ;);)

Fred
Klopt. Maar dat was de XF-104 en daarna de F-104A. Ik heb het over de opvolgers daarvan. De F-104G of zelfs F-104S
 
Het klinkt aardig, maar ik heb geen flauw idee wat ik dan zou kunnen bouwen, eigenlijk is toch elke
opvolger van een voorgaand type een vooruitgang????
Hey Jip... wat denk ge van een helicopter... DE vooruitgang in de militaire geschiedenis van de 20ste eeuw... Korea, Vietnam... ???
 
Klopt. Maar dat was de XF-104 en daarna de F-104A. Ik heb het over de opvolgers daarvan. De F-104G of zelfs F-104S

De G en S uitvoering van de Starfighter waren een enorme verbetering (en dus vooruitgang) tov de eerdere versies.
 
Ik zal eens nadenken, als het zover is, en het is geen 2013 nog, wie weet komt er een idee.
 
Hoi,

Deze is het toch, voordat ik de verkeerde aanschaf.

Space Shuttle Atlantis

attachment.php
 
Ik zou um de naam columbia geven , dat was de eerste space shuttle die gelanceerd werd op 12 april 1981 en de Antlantis was de laatste van de vier shuttle,s
 
Ik heb nog wel wat op de werkbank staan, maar als tussendoortje misschien meedoen.
Mijn voorkeur gaat uit naar iets wat we allemaal wel kennen, namelijk de Willy's MB.
Ik denk wel dat we dit als iets vooruitstrevend mogen beschouwen.
Het is toch wel de voorloper van onze Jeeps, SUV en alle 4X4's.
Aan de Audi Quatro heb ik ook gedacht, maar is daar een kit (1/24) van verkrijgbaar?
Wat denken jullie, is de Willy's toegelaten?
 
Laatst bewerkt:
Als ik tijd heb(spitfire bouw doe ik ook aan mee) wil ik misschien ook wel meedoen met een kitje. Mijn eerste idee is om een ww1 tankje te gaan bouwen,zal wel kunnen denk ik zo.Type weet ik nog niet ik denk een Britse Mark I
afb%203%20Mark%20I%20beproeving.jpg
 
Als ik tijd heb(spitfire bouw doe ik ook aan mee) wil ik misschien ook wel meedoen met een kitje. Mijn eerste idee is om een ww1 tankje te gaan bouwen,zal wel kunnen denk ik zo.Type weet ik nog niet ik denk een Britse Mark I
http://www.wereldoorlog1418.nl/tank...ages strijdwagens/afb 3 Mark I beproeving.jpg

Hiervan bestaan er ook 2, de mannelijke en de vrouwelijke versie.
Is een leuke tank en volgens mij zeker een vooruitgang.
Ik heb ze beide al gemaakt op schaal 1/72.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan