Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd Vragen over de wedstrijd 2013: Move on.

Veel succes iedereen maar vooral veel plezier met jullie project :)
 
Veel suk6 de komende 365 dagen met jullie projecten :)

Zal ietsje minder zijn.
Deze loopt tot 31 Oktober.:D
Maar iedereen veel plezier gewenst en hopelijk komen alle projecten op tijd klaar.
 
Ik wil graag gaan mee doen met de Panavia Tornado, een van de eerste Europese samenwerking tussen drie Europese vliegtuigbouwers in een consortium.

Geschiedenis en ontwikkeling
In 1968 ontstond bij diverse NAVO-landen de behoefte aan een toestel dat multifunctioneel kon worden ingezet.

Voor de ontwikkeling en de productie van dit toestel, toen nog aangeduid als Multi Role Combat Aircraft (MRCA), werd in 1969 het Panavia consortium opgericht; dit bestond uit het Britse BAE Systems, het Duitse DASA, en het Italiaanse Alenia. Tevens werd het Turbo Union Ltd consortium opgericht; dit consortium werd verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling van de motoren van de MRCA.

Het model wat ik wil gaan gebruiken is het volgende;

italeri2668reviewme_1.jpg

Kan en mag dit?

Arno Cornelissen
 
Een samenwerking door verschillende landen om een vliegtuig te ontwikkelen, kijk dat is pas vooruitgang!

Fred
 
Hey Fred,

Even een herhaling van een vraag van me. (vermoedelijk over het hoofd gezien met de feestdagen.)

"Hey, ik zou graag mee doen aan de wedstrijd en heb al wat zitten nadenken met wat. 1 van de projecten zou een space shuttle zijn. Heb al een kit gevonden maar dit is de Atlantis niet de Colombia. Is dit ok? Is wel nog niet zeker dat het dit word.

(Zit zelfs te denken om iets ivm de evolutie tot space shuttle te maken, van V2 tot space shuttle)"

mvg
Werner
 
Sorry, die heb ik inderdaad over het hoofd gezien.

De spaceshuttle was natuurlijk een flinke sprong in de vooruitgang, welke maakt niet zoveel uit lijkt mij.

(Zit zelfs te denken om iets ivm de evolutie tot space shuttle te maken, van V2 tot space shuttle)"

Deze begrijp ik niet:huh:

Fred
 
(Zit zelfs te denken om iets ivm de evolutie tot space shuttle te maken, van V2 tot space shuttle)

Deze begrijp ik niet:huh:

Fred

Even vlug schetsen.

Tijdens WWII V1 en V2 uitgevonden.
Na WWII is W. Von Braun naar US gegaan en met zijn kennis over raketten heeft hij mee aan het doopfond gestaan voor de eerste raketten in de ruimte
Hieruit is dan uiteindelijk (wel met wat tussenstappen) de space shuttle gekomen.
 
Tom, ik ken deze machine niet, wat waren zijn specifieke kenmerken qua vooruitgang?

Fred

Deze machine is ontworpen door zowel Krupp, Alkett en Mercedes-Benz. Het was een prototype wat wel in productie is genomen, maar nooit op het veld is ingezet.
Het lijkt me een stap vooruit richting ontmijnen met voertuigen voor de Duiters destijds die hier niet zoveel in zagen.

Laat maar weten, anders kies ik wel een ander model ofzo.
 
Tom ik kon dit machine echt niet maar als dit een prototype was voor ontmijning is het zeker vooruitstrevend.

This bizarre armored tractor was jointly designed by Alkett, Krupp and Mercedes-Benz with a silhouette truly worthy of a machine of science fiction.

En heb er inderdaad mooie foto's van gezien op het net.

Fred
 
Ik vind het eigenlijk wel raar... er zijn hier zoveel vliegtuigbouwers: heeft nu nog niemand aan de F-16 gedacht?
Ik citeer even Wikipedia:

"De F-16 was in veel opzichten een vernieuwend toestel. Zo was de F-16 het eerste toestel met een computergestuurd besturingssysteem op basis van fly-by-wire. Dit was nodig omdat het toestel ook het eerste was dat een negatieve statische stabiliteit had. Het had dus de neiging om van een rechte baan af te wijken. Soortgelijke technologie is toegepast bij de F-117 Nighthawk omdat dit toestel ook instabiel was. Om deze instabiliteit te benutten is het toestel sterk genoeg gemaakt om met een volle tank nog met 9 g te kunnen manoeuvreren. Verder valt het toestel ook op doordat het cockpitscherm uit één stuk bestaat, hierdoor heeft de piloot een beter zicht."

Dit is maar een hint hoor, maar als het over "vooruitgang" gaat... :D
 
Je mag je ermee inschrijven hoor Water ;)

Fred
 
Ik wou dat ik die had Walter, mijn arm kan die ook wel gebruiken.
Heb zelf last van Amyotrofische Schouder Neuropathie op mij linker arm/schouder:@

Pijn en spierzwakte in de schouder, overgaand in een tijdelijke verlamming van de schouder- en bovenarmspieren

Gelukkig ben ik rechts;) maar het is buiten gewoon vervelend.

Fred
 
Kan ik met deze (ZZ-top eliminator) deelnemen aan de groepsbouw: Move-on

attachment.jpg

De hot rod is zo ook een deel door de muziekclips bij een breder publiek bekend geraakt.

Grtn

Dikkie dik
 
Kan ik met deze (ZZ-top eliminator) deelnemen aan de groepsbouw: Move-on

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=29243&d=1357437540

De hot rod is zo ook een deel door de muziekclips bij een breder publiek bekend geraakt.

Grtn

Dikkie dik

Ik heb er even naar moeten zoeken wat nu eigenlijk de vooruitgang van dit model zou kunnen zijn. Zoals je al aangeeft is door deze wagen in diverse videoclips te gebruiken de Hot Rod bekent geworden bij een veel breder public.
Ik vond dit erover:
Gibbons' Eliminator gave rodding immeasurable exposure and spurred the interest of an MTV generation of teenagers who hadn't before seen a real hot rod in motion.
Bron:http://auto.howstuffworks.com/zz-top-eliminator-hot-rod.htm

Dat is een vooruitgang te noemen, dus mag je van mij met dit model meedoen hoor.

Fred
 
Hey Fred, je hebt toch ook wel genoteerd dat die "Gibbons" één van de gitaristen/oprichters is van ZZ-Top ?
Gibbons is in het custom wereldje een echt icoon geworden.

Mark
 
Aangezien ik nog niks hoor van de bestelde BR 50,wil ik met deze mee gaan doen.

64406_0.jpg
Horten.
Deze is besteld bij AM.en hoop hem snel binnen te krijgen.
Dit vliegtuig was de eerste vliegende vleugel aangedreven door straalmotoren,ontwikkeld in WW2 eerste vlucht maart 1944.
 
Apart model en zeker vooruitstrevend te noemen: Wikipedia: The Horten Ho 229, the world's first jet-powered flying wing
 
Ja, dat is zeker een model dat mag meedoen in de wedstrijd Bert.

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan