Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd Vragen over de wedstrijd 2013: Move on.

Bedankt voor de info iedereen :) ,Maar is het dan ook goed als ik de wat jongere "art deco hollywood stijl " Ipv de echte eerste cinema gebruik?
Omdat die ook eerder in je hoofd opkomt als je aan cinema's denkt in America.
1558034-cinema_paradiso_Overland_Park.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dan ook met de film aanduiding van "Life of Brian" :D
Deze film was echt "vernieuwend" omdat het de eerste film was die een controverse opriep:

De film deed veel stof opwaaien en hij werd door sommigen gezien als een belediging van het christendom. Het einde van de film, een scène waarin slachtoffers van een massale kruisiging onder wie Eric Idle en de hoofdfiguur Brian (gespeeld door Graham Chapman) een komisch liedje zingen (Always Look on the Bright Side of Life) speelde bij die protesten een belangrijke rol.

Verschillende Britse gemeenten verboden aanvankelijk de vertoning van de film. Dat bleek echter weinig zoden aan de dijk te zetten, want mensen gingen naar gemeenten waar de film wel werd vertoond om hem daar te bekijken. In Ierland was de film gedurende acht jaar verboden, en in Noorwegen gedurende een jaar. Het Noorse verbod dreef de populariteit van de film in Zweden op, waar hij werd geadverteerd als "de film die zo grappig is dat de Noren hem verboden".

In Italië werd de film pas in 1990 voor het eerst uitgebracht.


Volgens mij de beste Monty Python film ;)

Fred
 
Het is erg leuk om te zien hoe creatief jullie zijn met het ontdekken wat er allemaal mogelijk is, super!
Gelukkig is dit een heel breed thema waar echt héél veel mogelijk is.

Fred
 
@ Thorstein : als ik een gebouw zie in die bouwstijl moet ik altijd denken aan het gebouw/instelling uit de film "Return to the house on haunted hill"
 
Kan de late verie van de harrier ook?

Mark
 
De harrier is het eerste, en volgens mij enige vliegtuig, dat verticaal kan opstijgen en landen.
De versie maakt dan niet zo veel uit lijkt mij, dus van mij mag het.

Fred
 
Het was inderdaad het éérste toetel en op de moment het enige operationele.
Er is er nu één in de test fase maar nog ver van operationeel.
Dus de keuze is gemaakt een harrier Gr7 van de britse luchtmacht.
Zal straks eens een topic openen.

Mark
 
De harrier is het eerste, en volgens mij enige vliegtuig, dat verticaal kan opstijgen en landen.
De versie maakt dan niet zo veel uit lijkt mij, dus van mij mag het.

Fred
Zonder vervelend te willen doen... de Harrier is niet de eerste VTOL en zeker niet de enige, maar wel het eerste operationele straalvliegtuig dat vertikaal kon stijgen en landen en dat was destijds wel een hele evolutie in het vliegtuiggebeuren.
 
ik heb me dan maar alle twee de versie gekocht van de honda prelude de eerst versie met 4 wielsturing die ik iets minder vind en dan de versie die ik wel heel mooi vind :) zal wel nog even wachten worden moeten nog van japan komen, heb wel al een mailtje gekregen dat ze verzonden zijn dus afwachten :)
 
Denk dat ik iets gevonden heb wat ik in mijn voorraad heb, een M51 ARV. De kit is van Perfect Scale Modellbau en de informatie op Perth Militairy Modelling Site geeft mij het idee dat dit voertuig een stap in de toekomst was.

During the cold war it was necessary for to develop a heavy tank to compete with the Russian tanks JS-3 and T-10. This led in England to the Conqueror and in the USA to the M103 which entered service with the USMC. It was obviously that the existing TRVs would not be able to recover a damaged M103 properly, so in 1951 Chrysler started to build 2 prototypes of the new heavy ARV, the T-51 and was standardised in 1953 as the M51 “Tank Recovery Vehicle” with 187 vehicles produced between 1954 and 1957. Due to numerous technical problems which resulted in 52 substantial improvements from 1956 to 1958, the first M51 ARVs were delivered to the U.S.Army 3rd AD in Europe in 1958 followed later that year to the USMC.

The M51 ARV was powered by a Continental AVSI-1790-6 petrol engine with turbocharger and fuel injection coupled to an Allison XT-1400-2A automatic transmission. The maximum speed was appropriate without load 35mph (approx. 56km/h) or with 60ton load at around 25mph (40km/h).
The M51 was equipped with a 45ton main hydraulic hoist and a 5ton auxiliary hydraulic hoist, located in the middle of the vehicle allowing for 30° movement left and right.
The M51 TRV was used by 3AD in Europe from 1958 to 1960 before being replaced by the M88 and from 1965 in Vietnam by the USMC till also replaced by the M88. The USMC lost two M51s during the Vietnam conflict while proving its abilities very well especially for recovering tanks and other vehicles in rough terrain


Ben benieuwd of dit geschikt is voor de groepsbouw en anders heb ik ook een AA Land rover die ik zou kunnen bouwen.
STILL GOING STRONG’ NA MEER DAN ZESTIG JAAR
De eerste Land Rover werd in 1948 geïntroduceerd (op de AutoRAI in Amsterdam). Hij was ontworpen met briljante eenvoud voor uitzonderlijke capaciteiten en ongeëvenaarde kracht en duurzaamheid. En dat is een feit, want meer dan zestig jaar later is meer dan tweederde van al deze unieke auto’s nog steeds in gebruik – waarvan vele onder de meest extreme condities en op de meest onherbergzame plekken op aarde.


Ben benieuwd of het gaat lukken ;)
 
Hey Fred,

Graag zou ik deelnemen aan de wedstrijd 2013:Move-on! Vooruitgang in de 20ste eeuw met het volgende model:

een Tiger I (Panzer VI )

De Tiger I is één van de succesvolste tanks uit de Tweede Wereldoorlog die door Duitsland werd ingezet. De Amerikaanse M4 Sherman en de Sovjet-T-34 hadden veel moeite om deze tank uit te schakelen.Was trouwens de eerste Panzer met een 88mm kanon.

Tiger I, Duitslands legendarische tank.

De Tiger I tank is een van de legendarische machines van de Tweede Wereldoorlog geworden en een dankbaar onderwerp voor modelmakers, pantserkenners en historici. Hoewel hij lang niet meer aan de eisen van moderne oorlogsvoering voldoet, is het toch de geschiedenis in gegaan als een van de belangrijkste tanks ooit gebouwd.

Mijn model is op schaal 1/35 van AFV Club

main.php


main.php
 
Dat ziet er uit als een machine die erg vooruitstrevend was.
De eerste met een 88mm kanon en zeer moeilijk uit te schakelen.

Ik zeg mee doen!

Fred
 
Thank you and at your service.......Fred ;)
 
Komop mannen en vrouwen,

Er is heus nog héél véél plaats voor de wedstrijd,we hebben nu ongeveer 12 a 13 inschrijvingen................op 350 actieve forumleden,kies een doos,contacteer Fred,en de inschrijving is en feit.

Just Do It
 
Nog 2 nachtjes slapen en dan gaat de wedstrijd 2013: Move-on, vooruitgang in de 20ste eeuw, van start.

Tot nu toe zijn er al 15 inschrijvingen
Zoals in de regels staat kan je altijd inschrijven alleen de einddatum staat vast, dus kom en ga de uitdaging aan!

Fred
 
Hey, ik zou graag mee doen aan de wedstrijd en heb al wat zitten nadenken met wat. 1 van de projecten zou een space shuttle zijn. Heb al een kit gevonden maar dit is de Atlantis niet de Colombia. Is dit ok? Is wel nog niet zeker dat het dit word.

(Zit zelfs te denken om iets ivm de evolutie tot space shuttle te maken, van V2 tot space shuttle)
 
Laatst bewerkt:
De wedstrijd 2013: Move on, vooruitgang in de 20ste eeuw is vanaf vandaag van start!

Iedereen veel plezier met zijn/haar model.

Fred
 
Ook van mij aan iedereen veel plezier met de bouw van zijn/haar model.
Succes iedereen.


Mark
 
Had graag in de wedstrijd gestapt met dit model:

sized_RPM_minenraumer_zps03ee80b5.jpg

Aangezien dit om een prototype ging denk ik dat het wel kan in deze wedstrijd?
 
Veel suk6 de komende 365 dagen met jullie projecten :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan