Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd Vragen over de wedstrijd 2013: Move on.

spijtig genoeg moet je op de website minstens om 50 euro kopen voor ze het willen opsturen mind-9
 
Of zou ik men A-10 er in gooien inplaats van men harrier.
Deze heeft het zaarste roternd kanon ooit ingeboud in een vliegtuig.

mmm moeilijke keuzes of komt het geoon dat ik teveel heb liggen.

Mark
 
Of zou ik men A-10 er in gooien inplaats van men harrier.
Deze heeft het zaarste roternd kanon ooit ingeboud in een vliegtuig.

mmm moeilijke keuzes of komt het geoon dat ik teveel heb liggen.

Mark
Tja, ni gemakkelijk, de A-10 is idd een snelvuurkanon waar ze als het ware een vliegtuig rond gebouwd hebben!
 
Ik zou dit jaar ook eens willen meedoen en wel met volgende kit: Sikorsky R-4B helikopter op 1/72 van MPM.
Reden: citaat " The R-4 helicopter was the first production helicopter outside Germany and amongst the first in the world".

m.a.w. het was de eerste serie gebouwde en effectief in de oorlog ingezette helikopter ter wereld. We spreken 1944 toen reeds 100 exemplaren gebouwd waren waarvan 22 naar de US Navy en 45 naar de RAF gingen. Uiteindelijk zouden 131 exemplaren van dit toestel gebouwd worden.
 
Dat toestel heeft inderdaad de vooruitgang van de helicopter een flinke boost gegeven.

Fred
 
Change of plans van mijn kant ik wil de Italeri BR 50 1/87 gaan maken ipv. een tank uit ww1.
italeri_8702.jpg

In 1937 werd de BR50 ontwikkeld als krachtige "gestandaardiseerde" locomotief, in staat om goederentreinen op secundaire lijnen voort te trekken.

Met een totaal van 3164 locomotieven, geproduceerd door praktische alle constructeurs tussen 1938 en 1945, was de BR50 één van de meest verspreide stoomlocomotieven van de Duitse Spoorwegen.

Door de oorlog werden de laatst gebouwde reeksen vereenvoudigd en aangeduid als BR50UK (Umbau Kriegslokomotive).

De BR50 werd ontwikkeld om alle oude locomotieven te vervangen, gebruikt op de secundaire lijnen.


Ik neem aan dat deze onder de regels valt?


 
nee is HO schaal,maar ik vind het wel een mooi model om te gaan bouwen.Ik was vandaag in Amsterdam bij STH en ze gaan hem daar bestellen voor me.
 
Ik hoop niet dat ik lastig ben, maar de space shuttel van de foto onder die hoort toch ook in de wedstrijd?

attachment.php


De eerste lancering van de "Shuttle Carrier Aircraft 905" - een aangepast Boeing 747-123 passagiersvliegtuig - met de Space Shuttle "Enterprise" aan zijn rug gekoppeld, vond plaats in 1977.

Tijdens vijf testvluchten werd de Space Shuttle losgekoppeld van de SCA 905 om de vlieg- en landingskenmerken van de orbiter te testen.

De "Enterprise" landde zelf na de zweefvlucht.

Tegen het eind van het Space Shuttle programma had het American National Aviation and Space Agency (NASA) meer dan 220 van deze "piggyback" missies met de SCA 905 uitgevoerd.

Tijdens de laatste missies werden de "Discovery", de "Enterprise" en de "Endeavour" overgebracht naar verschillende musea.

Op 17 maart 2012 landde de SCA 905 bij het Dulles International Airport met de Space Shuttle "Discovery".

De Space Shuttle staat nu permanent tentoongesteld in het "National Air and Space Museum" in Washington.
 
yep alle shuttle,s hebben hun eerste vlucht op een 747 gemaakt , dit zat in het test glide protocol
 
Ik heb wel een gek idee dat ik wil doen.
De Film en cinema's zijn die ook niet in de 20ste eeuw erbij gekomen?
IK had voor de vorige wedstrijd een idee om een "art deco" stijl oude Amerikaanse cinema gevel in Dio te bouwen.
Maar ik was er wat te laat bij om nog deftig te kunnen meedoen.
Is dit toegestaan als onderwerp? de bedoeling is dit vanaf nul te bouwen gebaseerd op foto's en dan zelf via schetsen te scratch builden.
en misschien met wat auto' kitjes / figuren erbij op een stuk straat etc...
wat vinden jullie doen? ;)
 
Aan deze wedstrijd zou ik willen deelnemen met een 1/12 Lamborghini Countach LP 500 S.

De Lamborghini Countach was vooruitstrevend vanwege het extreme wigvormige design, na de Lamborghini Countach zouden nog vele auto’s met wigvormige carrosserieën volgen. Een ander opvallend aspect aan Countach was het ver naar voren geplaatste compartiment voor de bestuurder en passagier nu heel gewoon, toen bijzonder en het werd populair door de Countach.

Tot slot een interessant feitje, de Lamborghini Countach had en heeft de breedste achterbanden ooit (345/35VR15) op een auto voor straat gebruik.

En, is de jury akkoord met dit model?

Groet, Ronald
 
een brilkever 1951, is dat ook goed.
 
Ik heb wel een gek idee dat ik wil doen.
De Film en cinema's zijn die ook niet in de 20ste eeuw erbij gekomen?
IK had voor de vorige wedstrijd een idee om een "art deco" stijl oude Amerikaanse cinema gevel in Dio te bouwen.
Maar ik was er wat te laat bij om nog deftig te kunnen meedoen.
Is dit toegestaan als onderwerp? de bedoeling is dit vanaf nul te bouwen gebaseerd op foto's en dan zelf via schetsen te scratch builden.
en misschien met wat auto' kitjes / figuren erbij op een stuk straat etc...
wat vinden jullie doen? ;)

Als het puur om het gegeven film gaat, die was er al voor 1900.
De cinema zoals wij het kennen kwam pas later. Er werden al films tegen betaling vertoond voor 1900 maar het eerste echte "movie theater"; dus een gebouw enkel en alleen gebruikt voor de film; kwam er pas in 1905. The Nickelodeon in Pittsburg. Hiervoor waren er wel al cinemazaaltjes, maar die bevonden zich in andere gebouwen.
 
Aan deze wedstrijd zou ik willen deelnemen met een 1/12 Lamborghini Countach LP 500 S.

De Lamborghini Countach was vooruitstrevend vanwege het extreme wigvormige design, na de Lamborghini Countach zouden nog vele auto’s met wigvormige carrosserieën volgen. Een ander opvallend aspect aan Countach was het ver naar voren geplaatste compartiment voor de bestuurder en passagier nu heel gewoon, toen bijzonder en het werd populair door de Countach.

Tot slot een interessant feitje, de Lamborghini Countach had en heeft de breedste achterbanden ooit (345/35VR15) op een auto voor straat gebruik.

En, is de jury akkoord met dit model?

Groet, Ronald

Dat lijkt me zeker een model dat de vooruitgang geholpen heeft dus mag meedoen Ronald;)

Fred
 
Ik heb wel een gek idee dat ik wil doen.
De Film en cinema's zijn die ook niet in de 20ste eeuw erbij gekomen?
IK had voor de vorige wedstrijd een idee om een "art deco" stijl oude Amerikaanse cinema gevel in Dio te bouwen.
Maar ik was er wat te laat bij om nog deftig te kunnen meedoen.
Is dit toegestaan als onderwerp? de bedoeling is dit vanaf nul te bouwen gebaseerd op foto's en dan zelf via schetsen te scratch builden.
en misschien met wat auto' kitjes / figuren erbij op een stuk straat etc...
wat vinden jullie doen? ;)

Is inderdaad een `gek` idee Thorstein, maar dat zijn dan ook vaak de leukste.
Heb ook eens even gegoogeld en kwam deze tegen:
800px-L%27Id%C3%A9al_Cin%C3%A9ma_-Jacques_Tati.jpg

L'Idéal Cinéma - Jacques Tati at Aniche opened November 23rd 1905; the oldest Movie Theater - still active - in the world

Weet niet hoe je zoiets kan maken maar het idee is wel erg leuk!

Fred
 
een brilkever 1951, is dat ook goed.

Ook maar eens gegoogeld op de wagen en wat heb ik gevonden:
Van de Volkswagen Kever zijn er meer dan 20 miljoen wagens geproduceerd van 1937 tot 2003 en is daarmee de langst en de meeste geproduceerde wagen op eenzelfde platform.

Als dat geen vooruitgang was, de auto werd betaalbaar voor iedereen. Vond zelfs dit citaat wat in het ontwikkelingsplan stond:
Prijs max 1000 Reichsmark

Dus voor mij ok Bart.

Fred
 
Als het puur om het gegeven film gaat, die was er al voor 1900.
De cinema zoals wij het kennen kwam pas later. Er werden al films tegen betaling vertoond voor 1900 maar het eerste echte "movie theater"; dus een gebouw enkel en alleen gebruikt voor de film; kwam er pas in 1905. The Nickelodeon in Pittsburg. Hiervoor waren er wel al cinemazaaltjes, maar die bevonden zich in andere gebouwen.
Ik heb even onze vrienden Google en Wiki geraadpleegd en de eerste "echte" bioscoop zoals wij die nu kennen dateerd idd van 1905, tussen 1906 en 1916 rezen overal ter wereld de bioscopen of "cinemazalen" uit de grond, dus ja... de film bestaat al langer, maar de bioscoop is wel degelijk een innovatie van de 20ste eeuw.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan