Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 (Italeri) [wip]

Hey Bart, ik denk dat je die kraag het beste kan maken met plastic strip.
Op de juiste plaats rond de buizen draaien en deze dan op de plaats lijmen.
Op de laatste foto van het motorblok zie je duidelijk dat er over de uitlaat een soort van "schild" zit.
Dit is er voor de warmte afleiding en bescherming voor de hitte...
Dat is dat stuk wat Pascal en ik bedoelen...
Dat het je gaat lukken, ben ik zeker van, dus succes verder.

Mark
 
Nee Bart, datgene wat achter dat plaatje zit, met de vouwen, bovenop de uitlaat (is een afzonderlijk onderdeel in de upgrade kit).
Ik probeer het met de foto te verduidelijken als ik hem kan opladen...
Het betreft dus het deel in de rode ovaal...



attachment.php


Mark
(blijkbaar iets fout gegaan bij het plaatsen van de foto, hopelijk zie je ze nu...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar iets fout gegaan bij het plaatsen van de foto Bart. Zou moeten hersteld zijn nu...
Betreft dus de uitlaatpot zelf.

Mark
 
Mark bedankt voor de hulp, zit er niet bij, zijn als het ware reepjes om de demper, moet eigenlijk wel zelf te maken zijn.:)
 
De demper heb ik de naad weg gewerkt.\

attachment.php
 
mooi weg gewerkt bart die naad .
gr dirk d
 
Netjes schoon gemaakt Bart. Niet vergeten de buizen zelf ook nog onder handen te nemen.
Je ziet de naad nog goed lopen op de zijkant. Wat betreft dat hitteschild, moet inderdaad goed zelf te maken zijn.
Met plastic strips en tegen mekaar aan leggen...

Mark
 
Op de onderstaande foto staat de PE-set van Tremonia (jammer genoeg niet op schaal 1/16).

$(KGrHqZHJEoE88d-k5KmBP,F1YHfKQ~~60_12.jpg

Rechts zijn de raamlijsten te zien, links daarvan zit onderaan de plaat die rond de uitlaat-pot komt, daarboven een plaatje voor de wijzerplaten en daarboven zit de plaat die net voor de uitlaat-pot komt te zitten.

Met deze foto heb je een idee van hoe de plaatjes er moeten uitzien en kan je ze op schaal 1/16 namaken. Plasticard zou ik alleen voor de plaat rond de uitlaat-pot gebruiken (die plaat wordt nog geverfd), maar voor het andere plaatje zou ik alumium plaat gebruiken van 0,3 mm dikte. Dat is makkelijk te knippen met een schaar en makkelijk te plooien (en het hoeft dan niet meer geverfd te worden).
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Bart. Die bedoelde ik, op de zijkant van de buizen.

Mark
 
Hoi Pascal, mark en ton,

Bedankt voor de reactie's en hulp, af en toe ben ik slecht van begrip en snap ik het niet en nu wel.
 
af en toe ben ik slecht van begrip en snap ik het niet .

Daar hebben we allemaal wel eens last van hoor Bart :D:D Daarom is dit forum ook zo fijn: geduldig uitleg tot je het begrijpt!
Je laat hier weer een mooi werkje zien keep it up!

Fred
 
Geen probleem hoor Bart. Daarvoor zijn we hier op het forum, om mekaar te helpen wanneer nodig hé.
Succes verder met de bouw.

Mark
 
fred,

Daar hebben we allemaal wel eens last van hoor Bart Daarom is dit forum ook zo fijn: geduldig uitleg tot je het begrijpt!
Je laat hier weer een mooi werkje zien keep it up!

Bedankt fred, het komt allemaal goed, wel met veel geduld.
 
mark,

Bedankt voor het geduld en hulp.;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan