Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 (Italeri) [wip]

Deze heb ik ook nog liggen,enkel in de enthusiast versie van fujimi.Ook op deze schaal;Dus ga hier wss veel inspiratie kunnen halen.
 
Hoi Mark,

Daar heb ik heel veel aan, bedankt.
 
Graag gedaan Bart. Als je nog nodig documentatie hebt laat maar van je horen...

Mark
 
Het begin is gemaakt, ik heb 3 gedeelten van de motor alminium gespoten, 2 delen rood en de spruitstukken en andere delen chrome ( eerst zwart gespoten dan komt de chrome beter tot uiting, werd gezegt op de beurs ).

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Als ik het moet inschatten denk ik Allclad II Erik.
Heeft nu eenmaal het beste resultaat (tot nu toe...)

Mark
 
Geeft een fantastisch resultaat op een goed gespoten ondergrond.

Mark
 
Hey Bart,

Ik ga volgen. Dit is mijn favoriete Ferrari. Doe zo verder zou ik zeggen.

Mvg
Lesley
 
Hoi Lesley en Jordi,

Bedankt voor de complimenten.

Even een vraagje; welke grondverf kan ik het beste kopen voor de airbrush, geen spuitbus, ik kan niet met de spuitbus in de huiskamer gaan spuiten anders heb ik hier oorlog denk ik zo, met mijn airbrush wel?
 
Hoi Bart. Je kan hiervoor de primer van Vallejo gebruiken. Verwerkt normaal op dezelfde wijze als de verf.

Mark
 
Het spuitwerk ziet er heel strak uit, maar ik vrees dat het beschadigd gaat worden als ge de onderdelen aan elkaar gaat lijmen. Persoonlijk lijm ik eerst de onderdelen aan elkaar, voordat ik ga schilderen.

Wat ik ook zou doen is met verschillende kleuren metaal-verf werken zodat het geheel wat minder eentonig wordt. Deze foto komt uit het bouwverslag van Peperbus :

DSC_0179.jpg

Op de foto zijn heel goed de verschillende tinten te zien. Met verschillende washes kunt ge een gelijkaardig effect bereiken. Het volledige bouwverslag van Peperbus staat hier :

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=1864

Een pak foto's van verschillende F-40's staan hier : http://ferraris-online.com/pages/carintro.php?reqcardir=FE-F40-85034

PS : Als er vragen zijn laat ze maar komen, ik ken deze wagen van binnen en van buiten ;) (en ik weet ook hoe ge hem in stukken kunt zagen :8 )
 
Hoi Mark en Pascal,

Bedankt voor de goede tips.:)

Pascal, dat was het beste om een gedeelte in elkaar te zetten maar bij deze motor moet er boven een onderdeel tussen in en dan kon ik daar niet meer bij met het spuiten, bedankt voor de link daar heb ik heel veel aan.;)
 
Ja Bart dat is 'm. Bestaat ook nog in iets grotere verpakking met even handige doseerdop.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan