Hoofdsponsor

1/72 Am Boden erfroren (Matchbox) [DONE]

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.020
Na het avontuurtje met de Messerschmitt dus besloten om er een dio voor te maken.
Het wordt een simpel dio, niet te veel poespas :nowink:

Ik heb nog twee passende figuren gevonden tussen de voorraad, en een trek/duw handkar en ik wist dat ik nog ergens een klein voertuig liggen had in de vorm van een Kübelwagen en Schwimmwagen.

De handkar is er eentje uit een oude Airfixdoos, en om eerlijk te zijn, de afmetingen voor een handkar leken mij iets aan de grote kant (en de afwerking en materiaal zijn niet veel waard..), waardoor ik dan maar beslist heb em er één te scratchen.
Van de handkar heb ik enkel de wielen en het bovendeel van de kar gebruikt om er verder een aanhangwagentje van te maken. Hier heb ik nog een klein beetje werk aan:

Intussen heb ik ook een Schwimmwagen opgeknapt, maar tot het besef gekomen dat deze wagen zeer uitzonderlijk bij de Luftwaffe in dienst was, dan maar besloten om voor een andere wagen te kijken. Ik heb deze gevonden tussen mijn voorraad H0 (1/87) wagens. Het gaat om een Mercedes 450. Het schaalverschil is een beetje te verwaarlozen... Deze moest ik enkel van een laagje verf voorzien:
DSC01141.JPG
IMG_20170713_221247566.jpg

En voila si, we zijn weer vertrokken :)
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond,

Laat je gaan, met die mercedes erop wordt het wel iets mooi's.
En, ga je sneeuw gebruiken??
 
Bedankt Swaken :)
Ja, dit wordt een licht besneeuwd diorama'tje ;)
 
Ziet er al goed uit. Ben benieuwd om eindresultaat te zien.
 
Yo Beyond,

Mooi mercedes hoor! Ben benieuwd naar de ondergrond.

Greetz Nico
 
Ik ben al benieuwd, dit wordt zeker iets om te volgen.

Neem maar vlug een weekendje Ardennen, blijkbaar is daar al de eerste sneeuw gevallen. :wub::wub:

Succes Beyond

Groeten Rik
 
Mooi hoor die mercedes en dat karretje... Ben benieuwd naar dit wintertafereeltje...
 
Dit is zo zot vent :

main.php


Love it Beyond !
 
Dit is inderdaad indrukwekkend als je rekening houd met de schaal.
 
Hey Beyond,

Voor je sneeuw, wat ga je gebruiken?? Spul van de aftermarket of ga je voor de soda??
Van soda weet ik dat het na geruime tijd geen verkleuring heeft, het blijft gewoon sneeuwwit, van die aftermarketspullen weet ik het nog niet. Het zou spijtig zijn dat je werk na een tijdje aan het vergelen is...
 
Ik heb op mijn dio BA10-M Beutewaffen sneeuwpoeder gebruikt van Joefix, en ik moet eerlijk toegeven, het is momenteel zo geel als ochtendp*s.

Dus je kunt beter iets anders gebruiken.

Groeten Rik
 
Oeps had deze niet gezien, ziet er al prachtig uit. Ik volg mee.

Grtz Bart.
 
Hey Beyond,

Voor je sneeuw, wat ga je gebruiken?? Spul van de aftermarket of ga je voor de soda??
Van soda weet ik dat het na geruime tijd geen verkleuring heeft, het blijft gewoon sneeuwwit, van die aftermarketspullen weet ik het nog niet. Het zou spijtig zijn dat je werk na een tijdje aan het vergelen is...

Wel, was er nog niet echt uit, maar na het lezen van InFlandersFields zijn ervaring denk ik om soda te gaan halen...
Bedankt alvast om mij te waarschuwen, zou inderdaad jammer zijn...
 
Had deze ook gemist. Vanaf nu een trouwe volger bij, Beyond.
Hier volg ik weer met plezier. Kan ik nog veel van opsteken.

Mark
 
Ik heb op mijn dio BA10-M Beutewaffen sneeuwpoeder gebruikt van Joefix, en ik moet eerlijk toegeven, het is momenteel zo geel als ochtendp*s.

Dus je kunt beter iets anders gebruiken.

Groeten Rik

Dank je voor de toelichting,zal bij deze gelijk m'n ongeopend doosje wegkappen!

@ Haai Beyond,

Prachtig wat je hier toont,benieuwd naar het sneeuwtapijtje.Komen er ook (denne-)bomen op je dio-ken?
 
Bedankt voor jullie interesse :)

....Komen er ook (denne-)bomen op je dio-ken?

Er komen geen bomen op, toch geen die rechtstaan :D
Het wordt een klein dio'tje waar behalve de vlieger, nog enkel de auto, het aanhangwagentje en de 2 figuurtjes op komen (en nog enkele kleine atributen..)
Zal eens zien om binnenkort een foto te maken van de opzet anders...
 
Ben benieuwd, in elk geval goed bezig makker.
 
Zo, hier dan een foto van de geplande opzet. Let wel, dit is nog voor veranderingen vatbaar, hoewel het dan waarschijnlijk slechts kleine zaken zullen zijn....

main.php
 
Knappe opzet, Beyond. Ik zou hier niets meer aan veranderen. Ziet er juist goed uit.

Mark
 
Hey Beyond, goede opstelling. Ziet er echt goed uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan