Hoofdsponsor

1/48 Cessna 172 - T41 [!]

Eventjes een scan gemaakt van hoe ze het voorstellen in het plan.

scannen0001_zpse5f7acf4.jpg
 
WOW, die ziet er héél mooi uit. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Om het vliegtuig op zijn neuswiel te laten staan, kunt ge een klein stukje "pritt buddies" (is een soort herbruikbare kauwgom waarmee men posters en zo ophangt) onder het voorwiel steken. Een stukje van een paar millimeter is normaal gezien genoeg.
 
Ziet er leuk uit, als ik mij goed herinner had zelfs het watervliegtuig versie er enigszins last van, daar was het natuurlijk wel gemakkelijker om loodkorreltjes aan te brengen aan de voorkant van de drijvers, bovendien, veronderstel ik ook dat een deel van het probleem afkomstig is van het feit dat dit modelletje ontworpen is om het gewicht van een electromotortje in haar neus te hebben.
 
Als ik vliegtuigen moet verzwaren in de neus gebruik de loden bolletjes die men in jachtpatronen gebruikt om op fazanten
en ander klein wild te jagen.
Als het model afgebouwd is boor ik een gaatje vooraan waar ik dan de loden bolletjes door steek totdat het model (vliegtuig) neuszwaar wordt.
éénmaal dit is gedaan wordt het gaatje gedicht en indien nodig bijgewerkt.
Afhankelijk van welk type vliegtuig gebruik ik de motor of het neus stuk .

Grtn

Dikkie dik
 
Tussen de plaat en het dashboard is er slecht wat milimeters plaats. Ben sinds lang ook nog eens gaan kijken bij een hobby vis winkel en daar heb ik niks qua gewicht, gepast gevonden. Zelf een boutje geraakte er niet echt tussen.

Dat plaklood heeft men zelfs in diktes van halve mm in speciale hobbyzaken.
vind men dit niet kan men dit zelf ook nog gemakkelijk verdunnen door er met een hamer op te slaan en men kan het mooi in vorm snijden met een simpele schaar.
Is misschien een tip voor later e.
 
Dat plaklood heeft men zelfs in diktes van halve mm in speciale hobbyzaken.
vind men dit niet kan men dit zelf ook nog gemakkelijk verdunnen door er met een hamer op te slaan en men kan het mooi in vorm snijden met een simpele schaar.
Is misschien een tip voor later e.

En vergeet ook niet de dames-winkels, lood wordt ook als heel fijn pareltjes-draad verkocht om de zomen van jurken te verzwaren.
 
Ik ga straks eens aan een mede-lid van mijn club eens vragen voor hagel lood, eens zien of dit niet kan werken. Door mijn druk werkleven geraak ik niet vlug in een winkel, ik bestel veel online eigenlijk.
 
Oudere wijnflessen hadden lood rond de hals en kurk. Dit is anders ook heel handig om te gebruiken (en niet alleen als gewicht ;) )
 
En vergeet ook niet de dames-winkels, lood wordt ook als heel fijn pareltjes-draad verkocht om de zomen van jurken te verzwaren.

Deze vind men ook terug in winkels waar men stof voor gordijnen verkoopt.
Hier worden die ook gebruikt om gordijnen te verzwaren.
 
We gaan eens zien voor hagel lood, enkel het gewicht gaat een probleem zijn, omdat hetzelf eigenlijk niet veel weegt.

Wijnflessen heb ik nooit in huis gehad, ben geen alcohol drinker ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan