Hoofdsponsor

1/24 '70 Chevrolet Camaro

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Turner

Guest
'70 Chevrolet Camaro - Klaar (voorlopig)

Dan ik het nu mijn beurt om mijn kit voor deze groepsbouw voor te stellen. Ik doe dit met weinig woorden en veel foto's cute

Deze hadden jullie al gezien:
1_P1000334.jpg


Body & Clear parts:
1_P1000335.jpg


Flinke lading decals:
1_P1000336.jpg


De gietramen:
1_P1000337.jpg


1_P1000338.jpg


1_P1000339.jpg


1_P1000340.jpg


En dit wist ik eigenlijk al voor dat ik de doos opende... mooie AMT detailering [/end sarcasm]
1_P1000341.jpg

En de rest van de onderdeeltjes:
1_P1000342.jpg


Even een kleine blik in de bouw handleiding:
1_P1000343.jpg


Dit zijn de velgen die ik hier op wil gaan zetten:
1_P1000344.jpg


Dan heb ik verder nog een aantal after-market parts die ik al dan niet wil gaan gebruiken.

Allereerst dashboards. Deze vind ik echt heel leuk!
1_P1000348.jpg


De metertjes zie er dan zo uit:
1_P1000349.jpg


Als alternatief hiervoor heb ik ook losse tellers & sier ringen:
1_P1000350.jpg


Ik heb nog wat raamslingers:
1_P1000351.jpg


Stuurtjes:
1_P1000352.jpg


En tot slot gordels:
1_P1000353.jpg


Tja, genoeg om uit te kiezen dus...
Het enige wat wel al vast staat zijn de velgen. Voor de rest is er een hoop wat ik zou willen gebruiken, maar ik denk dat je als bouwer ook je beperkingen moet kennen. Zeker als je, zoals ik, pas een kleine vijf maanden bezig bent. Iedere aanpassing op een standaard kit brengt uiteindelijk een hoop werk met zich mee. De vraag die ik mijzelf dus moet stellen is: Hoe groot is de kans dat ik een aanpassing tot een goed einde kan brengen? cute

En nu... wachten maar... op het startsein B:
 
Laatst bewerkt:
Wow, mooie kit, dit is het type wagens die mij het beste liggen....
Vraagje, waar heb je die aftermarket setjes van? Welk merk zijn ze?
 
Dominiek, de gordels komen van Model Factory Hiro. Die heb ik bij mijn locale modelbouw winkel gekocht. De overige spullen heb ik laten komen van modelcargarage.com. Gezien de huidige dollar koers was dit echt super voordelig. Voor het hele spul (+ een velletje nut & bolt heads), inclusief verzendkosten: €31,00 (En ze hebben ook spul voor een 58 Impala B:)

Misschien dat ik nog wat ga laten komen, want de grill die in de kit zit vind ik dus ECHT NIET kunnen. Die zal ik dus moeten verbouwen, of moeten vervangen. Denk dat het tijd wordt om eens op zoek te gaan naar wat referentiemateriaal cute
 
Nog een paar dagen te gaan, van mijn kant alvast succes met de bouw van het model en maak er wat moois van!

Groet,
Swa
 
Bedankt Swa cute

Ik zit al een week lang bijna dagelijks in de doos te kijken, en mijn handen jeuken om er aan te beginnen. Morgen is het gelukkig eindelijk zover :D
 
Ik heb deze even gemist, maar dat is wel een helemooie kit hoor. Dat in deze schaal. Bij die van mij zit niet eens een motor blok. Veel succes en natuurlijk heel veel bouwplezier.
 
Veel succes met de bouw toegewenst.


Droop (scheids van dienst)
 
Droop, bedankt!

En dan nu: Tijd voor de eerste update!
Nou ja, tis eigenlijk niet echt een update... tis meer even laten zien dat ik ook begonnen ben :k

Ik heb de twee motorblok helften aan elkaar gezet, en in tegenstelling tot de bouw van Modelengeneer was bij mij de pasvorm zeer goed te noemen. Het is zelfs zo dat ik helemaal niets hoefde te plamuren, alleen een beetje schuren. De versnellingsbak (vitessebak) is geschilderd met Metallic Grey (XF-65) van Tamiya. Het blok zelf is Red (X-7) en Lemon Yellow (X-8) gemengd 3:2.

1_P1000689.jpg


1_P1000690.jpg


De pasvorm was dus een grote meevaller, maar daar stond wel een tegenvaller tegenover. De wielen die ik wil gebruiken passen niet mooi onder de auto... ze zijn simpelweg te groot, waardoor de auto veel te hoog van de grond komt arghh. Da's niet de look die ik wil bereiken. Daar moet ik dus nog maar eens goed over nadenken.

Ferry
 
Allereerst, ook van mij veel succes. En natuurlijk veel plezier met de bouw.

Ik ben blij dat je motorblok lekker past. Dit is zoals ik wel eens eerder heb kunnen lezen niet altijd even mooi. Dan over die wielen. Kun je eens een plaatje maken van de opstelling of dryfit. Dan kunnen wij misschien meekijken en mee denken.
 
dag !

wat mij verbaasdt bij deze kits , is dat ze bijna allemaal met een mecanische versnellingsbak gemaakt zijn , terwijl meer dan 85 % van de productie ( autos op schaal 1 , bedoel ik ) met een automaat uitgerust werden ...

Hopend dat je wel drie pedalen hebt aan de bestuurderskant ?:k

de groetjes ,

Laurent
 
dag !

wat mij verbaasdt bij deze kits , is dat ze bijna allemaal met een mecanische versnellingsbak gemaakt zijn , terwijl meer dan 85 % van de productie ( autos op schaal 1 , bedoel ik ) met een automaat uitgerust werden ...

Hopend dat je wel drie pedalen hebt aan de bestuurderskant ?:k

de groetjes ,

Laurent

Hallo Laurent,

Grappig genoeg geldt dit niet voor de z28 uit 1970. Deze was standaard uitgerust met een 4-speed. De automatische versnellingsbak was voor dit model een optie. cute

Groet,
Ferry
 
Deze staat ook nog op to build lijstje.
Ga hier dus wat ideetjes opsteken-foto-

Erik.
 
De afgelopen dagen ben ik flink bezig geweest en het is dus de hoogste tijd voor een update cute

Allereerst wil ik nog even laten zien wat ik bedoelde met de velgen waarvan ik vind dat ze er niet bij passen:
1_P1000695.jpg

Ik vind dat de auto met deze wielen veel te hoog komt te staan. Verlagen van de auto was een mogelijkheid, maar ik wilde hier niet aan beginnen. Ik heb van mezelf gemerkt dat ik vaak teveel hooi op mijn vork neem, met als gevolg dat ik het project moet opgeven omdat ik het niet voor elkaar krijg. Niet vergeten dat ik pas net een half jaartje aan het bouwen ben, dus ik moet nog een hoop leren. cute Ik heb er dus voor gekozen om andere velgen te nemen die wél goed passen.

Wat ik ook nog moet leren is het aanbrengen van bougiekabels. Hier is het resultaat van mijn eerste poging.
1_P1000699.jpg

Hier moet ik nog wat herstel werkzaamheden uitvoeren, maar dit komt zeker goed. De auto komt uiteindelijk dan wel met de kap dicht, maar die bougiekabels zullen er opzitten. cute

En dan het interieur: foto's!
1_P1000700.jpg


1_P1000701.jpg


1_P1000702.jpg


De voorstoeltjes moeten nog wel even opgeknapt worden. Dit is tot nu toe het eerste dat niet perfect past.
1_P1000703.jpg


En dan, de buitenkant. Ik heb even zitten denken om dit geheim te houden, maar ik dacht... what-ever! [subtle plug!] Van mij mogen jullie het wel vast weten.

Hier staat de body bij te komen van de grondverf:
1_P1000705.jpg


En hier staat ie te genieten van zijn nieuwe kleurtje B:
1_P1000708.jpg


Momenteel ben ik bezig met het verder detaileren van het interieur. Hier is een kleine preview:
1_P1000706.jpg


Het lijkt alsof ik vreselijk hard ga, maar ik moet al het spuitwerk buiten doen. Ik heb dus even dankbaar gebruik gemaakt van de zonnige dagen die wij hier vorige week hadden.

Tot de volgende update :D
Ferry
 
Goed bezig.
Ziet er netjes uit.
Misschien het dashbord nog hier en daar wat detailleren?
Wie twijfelt, 4 pedalen, een is de handrem of spreken we hier van voetrem?

Erik.
 
Bedankt voor de reacties mannen cute

Misschien het dashbord nog hier en daar wat detailleren?

Ik heb geluisterd, en dit is het resultaat:
1_P1000713.jpg

Zelf ben ik er wel tevreden over. Alleen de decal van de snelheidsmeter is beschadigd geraakt. (Evenals de vier piepkleine decals die in de metertjes links en rechts horen te zitten ^^) De raamslingers zitten vastgegoten aan de deur. Ik heb geprobeert om ze zo te schilderen dat het net lijkt of ze los zitten.

Dan moest ik wat herstelwerk doen vanwege een mislukt poging tot bekabelen. Hier zie je de oude distributor en degene die ik zelf gemaakt heb.
1_P1000714.jpg


En hier dan de hele motor zoals hij nu is... eigenlijk best wel af vind ik zelf cute IK heb aan de bovenkant voor het eerst een stukje BMF gebruikt. Was best wel spannend, maar uiteindelijk viel het mee. Het zit niet superstrak dus er valt voor de volgende keer nog genoeg te verbeteren cute
Oh je, let ook even op het motorsteuntje dat ik naar goed voorbeeld van ExSerCo heb gemaakt. Werkt echt heel prettig, dus Applaus voor de tip!
1_P1000716.jpg


En tot slot de motor ingebouwd. Wat hier goed te zien is is dat ik de air-intake van het luchtfilter open heb gemaakt. Ik zeg: niets meer aan doen (maar als jullie daar anders over denken hoor ik dat natuurlijk graag :k)
1_P1000717.jpg


Zoals altijd zijn tips en reacties van harte welkom (ook, of misschien juist, de kritische cute)

Groet,
Ferry
 
Hey Ferry,

Ziet er allemaal heel mooi uit cute
Body heel strak in de lak, motor mooi gedetailleerd, interieur knap afgewerkt ApplausApplausApplaus
Heb je de "tapijtjes" met flocking gedaan ?

Groeten
Pascal
 
Mooi zo Ferry,

je doet de mensen zin krijgen om ook eens een autootje te maken.

Succes in de wedstrijd.

Johan
 
Hier kan ik niet veel op zeggen.
De motor ziet er goed uit en wat betreft het dashbord, die meters zijn misschien beschadigd, maar echt opvallen doet dat zeker niet.
De radio vind ik geweldig afgewerkt.
Doe zo verder zou ik zeggen.

Erik.
 
Niet echt mijn ding (te modern ) maar een mooi stukje modelbouw kan ik wel waarderen.

Het ziet er allemaal erg verzorgd uit en ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan