Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 '70 Chevrolet Camaro
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 59

Discussie: '70 Chevrolet Camaro

Turner
    Gast

Standaard '70 Chevrolet Camaro - Klaar (voorlopig)

Dan ik het nu mijn beurt om mijn kit voor deze groepsbouw voor te stellen. Ik doe dit met weinig woorden en veel foto's

Deze hadden jullie al gezien:

Body & Clear parts:

Flinke lading decals:

De gietramen:

En dit wist ik eigenlijk al voor dat ik de doos opende... mooie AMT detailering [/end sarcasm]

En de rest van de onderdeeltjes:

Even een kleine blik in de bouw handleiding:

Dit zijn de velgen die ik hier op wil gaan zetten:

Dan heb ik verder nog een aantal after-market parts die ik al dan niet wil gaan gebruiken.

Allereerst dashboards. Deze vind ik echt heel leuk!

De metertjes zie er dan zo uit:

Als alternatief hiervoor heb ik ook losse tellers & sier ringen:

Ik heb nog wat raamslingers:

Stuurtjes:

En tot slot gordels:

Tja, genoeg om uit te kiezen dus...
    Het enige wat wel al vast staat zijn de velgen. Voor de rest is er een hoop wat ik zou willen gebruiken, maar ik denk dat je als bouwer ook je beperkingen moet kennen. Zeker als je, zoals ik, pas een kleine vijf maanden bezig bent. Iedere aanpassing op een standaard kit brengt uiteindelijk een hoop werk met zich mee. De vraag die ik mijzelf dus moet stellen is: Hoe groot is de kans dat ik een aanpassing tot een goed einde kan brengen?

En nu... wachten maar... op het startsein
    Laatst gewijzigd door Turner; 23-03-09 om 12:54 Reden: prefix

Banned

Standaard

Wow, mooie kit, dit is het type wagens die mij het beste liggen....
    Vraagje, waar heb je die aftermarket setjes van? Welk merk zijn ze?

Turner
    Gast

Standaard

Dominiek, de gordels komen van Model Factory Hiro. Die heb ik bij mijn locale modelbouw winkel gekocht. De overige spullen heb ik laten komen van modelcargarage.com. Gezien de huidige dollar koers was dit echt super voordelig. Voor het hele spul (+ een velletje nut & bolt heads), inclusief verzendkosten: €31,00 (En ze hebben ook spul voor een 58 Impala )

Misschien dat ik nog wat ga laten komen, want de grill die in de kit zit vind ik dus ECHT NIET kunnen. Die zal ik dus moeten verbouwen, of moeten vervangen. Denk dat het tijd wordt om eens op zoek te gaan naar wat referentiemateriaal

Standaard

Nog een paar dagen te gaan, van mijn kant alvast succes met de bouw van het model en maak er wat moois van!

Groet,
    Swa

Turner
    Gast

Standaard

Bedankt Swa

Ik zit al een week lang bijna dagelijks in de doos te kijken, en mijn handen jeuken om er aan te beginnen. Morgen is het gelukkig eindelijk zover

Standaard

Ik heb deze even gemist, maar dat is wel een helemooie kit hoor. Dat in deze schaal. Bij die van mij zit niet eens een motor blok. Veel succes en natuurlijk heel veel bouwplezier.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Veel succes met de bouw toegewenst.

Droop (scheids van dienst)

Turner
    Gast

Standaard

Droop, bedankt!

En dan nu: Tijd voor de eerste update!
    Nou ja, tis eigenlijk niet echt een update... tis meer even laten zien dat ik ook begonnen ben

Ik heb de twee motorblok helften aan elkaar gezet, en in tegenstelling tot de bouw van Modelengeneer was bij mij de pasvorm zeer goed te noemen. Het is zelfs zo dat ik helemaal niets hoefde te plamuren, alleen een beetje schuren. De versnellingsbak (vitessebak) is geschilderd met Metallic Grey (XF-65) van Tamiya. Het blok zelf is Red (X-7) en Lemon Yellow (X- gemengd 3:2.

De pasvorm was dus een grote meevaller, maar daar stond wel een tegenvaller tegenover. De wielen die ik wil gebruiken passen niet mooi onder de auto... ze zijn simpelweg te groot, waardoor de auto veel te hoog van de grond komt . Da's niet de look die ik wil bereiken. Daar moet ik dus nog maar eens goed over nadenken.

Ferry

Standaard

Allereerst, ook van mij veel succes. En natuurlijk veel plezier met de bouw.

Ik ben blij dat je motorblok lekker past. Dit is zoals ik wel eens eerder heb kunnen lezen niet altijd even mooi. Dan over die wielen. Kun je eens een plaatje maken van de opstelling of dryfit. Dan kunnen wij misschien meekijken en mee denken.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Laurent
    Gast

Standaard

dag !

wat mij verbaasdt bij deze kits , is dat ze bijna allemaal met een mecanische versnellingsbak gemaakt zijn , terwijl meer dan 85 % van de productie ( autos op schaal 1 , bedoel ik ) met een automaat uitgerust werden ...

Hopend dat je wel drie pedalen hebt aan de bestuurderskant ?

de groetjes ,

Laurent

Turner
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laurent Bekijk bericht
    dag !

wat mij verbaasdt bij deze kits , is dat ze bijna allemaal met een mecanische versnellingsbak gemaakt zijn , terwijl meer dan 85 % van de productie ( autos op schaal 1 , bedoel ik ) met een automaat uitgerust werden ...

Hopend dat je wel drie pedalen hebt aan de bestuurderskant ?

de groetjes ,

Laurent
    Hallo Laurent,

Grappig genoeg geldt dit niet voor de z28 uit 1970. Deze was standaard uitgerust met een 4-speed. De automatische versnellingsbak was voor dit model een optie.

Groet,
    Ferry

Standaard

Deze staat ook nog op to build lijstje.
    Ga hier dus wat ideetjes opsteken

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Turner
    Gast

Standaard

De afgelopen dagen ben ik flink bezig geweest en het is dus de hoogste tijd voor een update

Allereerst wil ik nog even laten zien wat ik bedoelde met de velgen waarvan ik vind dat ze er niet bij passen:

Ik vind dat de auto met deze wielen veel te hoog komt te staan. Verlagen van de auto was een mogelijkheid, maar ik wilde hier niet aan beginnen. Ik heb van mezelf gemerkt dat ik vaak teveel hooi op mijn vork neem, met als gevolg dat ik het project moet opgeven omdat ik het niet voor elkaar krijg. Niet vergeten dat ik pas net een half jaartje aan het bouwen ben, dus ik moet nog een hoop leren. Ik heb er dus voor gekozen om andere velgen te nemen die wél goed passen.

Wat ik ook nog moet leren is het aanbrengen van bougiekabels. Hier is het resultaat van mijn eerste poging.

Hier moet ik nog wat herstel werkzaamheden uitvoeren, maar dit komt zeker goed. De auto komt uiteindelijk dan wel met de kap dicht, maar die bougiekabels zullen er opzitten.

En dan het interieur: foto's!

De voorstoeltjes moeten nog wel even opgeknapt worden. Dit is tot nu toe het eerste dat niet perfect past.

En dan, de buitenkant. Ik heb even zitten denken om dit geheim te houden, maar ik dacht... what-ever! [subtle plug!] Van mij mogen jullie het wel vast weten.

Hier staat de body bij te komen van de grondverf:

En hier staat ie te genieten van zijn nieuwe kleurtje

Momenteel ben ik bezig met het verder detaileren van het interieur. Hier is een kleine preview:

Het lijkt alsof ik vreselijk hard ga, maar ik moet al het spuitwerk buiten doen. Ik heb dus even dankbaar gebruik gemaakt van de zonnige dagen die wij hier vorige week hadden.

Tot de volgende update
    Ferry

Standaard

Goed bezig.
    Ziet er netjes uit.
    Misschien het dashbord nog hier en daar wat detailleren?
    Wie twijfelt, 4 pedalen, een is de handrem of spreken we hier van voetrem?

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Turner
    Gast

Standaard

Bedankt voor de reacties mannen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelbouwerke Bekijk bericht
    Misschien het dashbord nog hier en daar wat detailleren?
    Ik heb geluisterd, en dit is het resultaat:

Zelf ben ik er wel tevreden over. Alleen de decal van de snelheidsmeter is beschadigd geraakt. (Evenals de vier piepkleine decals die in de metertjes links en rechts horen te zitten ) De raamslingers zitten vastgegoten aan de deur. Ik heb geprobeert om ze zo te schilderen dat het net lijkt of ze los zitten.

Dan moest ik wat herstelwerk doen vanwege een mislukt poging tot bekabelen. Hier zie je de oude distributor en degene die ik zelf gemaakt heb.

En hier dan de hele motor zoals hij nu is... eigenlijk best wel af vind ik zelf IK heb aan de bovenkant voor het eerst een stukje BMF gebruikt. Was best wel spannend, maar uiteindelijk viel het mee. Het zit niet superstrak dus er valt voor de volgende keer nog genoeg te verbeteren
    Oh je, let ook even op het motorsteuntje dat ik naar goed voorbeeld van ExSerCo heb gemaakt. Werkt echt heel prettig, dus voor de tip!

En tot slot de motor ingebouwd. Wat hier goed te zien is is dat ik de air-intake van het luchtfilter open heb gemaakt. Ik zeg: niets meer aan doen (maar als jullie daar anders over denken hoor ik dat natuurlijk graag )

Zoals altijd zijn tips en reacties van harte welkom (ook, of misschien juist, de kritische )

Groet,
    Ferry

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/24 of 1/25 - '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!
    By ExSerCo in forum "Wedstrijden auto's"
    Reacties: 379
    Laatste bericht: 12-05-09, 10:33

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten