Hoofdsponsor

Anders / onbekend Personeel op de kotter [DONE]

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mijn-kotter

Guest
personeel

oké nu even wat anders geen kotter maar personeel voor mijn NG-15
ik heb naar lang zoeken nu eindelijk personeel gevonden voor mijn NG-15 schaal 1:20
nu alleen even omscholen van pitcrew naar bekwaam kotter personeel

IMG_6315.jpg

IMG_6316.jpg

IMG_6329.jpg

Naamloos-WareKleuren-02.jpg


Naamloos-WareKleuren-03.jpg

ze moeten nu nog fatsoenlijke kleren aan hebben want een korte broek op een kotter is niks
Wie heeft er tips

gr ron
 
He, he, dat is eens wat anders he, ga je nu zelf sculpen aan deze figuren. Dus ze aan broek enzo aangeven?

En ik hier zou ik jou dan echt eens met arendsogen mee gaan volgen, ze gaan natuurlijk geschilderd worden he. :D
 
Hoi, Ron, eerst en vooral moet ik zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met het verbouwen van figuren.
Maar als ik het zo bekijk, zou ik zo denken aan "lapjes" putty die je om hun benen legt en op die manier omvormt tot een lange broek (en laarzen), dan nog een beetje in model sculpteren aan de hand van foto's... ja, dat moet wel lukken, denk ik.
Bijna een mirakel dat je nog zo'n doosje gevonden hebt, of zijn ze ondertussen weer in produktie ?

Wat ikzelf vroeger gewoon gruwelijk vond waren die "poppetjes" die Graupner en Robbe in hun catalogus hadden (en misschien nog hebben) om op RC scheepjes te plaatsen, die waren gewoon geschikt om in een poppenhuis te plaatsen, niet op een schaalmodel.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal

Ik ben al even bezig geweest en ze hebben inmiddels al een werkbroek aan getrokken.
Ik heb de benen omkleed met permanent repair universal een 2 componenten kneedmassa dat na uitharden water bestendig.
Wat vanavond wel nodig was geweest als ze aan boord van de Le waren geweest.
We waren even varen alleen waren de golven dit keer wel erg hoog en gingen geheel over het dek heen.

Voor rik ik heb de verf erop zitten en hoe nu verder ........................

En inderdaad mag ik blij wezen dat ik dezen toevallig ben tegen gekomen en dan ook nog in een speelgoedwinkel waar men eerder weleens wat modelbouwspullen verkocht.
En ook nog eens een winkel waar we normaal nooit komen.

IMG_6351.jpg

IMG_6352.jpg

IMG_6355.jpg

IMG_6356.jpg

IMG_6357.jpg

gr ron
 
Okee, dat gaat snel. Ben even met wat andere zaken bezig, zeg lekker niet welke. Dat komt in een ander topic naar voren. Maar je gaat hard. niet bij te houden.

Als ik een figuur schilder. Dan wil ik graag wat detail er in aan brengen. Begrijp mijn niet verkeer. Er zit veel detail op deze figuren, maar dit wil ik dan ook graag echt laten zien door dit naar voren te laten komen.

Misschien eens een tip met vallejo verf te starten. Je hebt nu gewone verf gebruikt. Of revell. Dat is even om het even. Maar dan is het lastig om nog verder te gaan met de detail. Dus wat we nu wel kunnen doen is ogen aan brengen.

Klinkt raar maar het zou nog heel goed mogelijk zijn om met een verdunde verf, normaal doe ik altijd inkt maar dat kan nu niet, de randen van de ogen als een eyeliner aanbrengen. Dan daarna het oog wit schilderen. Als een ronde bal. Dan heb moet je dat wel binnen de zwarte lijn doen. Dit om ervoor te zorgen dat het zwart de schaduw word. Dan als de oogbol weer droog is een zwarte stip er in. Dan kan je figuur iig al kijken. Let er wel op dat de ogen dezelfde kant op kijken, dit zie je gelijk als het niet goed is gegaan.

Daarna gaan we verder met verdunde zwarte verf. De meeste figuren hebben een soort van regenbroek aan. Jullie zullen daar wel een speciale naam voor hebben. Die kunnen nog wel wat schaduw gebruiken. Zeker bij de band om de schouders heen. Daar kun je langs een randje zwart aanbrengen.

Kijk anders eens bij mijn high elf.

http://www.modelbouwen.be/volledige...hilderen-voor-beginners-met-acryl-verf-4.html
Het zijn vier pagina's helemaal uitgelegd hoe je verder kunt zoals ik dat zou doen.
 
Wow! Die figuurtjes hebben wel rap hun metamorfose ondergaan.

Knap gedaan hoor.

Mjin complimenten.


Droop
 
Dat ziet er best goed uit, zéker als je niet eerder figuurtjes hebt aangepakt met sculpteermateriaal. Ik gebruik voor deze job meestal Milliput (in verschillende fijnheden verkrijgbaar). G.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan