Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

ExSerCo

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 dec 2007
Berichten
3.011
Aangezien mijn collega's hun wedstrijdwagen presenteren, voel ik mij verplicht dit ook te doen.

Dus bij deze, de foto's van de doos en haar inhoud.

1_amt_58_impala_boxr.jpg

1_amt_58_impala_inhoud4r.jpg

1_amt_58_impala_inhoud1r.jpg

1_amt_58_impala_inhoud3r.jpg

1_amt_58_impala_inhoud2r.jpg




1_amt_58_impala_inhoud8r.jpg



1_amt_58_impala_inhoud5r.jpg

1_amt_58_impala_inhoud9r.jpg


1_amt_58_impala_inhoud10r.jpg

1_amt_58_impala_inhoud7r.jpg

1_amt_58_impala_inhoud6r.jpg



1_amt_58_impala_inhoud11r.jpg[/URL]

Let wel, het gaat hier om een occasie-kit. Na verificatie heb ik gemerkt dat er een achterlicht ontbrak voor de custom build. Maar aangezien ik voor de stock build ga, is dit geen probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zal een interessante bouw worden :)

Is dat toevallig dezelfde als "Christine" ?
 
Net opgezocht op het net:
Christine is een Plymouth Belvedere van 58.

Christine_watches_football.jpg


pics-med-1042-45925-plymouth-belvedere-1958.jpg
 
Laatst bewerkt:
En toen ik net de foto's op mijn gemakje nog eens bekeek, kwam ik er achter dat ik niet bepaald een gemakkelijke kit heb uitgekozen.
Kijk eens naar alle chroom onderdelen die meegegoten zijn met de body....
 
En toen ik net de foto's op mijn gemakje nog eens bekeek, kwam ik er achter dat ik niet bepaald een gemakkelijke kit heb uitgekozen.
Kijk eens naar alle chroom onderdelen die meegegoten zijn met de body....

Met Bare Metal Foil is dat goed te doen hoor, heb ik vroeger ook nog met succes gedaan bij een paar trucks.

De voorkant lijkt wel op Christine, maar haar kontje is idd toch anders :)
 
Met Bare Metal Foil is dat goed te doen hoor, heb ik vroeger ook nog met succes gedaan bij een paar trucks.

Daar twijfel ik niet aan. Hetgeen me nu wat aan het denken zet is dat de grille en bumper en andere losse accesoires gespoten worden met Alclad. Dus zal er dan waarschijnlijk een kleurverschil optreden tussen het chroom op de grille en op de sierstrips.

boos
 
Aangezien we nog niet aan het bouwen mogen, ben ik dus volop bezig met vooruitkijken en plannnen.

Wie kan me vertellen hoe de onderkant van zo'n wagen er normaal in showroom-staat uitziet? Hiermee bedoel ik de kleur. Daarnaast had ik ook graag geweten uit wel materiaal de uitlaten normaal zijn vervaardigd. Dit om te weten welke verf ik daarvoor moet gaan gebruiken.

Je ziet het, ik ben wel een liefhebber van wagens, maar ken er in feite niks van ....wacko
 
Even over dat kleur verschil. Kun je niet gewoon een keuze maken tussen beide. Dus of je gebruikt alcad of bare foil. Volgend mij kun je dat best met afplaken goed krijgen. En de foil, als ik jou resultaat zo gezien heb, kan dit voor wel heel veel doeleinden gebruikt worden toch.
 
Die foil op de grille..... daar heb ik mijn bedenkingen bij.... dat is toch al een stuk complexer dan in een rechte lijn plakken en snijden.
 
Wat ik bedoelde is dat je dus het beste kunt kiezen. Dan kies je voor het ene of voor het andere. Als je het te moeilijk inschat met de foil op de grile. Dan alcad. En volgen mij met die tip van Jadefalconguard, moet dit via de p+ best te doen zijn.
 
Aangezien we nog niet aan het bouwen mogen, ben ik dus volop bezig met vooruitkijken en plannnen.

Wie kan me vertellen hoe de onderkant van zo'n wagen er normaal in showroom-staat uitziet? Hiermee bedoel ik de kleur. Daarnaast had ik ook graag geweten uit wel materiaal de uitlaten normaal zijn vervaardigd. Dit om te weten welke verf ik daarvoor moet gaan gebruiken.

Je ziet het, ik ben wel een liefhebber van wagens, maar ken er in feite niks van ....wacko

De wagen wordt vuurrood. Moeten de platen onderaan dan ook in het rood, of is dit normaal zwart?
De chassisbalken zijn normaal zwart veronderstel ik?
En dan de laatste vraag: Wat is dit? Iemand het antwoord?

1_vragen.jpg
Bouwen mag nog niet, maar research wel hé? wacko
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De wat is dit, is de brandstof tank. :D meestal heeft deze de kleur zilver bij de nieuwere en bij de oudere een zwarte kleur van de tectiel.
 
Sorry, maat, maar hier kan ik echt niets zinnigs over zeggen, want van wagen van over de grote plas ken ik dus niets he.
Maar waar je "rood?" schrijft, zou best wel kunnen, tenzij ze ginder en toen ook al "dinitrol" gebruikten, want in dat geval zal alles zwart geweest zijn natuurlijk.
 
Ik heb de volgende link voor je gevonden. Het is weliswaar een andere auto, maar wel uit de zelfde periode. Het is hier een gerestaureerde 57 chevy met een paar mooie foto's van de onderzijde. Voor zover ik kan beoordelen is de tank een soort van gun metal en de chassisbalken en bodemplaat beide zwart.

1957chev

Als je veel naar gerestaureerde wagens kijkt dan zal je merken dat er met die kleuren nogal creatief wordt omgegaan. Wat je regelmatig tegenkomt is bijvoorbeeld dat de bodem in de carrosseriekleur is gespoten, en de chassisbalken, uitlaat en tank bijvoorbeeld aluminium zijn. Het is dus niet 'verkeerd' om zelf de kleuren te kiezen waarvan jij vindt dat ze lekker bij elkaar passen.

Het is een vraag die je jezelf moet stellen: komt hij uit de fabriek, of is hij met veel tijd en liefde gerestaureerd? cute
 
Dit zijn interessante tips hierboven. Bedankt mannen!
 
Vanavond, toen ik thuis kwam, was ik heel blij. Mijn bestelling uit de States was binnen van Modelcar Garage.
De photo-etched details voor de Impala.

Turner, dat was een goede tip van je. Verleden donderdag of vrijdag besteld en vandaag al in de brievenbus......

Nu nog uitdokteren hoe ik dat moet gaan gebruiken en welke materialen ik nodig heb om dat te verwerken......... (dit is nieuw voor mij en weeral een uitdaging)
 
Zoals beloofd:

1_pe.jpg

Wie kan me nog enige uitleg geven over hoe met PE omgaan en verwerken? Dat is totaal nieuw voor mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pe, jawel, heeeeeeel voorzichtig, net als twee egeltjes. :D

Wat je vooral moet doen is het buigen goed doen. Zijn het rechte vouwen dan moet je ervoor zorgen dat je iets van een meetlatje van metaal hebt. Dan daarmee gaan buigen, dit kan door met het meetlatje er op te leggen, daar waar de vouw moet komen. En met een bot scalpel het overgebleven stukje op te wippen tegen de rand van het meetlatje. Er kan ook een hoek tegen elkaar aan. Dit kan dan via de hoek van de meetlat. Dan kun je de hoek die haaks is gebruiken. En komt het goed tegen elkaar. Als je dan gaat lijmen. Gebruik daar dan goede secondenlijm voor, of tweecomponentenlijm is wat ik meestal gebruik. Wees met tweecomponenten lijm wel altijd spaarzaam.

Als je hoeken hebt die tegen elkaar komen die dicht moeten zijn. Dan kun je dit dichtlijmen, maar mooier is om dit met een beetje soldeertin aan elkaar te solderen. Maar hiervoor eerst oefenen op een afval stukje en goede ontvetter gebuiken en een goed vloeimiddel. Dan voor het plaatsen eerst reinigen anders hecht de lijm niet goed.

Er bestaan ook van die hulpdingen om dit te buigen. Ik heb dat niet. Ik vond het altijd te duur, maar erg handig blijken ze wel te zijn. En zeer presies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan