Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dominiek, heb je de primer wel goed laten uitharden? Ik zelf laat deze toch wel een dag of twee lekker uitharden en dan pas een volgende laag erop. Ik heb dit probleem nooit met dezelfde primer.
 
Dominiek,

Ik ben nog even aan het zoeken geweest at het dashboard betreft, dat was dus gewoon aluminium.

Ik bedoelde eigelijk dat ik er eerst vanuit ging dat het gewoon plaat staal was en toen gespoten in aluminium wat ook weleens gebeurde.

Dus gewoon aluminium kwasten of BMF (aluminium) erop zetten.

Rood is ook een schrale kleur zoals Geel en Oranje en Wit

Over je problemen met het chassis, ik neem aan dat je deze gewoon ontvet heb en goed heb laten drogen en dus kunnen we dat probleem uitsluiten.
Persoonlijk zal ik de Action primer niet gebruiken en eens gaan kijken voor Motip primer iets duurder maar wel beter.

Ron

@Ron
bedankt voor de nuttige info.

@Rik
jawel, volgens mij zat er voldoende tijd tussen om uit te harden
 
Dat ziet er allemaal piekfijn uit. Goed spuitwerk ook, chapeau. GUnit.
 
tnx!!! :):
Nu enkele dagen zonder bouwen... want veel werk.........op het werk (ongelooflijk)
 
Ondertussen is de motor voorzien van de 8 bougiekabels.

1_amt_58_impala_53.jpg

Deze zijn samen gebracht met “naaigaren” om zo toch een beetje vorm erin te krijgen.


1_amt_58_impala_54.jpg

De benodigdheden hiervoor waren:

1_amt_58_impala_55.jpg

Dan nu het dashboard, waar ik ook nog wel wat problemen zal mee ondervinden vanwege de kleine PE-knopjes. Gelukkig heb ik van Ron al info gekregen dat het aluminium moet zijn in het midden.

1_amt_58_impala_58.jpg

1_amt_58_impala_57.jpg

En hier heb ik nog een vraagje bij de starter (in het kadertje rechts). Waar moet deze worden gemonteerd op de motor? Ik heb er geen flauw idee van en zie ook niet waar er (eventuele) bevestigingspunten zijn.

1_motor_scan.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je even bij gaat kijken in mijn topic, de 12de post, tweede foto.
Daar zie je onderaan de foto een zwart ding aan de motor hangen, dat is de startmotor en die zit bij uw Chevy ook op die plaats.

Erik.
 
Erik,

dat zal ik vanavond eens nader bestuderen.

Bedankt maat.
 
Nog even vermelden dat er niet echt een bevestiging is aangeduid. Misschien is er een klein cirkeltje waar hij moet komen, dus even zoeken. En ook even leten op de juiste positie van de startmotor. Als er een relaistje boven op zit, dan moet dit zo dicht mogelijk bij de motor.
Erik.
 
Bedankt voor de nuttige info, ik ga deze motor eens gaan bestuderen morgen...... Ik heb haar vergeten meenemen vannacht.
 
Kan eigelijk missen waar dat kreng komt te zitten :-))

Recht onderin (vanaf de achterzijde van het blok gezien) en dan tegen het vlakke gedeelte waar de versnellingsbak zit, is ook het enigste plekje waar er ruimte genoeg is.

btw net blokkie

Ron
 
Kan eigelijk missen waar dat kreng komt te zitten :-))

Recht onderin (vanaf de achterzijde van het blok gezien) en dan tegen het vlakke gedeelte waar de versnellingsbak zit, is ook het enigste plekje waar er ruimte genoeg is.

btw net blokkie

Ron

Bedankt Ron, het doet deugd dat een bouwer zoals jij, mijn werk kan appreciëren.

Morgen ga ik het blokje eens nader bestuderen. Modelbouwerke en jij zeggen eigenlijk hetzelfde, dus dat zal wel los lopen zeker?
 
Dan maar even experimenteren met het schilderen van de zetels. Eerst de zetels met tape beplakken om zo de vlakken te verkrijgen waarin moet worden geschilderd.

1_amt_58_impala_59.jpg

Het idee was wel goed, maar de uitvoering liet te wensen over. Zoals je hierboven kunt zien, is de structuur van de zetelvlakken niet effen. Dat betekend dat men er achteraf achterkomt dat het schilderwerk niet goed langs de tape blijft, maar gewillig onder de tape doorgaat en de naastliggende vlakken meekleurt. Dit is uiteraard niet de bedoeling.
Dan maar alles uit de losse pols gaan schilderen zonder tape.

1_amt_58_impala_60.jpg


De foto hieronder is dus met een macrofunctie gefotografeerd en dus zwaar uitvergroot. In de realiteit is het schilderwerk veel netter dan hier op de foto.
Er moet nog een laagje blanke lak over, maar dat ga ik spuiten. Daarna moet er aan de linkse en rechtse zijde nog een laagje chroom worden gespoten (Alclad zwarte ondergrond en Alclad chroom).

1_amt_58_impala_61.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en nog een dryfitje van de het dashboard met de voorzetels en de rest van het interieur om een idee te krijgen. Let wel dat enkel de voorzetels voor 80% af zijn, de rest van het interieur is nog heel ver weg van datzelfde stadium verwijdert.

1_amt_58_impala_62.jpg

1_amt_58_impala_63.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat lekker hoor. Ziet er goed uit. Nu alleen nog een klein randje verdunde verf of inkt in de naden van de stoelen laten lopen en je hebt de diepte.

Stilletjes volg ik. :k
 
Nu alleen nog een klein randje verdunde verf of inkt in de naden van de stoelen laten lopen en je hebt de diepte.

Dat kan nu niet niet, want tussen de verschillende "kleuren" zitten gewoonweg geen randjes. Dat kun je goed zien in het stukje aan de bovenkant. Het is gewoon de structuur die verandert en deze zijn "doorlopend" meegegoten.

1_amt_58_impala_59.jpg

Eigenlijk wel jammer, want dat zou het veel mooier maken.
Ik heb nog nooit met "smoke" gewerkt, maar zou dit een optie kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog nooit met "smoke" gewerkt, maar zou dit een optie kunnen zijn?

Modelengeneer, ik stel de vraag even rechtstreeks aan jou, gezien jij hier de man met de meeste ervaring lijkt te zijn.
 
Dan zal ik het balletje eerst even terug kaatsen, met de vraag, wat wil je bereiken met de smoke. Er zijn vele werkwijzen met smoke die allemaal zo hun eigen uiterlijke uitwerking hebben. En dus ook een ander resultaat krijgen.
 
Ik zou het wit iets meer diepte willen geven, zodat het niet zo maagdelijk wit is. Tevens zou dit dan de kleine foutjes een beetje kunnen wegmoffelen hoop ik?
Inkten kan niet, gezien er geen overgangen zitten tussen de kleuren.
 
Wat ik dan zou doen, is heel het witte vlak behandelen. En dan de Smoke verdunnen met de helft water. Dan de smoke zo egaal mogelijk proberen aan te brengen. Daarna nog een keer met een wit een drybrusch doen over de delen die wat witter mogen om dan de diepte te creeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan