Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dominiek ,

als je bougiekabels zet , vergeet niet de "firing order" te respecteren , wetend dat de vinger in de distributor naar rechts draaide , dat de "firing order" 1-8-4-3-6-5-7-2 is , dat de Cylinder n°1 aan de voorkant van de motor is & aan de bestuurderskant , de cylinder n°2 aan de andere kant , ook van voor .

Dus heb je cylinders 1-3-5-7 aan de bestuurderskant en 2-4-6-8 aan de passagierskant .

er zijn genoeg mensen die daar missen "in de echte wereld" ( met "Pif-Paf-Poef" als resultaat ) , je gaat toch dat niet missen op Uw model , he ?:D

de groetjes ,

Laurent
 
Laurent,

merci voor de info, maar dat is te klein om te kunnen zien, laat staan ze te bevestigen op de stroomverdeler.

Wilt ge mij helemaal zot krijgen?wacko
 
om dit te vergemakkelijken , zal ik morgen een photo van zo'n setup proberen te zetten ...

de groetjes ,

Laurent
 
Haha,

Ik denk dat je de motor onder een microscoop moet gaan leggen om die details aan te brengen. En ja, we willen je helemaal zot krijgen ;P;P;P

Ziet er heel mooi uit B:

Groeten

Pascal
 
En ja, we willen je helemaal zot krijgen ;P;P;P

Is zot zijn geen vereiste om hier bezig te zijn.
Volgens enkele die ik ken wel.
Al dat geprul zeggen ze dan.:D

In ieder geval goed bezig.
En een knappe Amerikaan gekozen.
P.S. Wat PE betreft, die snij ik altijd los dwars door de plastiek verpakking waar het inzit. Dan kan er niets gaan vliegen en moet je ook niets zoeken.

Erik.
 
Ik heb de laatste weken niet zoveel kunnen werken aan mijn geliefkoosde model wegens tijdsgebrek. Helaas zal dit de komende 3 weken ook zo zijn. Maar niet getreurd, we hebben toch het een en ander voor mekaar gekregen.

Het chassis: dat wordt herbeginnen. L
Na het verwijderen van de maskeertape, kwam alle verf mee op sommige stukken. Raar, want ik had nochtans eerst een primerlaagje gespoten.

1_amt_58_impala_37.jpg


Dus, nu zit het ganse zootje in de ovenreiniger.

Na nog wat extra zoekwerk op het internet ben ik op het volgende gestoten:

http://cs.scaleautomag.com/scacs/forums/p/66964/725295.aspx#725295

·05 Apr 2008 05:47 AM

725295 in reply to 725293



  • lizardlust
  • Joined on Oct 17, 2004
  • LIVE from Downtown Nowhere!!
  • Posts 796
RE: '58 Impala: Underside?




Bill Geary's(Mr. Obsessive) 58 Impala convertible undercarriage is done in grey primer with body-colored overspray toward the outer edges, and a semi-gloss black frame. The front and rear suspension components are the same black, and the fuel tank and exhaust system is a natural metal finish. Given his penchant for realism, I would feel confident in painting my model in the same fashion!!!
FavoritesContactReply

··

07 Apr 2008 08:36 PM

725296 in reply to 725293



  • dimaxion
  • Joined on Sep 20, 2006
  • N.E. corner Indiana
  • Posts 777
RE: '58 Impala: Underside?

In the late '50's GM switched to a black semi gloss finish for protection of the parts and asemblies prior to Final Assembly . Previously it was a dark greyish Primer . Hot Rod Primer is a dead ringer for it . That black was sanded off the outer panels before primer surfacer was applied . Prior to this Grey primer was left on and smoothed out , as it was indeed primer .
I believe it was the '59 MY the black came into play . . A change was made from Nitrocellous to Acrilic Lacquer . The '57 had still Grey Primer for sure as I had spent considerable time under a slew of those . '58's , not many .
Thanx ...



It is Stryene I'm addicted to ! Too many cars , too little time .
FavoritesContactReply




Ik mag dus eigenlijk blij zijn met mijn tegenslag, want hieruit blijkt dat het donkergrijs zou moeten zijn aan de onderzijde met een zwart chassis. Daarnaast de uitlaat en de benzinetank in “natural metal”.

Nu even met de body spelen en met de PE die erop moet. Man, man, man, wat is dit een priegelwerkje.

We beginnen met de meegegoten onderdelen weg te snijden van de body.

1_amt_58_impala_38.jpg

1_amt_58_impala_39.jpg

Nu zijn de weggesneden delen vervangen door de PE. Klein spul, dat moeilijk hanteerbaar is door zijn formaat. Ik heb ze op hun plaats gezet met Slo-zap van Pacer. Dit is een secondelijm, maar met een vertraging van ongeveer 40 seconden. Zodoende heeft men toch nog voldoende tijd om de onderdelen op de juiste plaats te zetten.

1_amt_58_impala_40.jpg

1_amt_58_impala_41.jpg

En dan de zijpanelen achteraan. Een fotootje voor, tijdens en daarna uiteraard na.

1_amt_58_impala_42.jpg

1_amt_58_impala_43.jpg

1_amt_58_impala_44.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken dat balen is dat he.

Maar goed. je kunt het nog bijwerken gelukkig.

Verder die slow zap is makkelijk blijkt door vele recenties. Ik heb deze zelf nooit gebruikt maar ik weet ook dat ze in verschillende diktes bestaan en dat dit ook veel gebruikt word om kleine kiertjes te vullen van net niet goed passende onderdelen.
 
Slozap heb ik ook gebruikt om mijn resin aan mekaar te kleven bij de gladiator. En inderdaad, je kunt er dus kleine kiertjes mee dichten.
 
Slapen jullie nooit:D
Wat een uur om over een chassis te l*****

Sorry^^, het gaat hier over de auto.
Geluk bij een ongeluk, wat betreft het schilderwerk. Bijna alles dezelfde kleur, dus minder afplakwerk.
En PE is een gepruts, maar het resultaat is zeker de moeite waard.
Spijtig dat je iets minder tijd hebt, maar je hebt nog 5,5 maand te gaan.

Maw. prachtig, doe zo verder.

Erik.
 
Hey Dominiek,

Ziet er mooi uit die PE logo's, maar waarom monteer je ze voor het spuiten ?
Ik ken er niks van hoor, maar is het nu niet moeilijker om de body te polijsten op de plaatsen waar dat PE zit ? Ik vraag me dus eigenlijk af of je die PE dingen ook kan aanbrengen nadat de vernis erop zit, dus helemaal op het einde ?

Groeten

Pascal
 
Hey Dominiek,

Nog een tip als je zo´n kleine PE zet als je zegt, dan gebruik ik matte vernis.

Waar het onderdeel komt verdunde vernis aanbrengen, onderdeel aanbrengen en daarna nog een paar dunne laagjes vernis erover aanbrengen. Na droging zit het ook muurvast en indien je dun genoeg werkt geen lijmranden en verlies aan detail.

Gebruik zelf altijd mat vernis van Tamiya acrylic.

Misschien heb je wat aan.

Groet,
Swa
 
@ Modelbouwerke: Ik mag niet slapen op mijn werk hé....... dus dan maar wat reutelen over bv een chassis (ben trouwens net wakker EN thuis nu).

@ Pascal: De PE is ook mijn eerste keer en ik was bang om achteraf mijn laklaag om zeep te gaan helpe,. Vandaar de keuze om die op de grondlaag te gaan bevestigen. Ik weet niet of dit de beste manier was, maar dat gaan we naderhand wel aan den lijve gaan ondervinden.

@ Swa: Dat ik zelf niet op die tip ben gekomen.... Bedankt, deze ga ik in gedachten houden.
 
De bodemplaten werden dus in donkergrijs gespoten. Het is in de realiteit toch nog een stuk donkerder dan wat je hier ziet (licht om te fotograferen).


1_amt_58_impala_45.jpg


Dan maar weer even de primer bovengehaald. Jullie gaan ongetwijfeld denken, 2 kleuren primer?
[FONT=&quot]Jawel, eentje voor het rood (grijze primer) en het witte dak kreeg een witte primer. Anders zou dat wit niet wit lijken in de eindfase.[/FONT]

1_amt_58_impala_46.jpg

1_amt_58_impala_47.jpg

1_amt_58_impala_48.jpg

1_amt_58_impala_49.jpg

Van deze laagjes primer ben ik héél tevreden, want het is de eerste keer dat ik ze zo strak kreeg. Ik hoop de toplagen ook zo te mogen afleveren.

Eén dagje verder en ik kon het niet laten, ik heb een laagje glanzend wit met Revell Aquacolor laten neerdwalen op het dak. Nu nog een extra laagje erboven en daarna nog een paar laagjes blanke lak erop. Glanzen zal ze…



1_amt_58_impala_50.jpg

1_amt_58_impala_51..jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dominiek,

Je hebt de primer er inderdaad mooi opzitten, en het dak ziet er zelfs na de eerste laag al netjes uit.
Ben zeer benieuwd naar het vervolg, maar dit belooft veel goeds cute

Blij ook te zien dat de eerste stappen met PE goed gelukt zijn

groet,
Ferry
 
He, he, he, zo te zien ga je voor de hoofdprijs. :D

Ziet er goed uit hoor. Mijn complimenten.
 
Lekker bezig Dominiek en als ik zo de prime rlaag bekijk dan komt het met de lak laag ook wel goed.

Een beetje aan de late kant maar had je niet beter alles in de witte primer kunnen spuiten dan was de rode kleur helderder uitgevallen.

Over dat aluminium gedeelte van het dashboard, volgens mij was dit gewoon gespoten/gemoffeld? in aluminium met een chrome sierstrip.

Ik baseer dit op het feit dat er in die tijd niet zoveel aluminium werd gebruikt in wagens, maar ik kan het mis hebben uiteraard.

Ik heb dit model trouwens ok nog ergens rondslingeren en dus volg ik je bouw met argus ogen :D

Ron
 
Turner en Modelengeneer, bedankt voor de complimenten.

Lekker bezig Dominiek en als ik zo de primerlaag bekijk dan komt het met de lak laag ook wel goed.

Een beetje aan de late kant maar had je niet beter alles in de witte primer kunnen spuiten dan was de rode kleur helderder uitgevallen.

Over dat aluminium gedeelte van het dashboard, volgens mij was dit gewoon gespoten/gemoffeld? in aluminium met een chrome sierstrip.

Ik baseer dit op het feit dat er in die tijd niet zoveel aluminium werd gebruikt in wagens, maar ik kan het mis hebben uiteraard.

Ik heb dit model trouwens ok nog ergens rondslingeren en dus volg ik je bouw met argus ogen :D

Ron

Wat die primer betreft, ik meen "ergens" gelezen te hebben dat men enkel voor de lichte kleuren (geel, wit,...) best witte primer gebruikt. Dit is voor mij ook nieuw, dus maar even proberen.....


Jij zegt ook nog:

Over dat aluminium gedeelte van het dashboard, volgens mij was dit gewoon gespoten/gemoffeld? in aluminium met een chrome sierstrip.

Ik kan even niet goed volgen. Kun je dit eens wat verduidelijken?
 
Verdomme!!!
Het chassis bezorgt me weer hetzelfde probleem als de eerste keer. Het was nochtans ontvet in een sopje met Dreft. Daarna had het de gelegenheid om goed te kunnen drogen gekregen.
Het zal waarschijnlijk aan de grondverf liggen. (Action Primer). Mijn volgende grondlaag wordt een primer van Vallejo.
En het ligt niet aan de tape, want dat was deze van Tamiya.


1_amt_58_impala_52.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dominiek,

Ik ben nog even aan het zoeken geweest at het dashboard betreft, dat was dus gewoon aluminium.

Ik bedoelde eigelijk dat ik er eerst vanuit ging dat het gewoon plaat staal was en toen gespoten in aluminium wat ook weleens gebeurde.

Dus gewoon aluminium kwasten of BMF (aluminium) erop zetten.

Rood is ook een schrale kleur zoals Geel en Oranje en Wit

Over je problemen met het chassis, ik neem aan dat je deze gewoon ontvet heb en goed heb laten drogen en dus kunnen we dat probleem uitsluiten.
Persoonlijk zal ik de Action primer niet gebruiken en eens gaan kijken voor Motip primer iets duurder maar wel beter.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan