Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Veel succes met de bouw toegewenst, Dominiek'ske


Droop (scheids van dienst)
 
Na het eerste primer was ik niet echt tevreden van het plamuurwerk. Dus werd dit even bijgewerkt.

1_amt_58_impala_14.jpg

Ondertussen werden ook de uitlaatcollectoren eropgezet en staat het geheel klaar voor een nieuw laagje primer.

1_amt_58_impala_15.jpg

Ondertussen heb ik nog wat info gezocht over de kleuren van deze wagen. Ik wou hem min of meer origineel bouwen, dus was de volgende info zéér interessant.
(Sla me dood waar ik die info gevonden hebn ik weet echt de bron niet meer ^^)
1_amt_58_impala_16.jpg

1_amt_58_impala_17.jpg

Toen is de beslissing gevallen en het wordt de versie in het rood met wit (two tone). Ter verduidelijking: de body wordt vuurrood, het dak glanzend wit en de wielen ook vuurrood (De wielen ben ik nog niet echt uit, misschien chroom). De verf zal Revell Aqua Color zijn. Uiteraard zal het chroom voorzien worden van of Bare Metal Foil, of van Alclad2.

1_amt_58_impala_19.jpg

En een voorbeeldje van het interieur. Dit wordt nog een interessant patroon. :s

1_amt_58_impala_20.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Dominiek,

De motor ziet er erg goed uit :D
Met het interieur zal je nog flink wat werk hebben, maar het lijkt me heel leuk als je het kan maken zoals op die foto.

Groeten

Pascal
 
Net nog een interessante pic gevonden van de dash op HowStuffWorks "1958 Chevrolet Bel Air Impala".

chevrolet-impala-3.jpg


Is dit nu matte aluminium in het center van de dash? Daar lijkt het toch op denk ik.
 
Het lijkt zo'n beetje op het materiaal wat je op van de oude broodroosters en radios tegenkomt. Is het een soort geborsteld aluminium ?

Groeten

Pascal
 
Dit noemen we ook wel. Sollid Brash. Dus het is een geborsteld metaal. Dit is voor dit soort zaken eerst verchroomd, en daarna geborsteld, waarna dit weer is verchroomd. Nu is het zeer krasbestendig.

Om dit goed na te bootsen, eerst met een grof schuurpapier in de lengt schuren en daarna met een middel afvlakken. Dan schilderen met de kwast, nog een keer schuren met fijn en dan nog een keer aflakken met alu. Dan is dit zeer dichtbijkomend.
 
Om eerlijk te zijn, denk ik niet echt dat het geborsteld aluminium is. Ik zie het zo voor me, maar ik ken er de naam niet van, noch hoe het gemaakt werd. Het is inderdaad een soort aluminium, mat, en met een soort creme-grijs kleur.
Geborsteld aluminium is anders, daar zit geen creme in, enkel het grijs van het alu, en vertoont een cirkel-patroon van de borstel.
 
Danny, kan het "polished aluminium" zijn?
Dat is niet hetzelfde als geborsteld volgens mij.
 
Danny, kan het "polished aluminium" zijn?
Dat is niet hetzelfde als geborsteld volgens mij.

Hmm, nu ben ik helemaal het noorden kwijt, tjah, zou natuurlijk wel kunnen :s, alhoewel... polished zou dan net heel erg glanzend moeten zijn.
Als ik mij niet vergis, hadden die creme-kleurige strips, heeeeeeel fijne horizontale groeven over de volledige lengte, en was het net door die groeven dat het mat was.
 
Laatst bewerkt:
Ehhhh, kleurenblind. wacko

Maar ik gebruik die van Vallejo, en daar staat dat gewoon op. Ik heb daar destijds de onderkant van de Batavia mee geschilderd. :|Foutje. ^^
 
Dan zou ik van vallejo de kleur aluminium gebruiken, dan schuren om de nerf van het polisched ofwel solidbrasch te krijgen. Dan met white aluminium van vallejo er weer overheen. Dan als laatste een wasch hiervan aanbrengen om het lekker licht te krijgen.
 
Het chasis bewerkt met een laagje primer. Na dit laagje zie je beter de problemen en de rode cirkeltjes geven er zo'n 2 aan. Dat gaan we nog bijwerken uiteraard.

1_amt_58_impala_21.jpg

En dan, onze motor in een kleurjasje. cute
Ook leuk om te zien dat mijn zelfgemaakte motorstand goed zijn dienst vervult.

1_amt_58_impala_25.jpg

1_amt_58_impala_26.jpg

1_amt_58_impala_27.jpg

en nog een paar mooie foto's van een gerestaureerde Impala zijn interieur:

1_58impblakint2.jpg

1_58impblakint1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu gaan we beginnen met het klaarmaken van de body. Deze stond in een eerste grijze grondlaag en er zijn enkele plekjes waar ik deze terug heb wegeschuurd, omdat ik nog niet helemaal tevreden was van het schuurwerk.

1_amt_58_impala_28.jpg

1_amt_58_impala_29.jpg

1_amt_58_impala_30.jpg

Op de foto hierboven zie je verschillende dingen:
- een panelscriber van het merk Bare Metal Foil: deze ga ik gebruiken om de panellines dieper te gaan maken. In dit geval enkel het kofferdeksel, want de rest kan open en heeft natuurlijke panellines
- het vierkantje in rood, terug een plamuurvlak dat werd bijgeschuurd.
- Op het dak kun je zien dat ik door de primer heb gewreven. Dit heeft 2 redenen. Enerzijds komt het dak in het wit, dus moet ik daar nog een witte primer opzetten. Daarnaast is de ganse body licht opgewreven met schuurpapier korrel 2000. Dit zou het latere spuitwerk ten goede moeten komen (tip van Modelengeneer).

Nu 3 foto’s met het resultaat van deze panelscriber:

1_amt_58_impala_31.jpg

1_amt_58_impala_32.jpg


1_amt_58_impala_33.jpg

En dan het resultaat van de reparaties van iets te enthousiast met de scriber te werken. Man, wat zijn die dingen scherp. Dus de nodige plamuur voor de herstellingswerken.

1_amt_58_impala_34.jpg

Ondertussen had ik beslist dat ik bougiekabels op de motor ging monteren. Dit is niet voorzien in het pakket. (Wat haal ik me nu weer op mijn nek?) Eerst in de stroomverdeler acht minuscule gaatjes maken van 0,65 mm. Dan draadjes lijmen van 0,6 mm naar de acht cilinders.
Je ziet ook dat de uitlaatcollectoren nog niet volledig in de kleur zitten die ze zouden moeten zijn . Deze worden uiteraard nog bijgestipt.

1_amt_58_impala_35.jpg [/FONT]

1_amt_58_impala_36.jpg [/FONT]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat iig beter dan met mijn auto. Je gaat als een speer. De motor krijgt die nog bouten enzo. Of blijven die oranje?
 
Voor zover ik enkele pics heb gezien, zijn deze blijkbaar meegespoten in het oranje.

(en de komende 3 weken zal het zo snel niet meer gaan, dubbele shiften werken, zo'n 7op7)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan