Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
De wagen wordt vuurrood.

1_vragen.jpg

Nog maar een vraagje van een autoleek.........
Ik dacht dat een chassis normaal mat is? Of is het toch blinkend? Kwestie vanmijn potjes verf aan te vullen.

Nog een maandje en we kunnen van start.cute
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi F.,

dar ben ik ondertussen al achter gekomen. De vraag is of de onderkant (platen) in die tijd normaal mat of blinkend waren. (Ik was eigenlijk een beetje lui om een nieuwe pic te maken)
 
Sorry, maar is er nog een mogelijkheid om mij in te schrijven, kreeg vorige week eindelijk mijn Buick binnen. wacko Die drie weken in bestelling stond, met een levertijd van 5 dagen. boos
 
sorry exserco van mijn kant denk dat ik nieuwe bril ga moeten kopen. ben nog niet begonnen hoor.

ik weet dat de inschrijvingen eigenlijk afgelopen zijn maar als we maar op 15 sept beginnen zou je van mij je nog mogen inschrijven hoor
 
Dominiek,

Kijk hier eens:
1958 Classic Chevrolet '58's Real Eye Opener is CHEVY!

Je kan hier heel veel informatie vinden over de 58 Impala. Dingen als interior color, exterior color, etc. worden allemaal genoemd. Lijkt me een mooie bron van info voor deze bouw cute

Pestkop,

ik kende deze site al en hield een aantal zaken achter de hand om in de bouw te vermelden hier.

Allée, toch bedankt om me te willen helpen....^^
 
dag Dominiek ,

mooi bouwdoos die je daar hebt .

de "Impala" naam werd inderdaad voor de eerste keer gebruikt in 1958 , ook het eerst jaar dat de GM wagens dubbele koplampen hadden .

Ik zie dat de bouwdoos de "Big Block" , de 348 cubic inches , voorzag als motor , die is gemakkelijk te herkennen aan de kleppenstoters die niet in lijn zijn ...

hierbij een foto van zo'n 348 ci motor :
11145072790900_tmp_org.jpg


ideale foto om de kleur van de motor te bepalen , he ? cute

hierbij een link naar de geschiedenis van deze "big blocks" :
Chevrolet Big-Block engine - Wikipedia, the free encyclopedia

en ik zou de volledige onderkant van deze auto in satijn zwart schilderen , motor zoals hierboven , de boite in alu kleur met de boitecarter in het zwart ...

de groetjes ,

Laurent
 
Laatst bewerkt:
Hoi Laurent,

Bedankt voor de info.

en ik zou de volledige onderkant van deze auto in satijn zwart schilderen , motor zoals hierboven , de boite in alu kleur met de boitecarter in het zwart ...
Ik heb besloten de wagen te gaan maken in gerestaureerde stijl. Dus zal het niet volledig "origineel uit de fabriek" zijn.
Ik heb gisteren dan ook de verf gekocht. Het dak wordt vuurrood met een wit dak, voor de bodem had ik ook vuurrood in gedachten, maar dan wel mat. De chassisbalken ging ik mat zwart schilderen, samen met de brandstoftank.
Heb je eventueel een detailfoto van een impala 58 zijn onderkant? Ik heb al vanalles gevonden, maar dat nog niet.
 
Ik wou jullie toch even laten meegenieten van de PE-set cute

1_pe3.jpg


1_pe2.jpg


En ik kan jullie verzekeren dat dit verdomd kleine dingen zijn ...wackoHet ganse raampje is zo'n 3 bij 5 cm groot, dus veel kleiner dan hetgeen jullie hier zien.

Ik weet trouwens nog niet goed hoe ik eraan moet beginnen wegens gebrek aan ervaring met dit soort dingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
I
Ik weet trouwens nog niet goed hoe ik eraan moet beginnen wegens gebrek aan ervaring met dit soort dingen.
Euh... héél voorzichtig... . :D:D

Nee hoor, dit is écht een heel mooi setje wat je daar hebt, Dominiek. Applaus



Droop
 
Wel een kleine tip. Als je deze kleine dingen gaat lossnijden, dan zul je dat het beste op een glade sterke ondergrond moeten doen, ik doe dit zelf op glas. Dus niet op het snijmatje. Dit doe ik zo omdat het anders snel krom gaat, en goed en netjes in vorm buigen lukt meestal niet goed. Daar is het toch te klein voor. :D

Ook met het los snijden, is het verstandig om er een doek omheen te leggen, ik leg er dan ook altijd een op schoot. Dit om ervoor te zorgen dat mocht het wegspringen, je dit in de doek kunt terug vinden. Dan hoef je niet het hele vloeroppervlak af te zoeken met een vergrootglas. verdacht
 
Ook met het los snijden, is het verstandig om er een doek omheen te leggen, ik leg er dan ook altijd een op schoot. Dit om ervoor te zorgen dat mocht het wegspringen, je dit in de doek kunt terug vinden. Dan hoef je niet het hele vloeroppervlak af te zoeken met een vergrootglas. verdacht

... of met een stofzuiger met over de zuigmond een nylonkous van moeder de vrouw. wacko


Droop (die al meerdere keren met zo'n kous en stofzuiger heeft mogen 'spelen').
 
Droop (die al meerdere keren met zo'n kous en stofzuiger heeft mogen 'spelen').


He, he, he, eh met die netdingen van die van mij lukt dat niet, dus vandaar deze oplossing. :D
 
Nog een paar dagen te gaan, van mijn kant alvast succes met de bouw van het model en maak er wat moois van!

Groet,
Swa
 
Ik moest en zou de spits afbijten met dit bouwverslag!wacko

De wedstrijd is officieel gestart!

Hier zien jullie al 10 onderdelen, jawel je leest het goed, 10 onderdelen, ineen geplakt en geplamuurd (op de tafel in het Loodswezen).

1_amt_58_impala_13.jpg

Maar het begin had al weer enige hulp nodig om tot een goed einde te komen. Er kwam nogal wat druk (lichte dwang) aan te pas om alles op zijn plaats te krijgen.
Dat blinkende ding op de achtergrond is trouwens de krukas (denk ik).

1_amt_58_impala_12b.jpg

Morgen ga ik dit ding een laagje primer geven.

Aan de andere wedstrijbouwers: veel succes mannekes...;P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er veel belovend uit. En veel succes met de bouw. o-o Ik ga jou heel kritisch volgen. :k
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan