Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ferry,

1/ bedankt voor de mooie tip, ik ga dat straks eens bekijken

2/ bedankt voor de complimenten, maar het is inderdaad toch redelijk geslaagd tot dusver. Het loonde de moeite om te volharden in de boosheid.
 
Ik ben daarnet inkopen gaan doen:

- messing buisje met buitendiameter 2,5mm, binnendiameter 1,6 mm
- messing rond met diameter 1,5 mm, past in de buis hierboven
- messing rond met diameter 1 mm, om de spiraalveren te plooien
- styreen plaat 1,5 mm, om de eindstukjes te maken

Nu nog de tijd vinden om alles te plooien, zagen en lijmen ....
 
Een vering scratchen op schaal 1/24 :| Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, maar jou kennende zal het er zeker prachtig gaan uitzien.

Goe bezig Dominiek, dit wordt een prachtige wagen Applaus Applaus Applaus

Toch een ambetant manneke hé?
:D :D :D :D :D

Groeten, Pascal
 
:|:|:|

Ik ben daarnet inkopen gaan doen:

- messing buisje met buitendiameter 2,5mm, binnendiameter 1,6 mm
- messing rond met diameter 1,5 mm, past in de buis hierboven
- messing rond met diameter 1 mm, om de spiraalveren te plooien
- styreen plaat 1,5 mm, om de eindstukjes te maken

Nu nog de tijd vinden om alles te plooien, zagen en lijmen ....

:|:|:|

Dat worden hele dure schokbrekers.

Waarom niet met een satehprikker en daar een klein gaatje met een dikke speld van de vrouw. Dan ben je er ook. Een stukje metaal draad tuinbind draad en je bent er echt ook. Alleen dan heb je het van allerhande materialen gemaakt. cute

Kijk anders eens in het topic van mijn Amstel. Daar heb ik netjes laten zien hoe je dat kunt doen. Die heeft in totaal nog geen 10 euro gekost. En ziet er toch best goed uit dacht ik. (Is altijd moeilijk van je zelf te zeggen)
 
Pascal, bedankt voor de steun en complimenten.

Rik, op die paar euro kijk ik niet. Als ik iets begin te denken, dan ga ik er ook voor. Dan kijk ik niet naar iets wat misschien zou kunnen gaan dienen, maar voorzie me meestal direct van de geschikte (dure) grondstoffen. Dit is nu eenmaal mijn stijl..... ^^
 
Dat dure valt wel mee, enig idee hoeveel schokrekers je uit dat materiaal kan halen :k en dan nog de anderen mogelijkheden die je heb met deze staafjes.

Ron
 
schokbrekers.....

:s

enfin, hier gaan we met een mega-update.

eerst een aantal benodigdheden:
1_amt_58_impala_122.jpg

Dan de buisjes op maat gezaagd. De dikst is 2.5 mm diameter en heeft een binendiameter van 1.6 mm. Daarin kan ik de onderste volle staaf, van 1.5 mm diameter, gemakkelijk inschuiven.
1_amt_58_impala_123.jpg

Een voorbeeldje van de basis. De boel is gelijmd met Slo-zap om me even de tijd te geven om de juiste lengte te bepalen.
IMG]http://www.modelbouwen.be/PP/images/2/large/1_amt_58_impala_124.jpg[/IMG]

1_amt_58_impala_125.jpg

Het voorlopige resultaat van de messing buisjes/staafjes.
1_amt_58_impala_126.jpg

Hier heb ik dan rondjes "gedraaid" die op het buisje passen uit styreen plaat van 1 mm. (zonder draaibank, maar met een Dremel en een scherp mes kun je ook veel!) Deze zijn dan vastgezet met secondenlijm.
1_amt_58_impala_127.jpg

1_amt_58_impala_128.jpg

En om te eindigen in schoonheid heb ik metaaldraad van 0.8 mm diameter gewikkeld die moet dienst doen als veer. Op het einde nog een styreen rondje gelijmd dat de boel op zijn plats houdt en zie daar: een resultaat waar ik al bij tevreden mee ben. Het blauwe kopje is het kopje van de originele die in de kit zat. Deze heb ik afgesneden en erop gelijmd.
1_amt_58_impala_129.jpg

Ik ben wel overtuigd dat mocht ik er nog een aantal maken, deze nog beter uit de verf zouden komen. Oefening baart kunst zoals ze zeggen.

En zeg nu zelf, het ganse boeltje is slechts 22 mm lang....
 
Ziet er toch netjes uit, alleen nog even het veertje schoonmaken. En je hebt een perfecte veer. Veel mooier dan het orgineel. ApplausApplaus
 
Ja Rik, maar na het schoonmaken gaat het ganse zootje nog in het zwart gespoten worden.
Ik ben nu bezig met nummer 2 te maken. (en zwaar aan het werk met mijn scheepvaart)
 
Een scratch veer van 6 onderdelen, met een totale lengte van 22 mm :| :| :| :| :| :| :|

Volgens mij is er iemand helemaal zot aan het worden :D :D :D

Héél knap Dominiek Applaus Applaus Applaus

Als je telkens maar zo'n kleine stukjes buis gebruikt, gaan je buisjes nog jaaaaren mee. Toch een goeie investering hé ? :k

Groeten, Pascal
 
Bwa.... ik heb buizen genoeg voor een 20 tal 1/24 auto's denk ik.
Bedankt voor de complimenten. Echt moeilijk was het niet, maar een beetje prutsen en oppassen dat je je eigen vingers niet meelijmt.....

Nummer 2 is bijna klaar (dat ging al een pak sneller) om te spuiten.

Nu moet het dringend een beetje warmer worden, want spuiten kan momenteel niet in de kelder wegens te koud.
 
Laatst bewerkt:
En de onderste is nummer 2.... ze zijn op het schilderwerk na, AF..cute

1_amt_58_impala_130.jpg
 
Zeer fijn werk, ExSerCo.Applaus

Dit kan/mag je niet meer vergelijken met die oude veringen.
Dat is appelen met peren vergelijken anders.....:k

Grtz,
Beyond
 
Hahaaa! tis gelukt!! :D:D

Ziet er echt super uit Dominiek! Zoals anderen al hebben gezegd: vele malen beter als het origineel! Applaus

Groet,
Ferry
 
Verdikke,
't is véél te koud om te kunnen spuiten in mijn kelder. Zo kan ik niet verder werken aan de body.
Dan maar werken bij het loodswezen wacko
Ik heb net het tapijt klaargekregen. Nog een beetje drogen en daarna verder met het binnenwerk. o.a. de pedalen en de voorzetel monteren.

De pauze komt goed uit, want Topgear begint net cute

enfin, foto's:

1_amt_58_impala_131.jpg

1_amt_58_impala_132.jpg
 
Hey Dominiek,

Je vering ziet er heel goed uit cute Waarvan heb je het tapijt gemaakt ?

Ik kijk ook graag naar Topgear :k

Groeten, Pascal
 
Toch wel leuk spul he dat Flock. Ik heb het eens gezien dat het vanuit een zeefje werk uitgezeefd op de lijm. Dan is het iets fijner. Hoe heb jij het gedaan. Ik heb zelf hier geen enkele ervaring mee. Maar ben wel benieuwd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan