Hoofdsponsor

1/24 shelby cobra 427

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

ruben

Guest
shelby cobra 427 wedstrijd

mijn inzending voor de wedstrijd de shelbij cobra 427 van revell in 1/24
hier enkele fotos van de doos en de inhoud

1_17072008.jpg

1_3107_002.jpg

1_3107_003.jpg

1_3107_004.jpg

1_3107_005.jpg

1_3107_005.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie doos, en veel detailering zo te zien.
Succes met de bouw ervan, ik zal hem volgen.

groeten kadettje_opc
 
momentje hé mannekes.....
we zijn nog niet gestart!

ik heb wel een voorstel gedaan om vroeger te starten, maar mis nog een paar antwoorden van medebouwers.

Dus, nog even geduld graag

(en geen reply hierop aub)
 
na nog eens goed de handleiding bekeken te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat de voorwielen niet kunnen draaien nu aangezien een auto toch een bocht moet kunnen nemen dacht ik eraan dit euvel toch aan te passen. ik ben nu echter een beetje leek iemand een gedacht hoe ik dit zou kunnen oplossen
 
na nog eens goed de handleiding bekeken te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat de voorwielen niet kunnen draaien nu aangezien een auto toch een bocht moet kunnen nemen dacht ik eraan dit euvel toch aan te passen. ik ben nu echter een beetje leek iemand een gedacht hoe ik dit zou kunnen oplossen

Ruben, dit vind ik een zéér goede vraag. Helaas moet ik je ook het antwoord schuldig blijven. Misschien dat iemand anders je op weg kan helpen.
 
Om je wat beter te kunnen helpen, zou je eens een foto kunnen maken van het probleem, dus de stuurinrichting, misschien dat wij dan beter inzicht hebben. Nu moet ik maar gaan gissen naar de opties en de eventuele mogelijkheden. Dit doordat ik de handleiding niet heb maar ook de onderdelen niet goed kan zien.
 
het gaat dus over de volgende 2 onderdelen

2_schelby_002.jpg

het gedeelte naast de veer zou moeten rond een as kunnen draaien de pin die opzij uitsteekt daar komt het wiel op

2_schelby_001.jpg

hier zou de hoek moeten kunnen los van elkaar bewegen

in het eerste geval denk ik dat ik de as kan lossnijden onder het wiel en er dan een naald of kleine nagel of zo kan insteken als as

in het 2de geval is nogal het nogal klein dus weet niet goed hoe dit op te lossen
 
Daar heb ik ook geen ervaring in, maar kan je de "hoek" niet vanaf dat accordeon gedeelte afsnijden en vervangen door koperen stangetjes waarvan telken 1 eindje platgeslagen is en dmv een pen scharnieren ?
 
Het enige dat ik nu even kan bedenken is dat je een gaatje boort weer je een metalen pennetje inlijmt. En dan een stukje spreu neemt waarmee je dan de nieuwe as maakt ook daar weer een gaatje in te boren waar het pinnetje invalt. Als je dat lijmt met revell lijm, dan wordt dit een sterke verbinding, dit omdat het plastic als het ware aan elkaar smelt. Dan moet je in het wiel ook een gaatje boren, daar dan wel een die groot genoeg is om de as in te steken. Dan met een eindkapje het wiel er op lijmen. Dus het eindkapje vast en het wiel los. Ik weet alleen niet of het wiel uit te boren is zover.
 
Hey Ruben,

Wil je dat de wielen links-rechts kunnen draaien, of wil je ze in een bepaalde positie vastzetten ? En komen er nog remschijven op die assen ?

Groeten

Pascal
 
eigenlijk moeten de wielen enkel links- rechts kunnen draaien dat kunnen ze nu dus niet
 
Even een foto van je lenen :

2_schelby_002.jpg

Wat je volgens mij kan doen : rechts zie je het asje waar het wiel opkomt, bijna loodrecht daarop zie je een buisje. Dat buisje kan je aan de bovenkant met een verbinden met de bovenkant van de vering. Als je een gaatje maakt kan dat buisje erin, en kan de bovenkant al draaien.
Aan de onderkant van de vering verwijder je de verbinding, en maakt een gelijkaardige constructie als aan de bovenkant. En dan zou het wiel moeten kunnen draaien.
Let wel op dat de auto nog op zijn wielen kan staan. Elke verandering aan de voorophanging maakt de constructie heel kwetsbaar.

Groeten

Pascal
 
Pascal met het betere denkwerk. Ik kan zelfs volgen wat hij wil bedoelen...Applaus
 
Laatst bewerkt:
ja even vergeten bijvermelden zo een constructie voor de bovenkant komt er volgens de bb al alleen moet die volgens de bb vastgelijmd worden

als je goed kijkt kan je mss zien dat in het verticale deel onderaan een gaatje zit daarin zou het tweede deel moeten gelijmd worden (het deel met de hoek dus

dus denk dat zoals ik hiervoor al voorgesteld zag door 2 onderdelen op een plaats door te snijden en er dan een as in te krijgen

nu ja zal nog zien misschien ga ik het gewoon niet doen wegens niet durven ;)
 
Nog een paar dagen te gaan, van mijn kant alvast succes met de bouw van het model en maak er wat moois van!

Groet,
Swa
 
Veel succes met de bouw toegewenst, Ruben.


Droop (scheids van dienst)
 
Schoon kit.
Ene, het is al 15 september geweest.
Niet dat ik u wil opjagen, we hebben tenslotte 6 maand.

Erik.
 
Hehe, Erik, jij bent niet de enige die deze slang wilt zien vorm krijgen hoor. Toevallig is dit zowat mijn favoriete oldtimer sportwagen.
Vandaag heb ik nog op internet zitten kwijlen over 1/1 kits van deze bolide, alleen spijtig dat dergelijke kits (ongeveer 5500 euro) voorlopig nog buiten mijn budget vallen, om dan nog maar over de donor te zwijgen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik nog op internet zitten kwijlen over 1/1 kits van deze bolide, alleen spijtig dat dergelijke kits (ongeveer 5500 euro) voorlopig nog buiten mijn budget vallen, om dan nog maar over de donor te zwijgen.
Dat is de reden dat ik ook alleen aan Cobra's werk in 1/24 of 1/25. Die zijn betaalbaar.:D
Om nog maar te zwijgen over de keuring van zo'n kitcar.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan