Hoofdsponsor

Anders / onbekend Norden van Billing boats

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel

Well-known member
Reporter
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
3.591
1_1.jpg

1_2.jpg

1_5.jpg

1_4.jpg

1_3.jpg

1_6.jpg

1_7.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo dat is strak werk, mijn complimenten. We hebben er prof bij. Applaus

Toch even een kleine noot, heel mooi dat je de berghouten aan de boeg gelijk hebt gekregen, dit is wel eens een probleem.

Toch had ik als lak een zijde of eiglans lak gebruikt. Dit om wat meer het schaaleffect te benaderen. Iets wat je op schaal maakt wordt in de regel niet glansend uitgevoerd in de scheepvaart. Verder een dun zwart streepje, hoeft maar een pennendikte te zijn, tussen de rompkleur en de antifouling. Dan breekt dit iets. De verfovergang is perfect strak.

ApplausApplaus
 
Inderdaad een mooi scheepje dat zeker mag gezien worden.

Ik zou er wat meer verwering op aangebracht hebben (zeker op het dek) maar dit is enkel een persoonlijke smaak.


Mooi gemaakt, mijn complimenten. Applaus




Droop
 
Hartelijk dank voor de mooie woorden. Een prof is wel een beetje overdreven hé.:D
Ik had er geen idee van welke lak te gebruiken maar mijn volgend project zal ik zeker in de zijdeglans zetten.
Een lijntje tussen de beide kleuren is inderdaad een goed idee maar ik ga het nu toch zo laten.
 
Hey Michel,

Heel mooi resultaat !!!! En dat voor je eerste houtbouw !!!!

Puik werk, petje af cute

Ik heb een vraag : heb je het stikwerk van de zeilen zelf gedaan ? En met een stikmachine ?

Groeten

Pascal
 
Pascal: De zeilen zijn niet degene die in de kit zaten maar zelf geknipt uit rode stof. Het stiksel is gedaan met een naaimachine maar niet zelf. Mijn moeder is daar beter in:D. De lijnen die het stiksel volgt is op basis van het bouwplan.
 
Michel, kun je misschien eens een recensie van de kit schrijven?
 
Hey Michel,

Je schreef :

Pascal: De zeilen zijn niet degene die in de kit zaten maar zelf geknipt uit rode stof. Het stiksel is gedaan met een naaimachine maar niet zelf. Mijn moeder is daar beter in. De lijnen die het stiksel volgt is op basis van het bouwplan.

Ik ga mijn moeder toch ook eens moeten aanspreken. De rode stof past heel goed bij de kleuren van het schip.
Prachtig model, ik hoop dat ik het ook zo geod ga kunnen.

Groeten

Pascal
 
Hallo Michel,

Erg mooi en netjes afgewerkt, hoe groot is deze boot eigenlijk?

Mvg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan