Hoofdsponsor

1/33 Krabbenkotter [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Michel,



Het huisje verdiend zeker alle lof.

Dus bij deze: ApplausApplausApplausApplausApplaus



Groetjes,


Luc

PS: >w : Je schroefasvet staat klaar. :k
 
Bedankt Luc voor de reactie en de pot vet cute
 
Prachtig Applaus Applaus Applaus

Dit wordt een fantastisch mooi schip Michel cute

Groeten, Pascal
 
Geen update want ik heb niet veel tiujd gehad om iets te doen.

Ik was net het beslag voor de stuurhut aan het bekijken en nu ben ik volgende fout tegengekomen:



De twee borden voor de signaallampen zijn identiek ipv hun spiegelbeeld arghh

Ik moet dus ofwel op zoek naar de juiste ofwel moet ik ze zelf maken.
 
als ik jou was, zou ik ze zelf maken ;P

maar het is plastic, daar kan ik je niet mee helpen
 
Ik zou ze ook niet gebruiken, al helemaal niet. Deze van plastic moet je schilderen en je houtwerk van bijvoorbeeld de stuurhut is erg mooi gelukt. dus neem dat hout en maak van die fineerlatjes zelf mooie schutborden. En lak ze mooi in de blanke lak. Echt is veel mooier.
 
En lak ze mooi in de blanke lak. Echt is veel mooier.
Het is idd veel mooier als ze in de blanke lak staan maar moeten die dingen niet zwart geverfd worden?
De signalistielampen dienen toch een zwarte achtergrond te hebben?

Je kan ze natuurlijk ook steeds uit styrene maken ook. :k



Droop
 
hoi,de vrienden
opgepast met de kleur van de schutborden,deze werden pas rond1975 zwart.
dus als het vaartuig van voor deze datum is bb rood stuurboord groen.
het was zelf zo, dat de vislichten tot dacht ik rond 1965 wat ze noemden en karnaval licht was.
dit was een gekombineerd licht , wit
groen,rood dit alles in een licht zoals een toplicht
groetjes,ronny
daar was het wit boven en rood en groen er onder naast elkaar
 
Bedankt voor de reacties.


Ik had er zelf niet aan gedacht om ze van fineerlatjes te maken maar het is een prima idee Rik, ik zal dit proberen.
Op de foto van de bouwdoos zijn de borden zwart geschilderd waar de lichten in staan, de buitenkanten wit.
De boot is van voor 1975 dus zal ik ze rood en groen schilderen. Bedankt voor deze info Ronny.
De buitenkant kan ik dan ongeschilderd laten.
Droop, ik heb geen styreen maar wel houtrestjes maar toch bedankt voor de tip.
 
Ik heb de borden gemaakt van 1mm triplex restjes:

1_IMG_3293.jpg

Klaar voor de primer :k
 
Laatst bewerkt:
Ik zou deze lakken ipv schilderen, ik weet wel het is een persoonlijke keuze.
Ik weet dat je ze zoals het hoort zwart wilt hebben, maar het betreft een schaal model. En daar beeld je soms iet mee uit. En deze in hout laten, past daar goed bij. Wel de glaasjes van de lampjes de kleur geven zoals het hoort. Met een mooi messing behuisinkje.
 
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ermee ga doen. Het dak van de stuurhut wordt wit dus het zal ook mooi zijn om ze wit te schilderen en waar de lampjes komen rood en groen.
Maar ik geef me nog een paar dagen om te beslissen want ik moet eerst het dak nog maken.

vb.: Unsere Modelle / Fischerreifahrzeuge / CUX 87 (Krabbenkutter)
 
Laatst bewerkt:
Hey Michel,

Die borden zien er heel mooi uit Applaus Applaus Applaus

Prachtig om te zien hoeveel liefde en tijd je aan dit mooie schip geeft cute

Groeten, Pascal
 
Het dak in het wit is wel een goed idee, daar ging vaan van alles overheen om dit waterdicht te maken. Teveel om op te noemen. Ik zelf zou naar eigen mening de sb bb lichten lakken, maar echt hoor, het is een persoonlijke keuze. Dus als je vind dat je ze zwart moet schilderen of anders groen,rood of wat dan ook, het is jou model. Daardoor moet je je beslissing niet aan mij laten afhangen. Maar doen zoals jij het in gedachten hebt. Tenslotte jij weet wat je wilt uitbeelden. :k
 
Bedankt Pascal. Ik doe m'n best :k

Rik, natuurlijk doe ik ermee wat ik wil ;P. Maar je ideën en tips zijn zeker welkom hoor.
 
update:

De ramen geplaatst:


Als het hutje dicht is zie je dit binnenin niet meer hoor.

Verder heb ik de reddingsboeien geplaatst en deze hangen als het ware in de zwarte houten houders. Het dak is ook geplaatst en wit geschilderd. Ten slotte heb ik de spot erop gezet.



Detail van de spot, de zwarte kabel zit niet in de kit maar ik vond het wel mooi zo. Ik heb het gemaakt van stukjes remleiding voor een moto. Ik had deze nog liggen van een model dat ik een jaar of 15 geleden heb gemaakt.



En nu de signaallichten nog en het is af.
 
Die boei heb je mooi opgehangen, Michel.

Een fout wat men veel ziet is dat men zo'n boei bijvoorbeeld zomaar ergens tegenaan lijmt. Zonder beugels/ houders... .... .
Ik heb nog nooit ergens op een schip magnetische reddingsboeien gezien die zomaar ergens tegenaan kleven.:D


Gelukkig heb jij die fout niet gemaakt en er mooie beugels voor voorzien.

Knap! Mijn complimenten, hoor! ApplausApplaus


't Is wel een 'koddig' huizeke geworden. cute


Droop
 
Die boei heb je mooi opgehangen, Michel.

Een fout wat men veel ziet is dat men zo'n boei bijvoorbeeld zomaar ergens tegenaan lijmt. Zonder beugels/ houders... .... .
Ik heb nog nooit ergens op een schip magnetische reddingsboeien gezien die zomaar ergens tegenaan kleven.:D


Gelukkig heb jij die fout niet gemaakt en er mooie beugels voor voorzien.

Knap! Mijn complimenten, hoor! ApplausApplaus


't Is wel een 'koddig' huizeke geworden. cute


Droop

Hehe, bij mijn eerste bootje is de boei wel magnetisch hoor :D
 
Een heel mooi kajuitje geworden, Michel.
Ik ken dan wel niet veel van kotters, en dat is ook de reden dat ik hier nog niets gezegd heb, maar dat ik ken mooi als ik mooi zie :)
 
Bedankt voor het compliment Dancooper. Ik ken zelf ook niets van kotters hoor, ik heb het model gekozen omdat ik het een mooi schip vind en het als beginnend houtsnuiver te doen is. :D

Ik ken eigenlijk niets van schepen maar omdat ik niet zo goed tegen de geur van lijm om plastic te lijmen kan ben ik met hout begonnen. En dan kom je uiteraard terecht bij schepen en ik moet zeggen dat het verslavend is om mee te werken.

Maar stilaan leer ik via het forum toch wat scheepsbenamingen enz...

Michel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan