Hoofdsponsor

1/24 Groot project [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Ik hoop dat er nog plaats is op de eerste rij om bij aan te schuiven en te kijken.
Jawadde, das een flink project dat je hier start Jelle. Je gaat je naam alle eer kunnen aandoen ;););):laugh:
Succes makker.

Mark

P.S. Geen decals te vinden :(
 
hahahaha schitterend... der dan toch aan beginnen.... ik kom u wel af en toe een hart onder de riem steken deze winter.... zolang de koffie maar klaar staat uiteraard.....breng dan een toertje van de bakker mee....

Altijd welkom he.

P.S. Geen decals te vinden :(

>wDaar vind ik wel een oplossing voor.
Moet ge u geen zorgen in maken.;)

En aan de rest nog bedankt voor de intresse.
 
Camaro, je weet dat ik deze ook ga volgen hé ;)
Binnenkort nog eens af spreken, dan kan ik samen met je vrouwtje de toertjes komen opeten terwijl jij bouwt met Trobwal :laugh::laugh::laugh::laugh:
 
Camaro, je weet dat ik deze ook ga volgen hé ;)
Binnenkort nog eens af spreken, dan kan ik samen met je vrouwtje de toertjes komen opeten terwijl jij bouwt met Trobwal :laugh::laugh::laugh::laugh:

Héla Beyond, ik was wel eerst hé voor de toertjes....:P :D
 
Dat wordt een serieus projectje... Veel succes hiermee!
 
Mooi projectje.
Deze heb ik ooit ook eens gebouwd, toen ik nog jong was.
De transporter met als truck de "Peterbilt Black Widow" ervoor.
Een Kevertje en enkele Amerikanen er bovenop.
Daar er toen nog geen digitale fototgrafie bestond heb ik er niet zoveel foto's van.
Maar ergens heb ik er dia's van.
Ga eens zoeken en eventueel hier eens laten zien.
Veel succes met dit tussendoortje ;) :)
 
Euhm truck is 1/24 en trailer is 1/25, dat gaat volgens mij niet kloppen hoor, of ben ik mis ?
 
Camaro,

wat een prachtig project leg je hier voor man... De camaro's alleen al zijn stuk voor stuk prachtwagens, dus dat moet gewoon een zalig mooi geheel worden. Uiteraard zal ik dit op de voet volgen!! Veel succes!!
 
8)nou deze wordt wat, a big one , ben zeer benieuwd ......
 
Bedankt heren.

Euhm truck is 1/24 en trailer is 1/25, dat gaat volgens mij niet kloppen hoor, of ben ik mis ?

Het verschil zou visueel nihil zijn. (hoop ik)
Moest het nu teveel opvallen dan koop ik een 1/25 truck.
Heb ik weer een reden om een kitje te kopen.:laugh:

De trailer is 1/25 en op de doos staat dat deze geschikt is om 1/24 en 1/25 wagens op te zetten.
Dus we kruisen onze vingers.
 
Ik weet uit ondervinding dat 1/24 en 1/25 enorm verschil kan geven, maar als de trailer zo gemaakt is voor beide schalen zal je inderdaad geen verschil merken.
Discussie van 1/24 en 1/24 hebben we ooit al eens gehad maar toen ging het tussen 2 trucks en onderdelen ervan, dus totaal iets anders.

Maw we volgen dit knap maar groot project :-)
 
Een mooi project,ik heb zelf ook eens een truck met trailer gebouwd en volgezet met auto's.Ik ben zelfs nog een stap verder gegaan door overal verlichting in te bouwen.
 
Modellen en toebehoren met aanleunende schalen kan je perfect combineren mits je doordacht te werk gaat...

Een echte meter op 1/25 = 40.00mm
Een echte meter op 1/24 = 41.67mm

Een verschil dus van slechts 1.67mm per echte meter, dat zie je heus niet op een schaalmodel.
Maar... onderling uitwisselen op beide schalen van onderdelen kan een probleem zijn en zolang je niet identiek dezelfde modellen van beide schalen naast elkaar zet, zal niemand ooit het verschil in schaal zien en zeker niet bij zo'n mastodont als je US-truck hier. (Slechts weinigen hier kunnen zich voorstellen hoe groot die wel is, slechts een enkeling in dit land heeft die tenslotte ooit in het echt gezien).

Ga jij maar rustig door met je mooie project en maak je geen zorgen om die schalen!:D
 
Maar... onderling uitwisselen op beide schalen van onderdelen kan een probleem zijn en zolang je niet identiek dezelfde modellen van beide schalen naast elkaar zet, zal niemand ooit het verschil in schaal zien en zeker niet bij zo'n mastodont als je US-truck hier.
Inderdaad, uitwisselen van onderdelen tussen beide schalen kan problemen veroorzaken, maar beide schalen naast elkaar gebruiken kan geen kwaad (tenzij je, zoals Walesha komt te zeggen, twee gelijke modellen naast elkaar zet)

(Slechts weinigen hier kunnen zich voorstellen hoe groot die wel is, slechts een enkeling in dit land heeft die tenslotte ooit in het echt gezien).
Hier heb je groot gelijk in, deze trucks zijn een ferm stuk groter dan de vrachtwagens die wij hier op de weg zien rijden, maar ja, in de us is alles groter, vooral hun ego... :laugh:
 
gaat een mooi en lang projectje worden :)
 
En als ik nu deze pak:
monogram77400.jpg


en dan deze:
main.php


en er dan nog dit op foefel:
revell07442.jpg


Dan ben ik overtuigd dat die van mij groter wordt.....


Geintje, maar wie weet.

Jelle,
Ik wens je in elk geval veel succes, want dat wordt een klasseproject.
Als ik je een tip mag geven?
Als je de transporter maakt, zorg er goed voor dat ALLES mooi uitgelijnd en HAAKS staat.
Anders ga je problemen krijgen ermee. Heb ik al meerdere keren gehoord op Amerikaanse fora.
 
zoals ze zegen groot project zal ik zeker volgen .
gr soetkin
 
Bedankt mannen.

Jelle,
Ik wens je in elk geval veel succes, want dat wordt een klasseproject.
Als ik je een tip mag geven?
Als je de transporter maakt, zorg er goed voor dat ALLES mooi uitgelijnd en HAAKS staat.
Anders ga je problemen krijgen ermee. Heb ik al meerdere keren gehoord op Amerikaanse fora.

Zal deze tip zeker ter harte nemen ExSerCo.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan