Hoofdsponsor

1/72 Mitsubishi MU-2J [wip]

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.404
Even een nieuw projectje opstarten.
Het gaat hier om een rebuild, het opkuisen en herbouwen van een reeds gebouwd toestel.
Het toestel in kwestie is een Mitsubishi MU-2J, een twin turboprop business vliegtuig. De kit is afkomstig van Hasegawa, kit n° JS-096, schaal 1/72.
Ik bouwde deze kit ooit vele jaren geleden toen mijn modelbouwcapaciteiten zeker nog niet waren wat ze nu voorstellen. het toestel raakte in verval en verkleurde maar kwam enkele jaren geleden weer in mijn zicht. Ik vind dit nog altijd een zeer mooi toestel wat lijn betreft en besloot om dit ooit eens een tweede leven te geven. De originele kit is momenteel hard te vinden en om reden dat ik de tweede set decals nog heb denk ik niet dat de rebuild een groot probleem zal leveren.
We zullen wel zien hoe het afloopt.

De boxart

attachment.jpg

Enkele foto's van het wrak waarvan de meeste kleine onderdelen reeds afgehaald zijn:

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Het toestel is dus reeds in bad geweest (2x) en moet dus verder opgekuist worden. Er zal nog heel wat schuurwerk aan te pas komen om de romp spuitklaar te maken.

Wordt vervolgd.
 
deze renovatie gaan we volgen
 
Eventjes updaten:

Mooi afgeschuurd, nieuwe primer en nieuwe witte toplaag. (Motip primer en witte verf, zelfde als bij de Concorde)
Buikje mooi afgeplakt en een poging gedaan om de onderzijde mooi te spuiten wat redelijk goed gelukt is. Heb gebruikt gemaakt van wat ik nog liggen had en er het dichtst bij aan sloot en dat bleek Daco Products PA-12 Sabena Old Dark Blue te zijn.

attachment.jpg

Bu maar hopen dat de oude decals nog iets waard zijn want anders zal het een serieus afplakwerk worden.
 
Hmm leuk projectje
Wordt een mooi vliegtuig.

Hoe ga je de proppellers vervangen want die waren duidelijk kapot.
 
Hmm leuk projectje
Wordt een mooi vliegtuig.

Hoe ga je de proppellers vervangen want die waren duidelijk kapot.

Alle gebroken onderdelen zijn er nog, ik zal ze dus herstellen en herschilderen.
 
Ben echt benieuwd, men aanschouwd hier dus een revisie hehe.

Op het einde zeker een before and after he Erwin!
 
De renovatie van dit toestel zit me niet mee;zo goed als het ging in het begin, zo slecht gaat het momenteel.
Ik heb besloten om dit project tijdelijk stop te zetten want ik vrees dat het anders toch in de vuilbak zal terechtkomen en dan is al het werk zeker voor niets geweest.
Tijdelijk de koelkast in dus, hoofd laten leeglopen wat deze kit betreft en beginnen met iets anders.
Van zodra de goesting terug is nemen we deze topic weer op.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan