Hoofdsponsor

1/20 kleintje TH-10

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

antje

Guest
Hallo allemaal

TH-10 Dirkje Tholen

Voor enkele een bekende boot ,de TH-10 enkele maanden geleden hebben wij een grotere versie hiervan gebouwd.
Alleen omdat ik antje helemaal gek ben van deze kotter heb ik hem nu in een kleine versie gebouwd.
En zal al alles mee zit dit de volgende kotter worden die Ron gaat bouwen als RC model,als de LE klaar is.
Ik zal een verkort verslag hier neer zetten, zoals de gebruikte onderdelen van deze boot

De TH-10 is een euro kotter van 23,97 lang en 6 meter breed
En heeft een holte van 2,60 meter.

Als onderdelen heb ik gebruikt een romp gekocht bij Kroes.
2 platen polystyrol
drukknopen voor de gaten voor in het bakdek
Enkele stukjes hout
Houten dek latjes
Plasticborden voor de trappen en de traanplaat onderdelen van de visstortbak.
Plasticbuisjes voor de masten
Lijm en verf
Netjes van de sponzen waar je mee kan douchen.
De rollen achter op zijn van naaigarenklosjes.
Klei voor de vis in de stort bakken

Dan volgt nu dan een klein overzicht van hoe het was en wat het geworden is

IMG_5377.jpg

IMG_2505.jpg

IMG_5393.jpg

IMG_5422.jpg

IMG_5424.jpg

IMG_5442.jpg

IMG_5444.jpg

IMG_5451.jpg

IMG_5435.jpg

De echte TH-10

1068552389.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel mooi, alweer een juweeltje. De maat bevalt mij heel goed van dit schip. Dan kun je er nog eens een kwijt.

Maar ik zie ook nog een klein aandachtspuntje. De ramen aan de achterkajuit, die hebben een witte omlijsting, dat heeft die van jullie ook. Maar dit valt weg omdat je de ramen nog wit hebt. Als je de ramen zwart schilderd dan zul je zien dat dit mooier uit zal komen.
 
Schitterend model, misschien nog even in de vijver bij Droop ze kan nog wel wat roest gebruiken.
Maar dat is mijn smaak.

Enigste puntje kritiek:
Te weinig foto's.....:D

Mvg.
 
Er zijn wel veel meer foto'van ook wel van het grotere model hiervan die wij ook hebben.
Maar overdaad schaad dacht ik dus niet teveel foto's van ons in één keer hier
En wat de roest betreft daar ben ik een groot voorstander van alleen is di niet mijn bootje maar die van mijn vrouw en die heeft er wel wat roest op maar niet echt veel.

gr ron
 
Heel mooi, alweer een juweeltje. De maat bevalt mij heel goed van dit schip. Dan kun je er nog eens een kwijt.

Maar ik zie ook nog een klein aandachtspuntje. De ramen aan de achterkajuit, die hebben een witte omlijsting, dat heeft die van jullie ook. Maar dit valt weg omdat je de ramen nog wit hebt. Als je de ramen zwart schilderd dan zul je zien dat dit mooier uit zal komen.

Dat is inmiddels alwel gebeurd ,was alleen op deze foto's nog niet zo

gr ron
 
Maar overdaad schaad dacht ik dus niet teveel foto's van ons in één keer hier

Dan maar wachten op de volgende keer.:D

Wat foto's van dat ze vaart zou erg mooi zijn, maar dat is jullie wel toevertrouwd heb ik gezien.

Mvg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan