Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Varend kleintje TH-10
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: kleintje TH-10

antje
    Gast

Standaard kleintje TH-10

Hallo allemaal

TH-10 Dirkje Tholen

Voor enkele een bekende boot ,de TH-10 enkele maanden geleden hebben wij een grotere versie hiervan gebouwd.
    Alleen omdat ik antje helemaal gek ben van deze kotter heb ik hem nu in een kleine versie gebouwd.
    En zal al alles mee zit dit de volgende kotter worden die Ron gaat bouwen als RC model,als de LE klaar is.
    Ik zal een verkort verslag hier neer zetten, zoals de gebruikte onderdelen van deze boot

De TH-10 is een euro kotter van 23,97 lang en 6 meter breed
    En heeft een holte van 2,60 meter.

Als onderdelen heb ik gebruikt een romp gekocht bij Kroes.
    2 platen polystyrol
    drukknopen voor de gaten voor in het bakdek
    Enkele stukjes hout
    Houten dek latjes
    Plasticborden voor de trappen en de traanplaat onderdelen van de visstortbak.
    Plasticbuisjes voor de masten
    Lijm en verf
    Netjes van de sponzen waar je mee kan douchen.
    De rollen achter op zijn van naaigarenklosjes.
    Klei voor de vis in de stort bakken

Dan volgt nu dan een klein overzicht van hoe het was en wat het geworden is

De echte TH-10

Laatst gewijzigd door ExSerCo; 25-10-08 om 12:11

Standaard

Heel mooi, alweer een juweeltje. De maat bevalt mij heel goed van dit schip. Dan kun je er nog eens een kwijt.

Maar ik zie ook nog een klein aandachtspuntje. De ramen aan de achterkajuit, die hebben een witte omlijsting, dat heeft die van jullie ook. Maar dit valt weg omdat je de ramen nog wit hebt. Als je de ramen zwart schilderd dan zul je zien dat dit mooier uit zal komen.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Schitterend model, misschien nog even in de vijver bij Droop ze kan nog wel wat roest gebruiken.
    Maar dat is mijn smaak.

Enigste puntje kritiek:
    Te weinig foto's.....

Mvg.

Standaard

Er zijn wel veel meer foto'van ook wel van het grotere model hiervan die wij ook hebben.
    Maar overdaad schaad dacht ik dus niet teveel foto's van ons in één keer hier
    En wat de roest betreft daar ben ik een groot voorstander van alleen is di niet mijn bootje maar die van mijn vrouw en die heeft er wel wat roest op maar niet echt veel.

gr ron

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer Bekijk bericht
    Heel mooi, alweer een juweeltje. De maat bevalt mij heel goed van dit schip. Dan kun je er nog eens een kwijt.

Maar ik zie ook nog een klein aandachtspuntje. De ramen aan de achterkajuit, die hebben een witte omlijsting, dat heeft die van jullie ook. Maar dit valt weg omdat je de ramen nog wit hebt. Als je de ramen zwart schilderd dan zul je zien dat dit mooier uit zal komen.
    Dat is inmiddels alwel gebeurd ,was alleen op deze foto's nog niet zo

gr ron

Standaard

Maar overdaad schaad dacht ik dus niet teveel foto's van ons in één keer hier
    Dan maar wachten op de volgende keer.

Wat foto's van dat ze vaart zou erg mooi zijn, maar dat is jullie wel toevertrouwd heb ik gezien.

Mvg.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten