Hoofdsponsor

1/35 M1070 Truck Trailer & M1000 heavy equipment transporter semi-trailer en M88A2 [wip]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
M1070 Truck Trailer & M1000 heavy equipment transporter semi-trailer en M88A2 [wip]

Mijn nieuwe project waar ik minimaal een jaar voor uit trekt dus geen rappe build deze reis.

Wat info over dit beestje van zo`n 62 cm lang.

In 1993 the U.S. Army started fielding the M1070 Truck Tractor and the M1000 Heavy Equipment Transporter Semi-trailer. The tractor is produced by Oshkosh Truck, and the trailer is manufactured by Systems & Electronics, Inc. (now DRS Sustainment Systems Inc.) in St. Louis. The HET transports payloads up to 70 tons – primarily Abrams tanks, but is also used for other large military equipment such as forklifts and various tracked vehicles. It is capable of operating on highways (with permits), secondary roads, and cross-country. This version of the HET has a number of features that significantly improve the mobility and overall performance of the system in a tactical environment. The M1070 tractor has front- and rear-axle steering, a central tire-inflation system, and cab space for six personnel to accommodate the two HET operators and four tank crewmen. The M1000 semi-trailer has automatically steerable axles and a load-leveling hydraulic suspension. It is air-transportable by both C-5 Galaxy and C-17 Globemaster III aircraft.

General Characteristics
M1070 tractor M1000 trailer
Length: 30 feet 2 inches (9.19 m) 51 feet 10 inches (15.80 m)
Width: 8 feet 6 inches (2.59 m) 12 feet (3.7 m)
Height: 12 feet 1 inch (3.68 m)
Weight: 41,000 pounds (19,000 kg) 50,000 pounds (23,000 kg)
Speed: 40-45 mph 45 mph
Fuel: 150 Gallons in the driver-side tank, 100 Gallons in the passenger-side tank
Range: 300 miles
Crew: 2+4
Payload: 140,000 pounds (64,000 kg)
Engine: 500 horsepower Detroit Diesel Series 92 8V92 N/A
Transmission: Allison CLT-755 5-speed automatic with TC-496 torque converter
Fording: 28 in

Daar iedereen gek op foto`s is heb ik er een paar geschoten van de inhoud van deze verzorgde doos van Hobby Boss

DSC_8223.jpg

DSC_8224.jpg

DSC_8225.jpg

DSC_8226.jpg

Extra zorg besteed aan enkele kwetsbare onderdelen door H-B
DSC_8227.jpg

DSC_8228.jpg

DSC_8229.jpg

DSC_8230.jpg

Iets van 50 pagina`s leesplezier
DSC_8231.jpg

Ook word er wat PE bijgeleverd en de standaard rubber banden.
DSC_8232.jpg

Ook nog wat extra bij elkaar gezocht de afgelopen maanden.
f51d9e0533d26f1d26cd38601506437a.jpg

Gekleurde PE van Eduard dashboard enzo.
DSC_8240.jpg

Interieur PE set van E.T Model
DSC_8244.jpg

Voyager PE voor de trailer.
DSC_8246.jpg
DSC_8245.jpg

Dat was het wel zo`n beetje en niet alles staat op de foto zoals slangen en enkele staafjes metaal en veren.

De lading voor de trailer.

DSC_8247.jpg

DSC_8248.jpg

DSC_8249.jpg

DSC_8252.jpg

DSC_8251.jpg

Ik denk eerst om met de trailer te starten want dat lijkt mij het meest vervelende werkje wegens niet echt interessant.
 
Laatst bewerkt:
Hola!!! een zeer grote jongen verschijnt op het toneel !!!!!
En gelijk heb je Ron , onlangs eens die bouwdoos in mijn handen gehad en doorsnuisterd en het is serieus de moeite. Zo te zien heb je je ook niet ingehouden wat de extra PE betreft. Gewoon prachtig.
Go Ron Go !
 
Wat een pakket dat je daar liggen hebt :ohmy:

Wel jammer dat je de speciaal de Hobby Boss kit moet kopen enkel voor de handleiding hé :D ;)
 
Dude , this is totally insane, but good luck its going to be a awesome build I will watch it closely.

ZA

Hierdie is totaal en al malligheid, maar sterkte dit gaan n fantasiese projek wees. Ek sal dit noukeerig dop hou.
 
Dat is geen boterham meer ,maar een gans groot brood.Geloof ik best dat je daarvoor alle tijd neemt voor dit project,met die vele en prachtige PE-setjes.
Ik verklap je nu al ,dat ik een trouwe bezoeker zal zijn van je werken ,waarvoor ik je alle succes en geduld voor toewens Ron!
 
Famo we gaan er zeker voor want dit moet echt een juweeltje worden en ga misschien zelfs aan een wedstrijd meedoen met de tijd ;)

Beyond inderdaad dat was wel jammer dat de handleiding niet los te koop was :laugh:

GraemeB Insane? posting so much pictures in one message is insane :laugh: but yes its a lot off work building and painting this puppy.

PeipeJ bedankt ik neem de tijd ervoor voor de verandering.
 
Misschien heb je ze al, zo niet google even T.M. M1070 & M1000 en je vind de technische manuals op internet.
 
airb bedankt voor tip, maar die had ik al gevonden tijdens mijn zoektocht naar allerlei info
 
ola, na heel de lijst zijn af te gaan wordt dit eentje om te volgen :D
 
Waw man, daar zal je even goed je tanden kunnen inzetten. Het eindresultaat zal dan ook geweldig ogen. Hopelijk is je 'desk' groot genoeg om dat alles netjes op te kunnen bouwen. Succes en ik ga zeker volgen !

Dirk
 
Een jaartje maar Ron?
Daar zou ik al een vijfjarenplan van maken.
Deze ga ik volgen zene.
 
Hey,

Ja Ron jongen, da's meer dan een hoop speelgoed samen he, ;) maar ik vermoed wel in je handen dat dit goed zal komen. Hoe ga je hem presenteren, dio of sokkel??
 
Amai, welke winkel heb jij overvallen?
Het belooft de moeite te worden om dit te bouwen en voor ons om te volgen.
 
Lijkt mij iets waar ik zo zou kunnen aan beginnen, had datzelfde gevoel bij mijn HEMMT tanker.
Veel succes gewenst Ron enne, een goede raad: als het soms iets te veel wordt, gewoon effekes opzij leggen voor een paar dagen. Dat helpt.
Zeker ééntje om te volgen !!
 
Mannen bedankt voor de zeer positieve commentaren :)

Leysend de desk kan het model wel aan hoor, alleen als hij klaar is moet ik wel een plekje voor hem vinden :O

Modelbouwerke, 5 jaar is wel erg lang maar een jaartje of twee wil ik hier wel voor uit trekken en als het dan nog iets langer duurd dan moet het maar want dit moet wel het beste worden wat ik ooit gebouwd heb (na mijn 1/16 Bergepanther)

Swaken, Tja daar zit ik nog over te twijfelen maar op dit moment zit ik meer aan een klein diorama te denken?

Ivan, Ik heb een paar winkels overvallen :laugh:, ik heb de spullen wel van over heel de wereld aangekocht, dus overal gekeken waar het het goedkoopst was en dat is aardig gelukt.

Erwin, Inderdaad ik lig hem zeker wel af en toe opzij want anders gaat het niet goed komen vrees ik.
 
Wow wat een berg onderdelen... Ik ga je meesterwerk in spe met veel belangstelling volgen!!! Veel suc6 en hou de moed er in :)

grtz
 
Goh Ron dit word een interessante bouw om te volgen, en al dat schoon aftermarket spul
het is om van te beginnen kwijlen :32:
Deze blijf ik zeker volgen
 
veel suc6 ron deze kid hadden ze ook beter zoals de victory in delen uit gegeven :)

wat een hoop plastic zeg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan