Hoofdsponsor

1/35 M1070 Truck Trailer & M1000 heavy equipment transporter semi-trailer en M88A2 [wip]

Heel mooi opgelost Ron, ik zat in eerste instantie te denken aan micro hemelklemmen.
 
Bedankt edwin1269 en Aris.

De micro hemelklemmen waren helaas uitverkocht Aris :)
 
Dit is typisch a la Ron opgelost geweldig , je ziet er bijna niks meer van
Tof gedaan
marc
 
Bedankt coachke.

Vanmiddag wat voorbereidend werk gedaan, al het PE wat op de gooseneck komt uitgezocht en schoon gemaakt zodat ik direct aan de slag kan als ik het onderdeel nodig heb.

d89bc7220817da566aae839b190f425c.jpg

c8997b70ac7bfcfab372af0915d16dca.jpg
Op de foto de PE van Voyager en de onderste van HobbyBoss, De Voyager set heeft antislip op de treden(dat zijn het dus :)) alleen iets teveel vouwlijnen aangegeven op een deel, dus even HB PE ernaast en gemarkeerd welke vouwlijnen ik nodig heb.
 
Stap 3&4 en de gooseneck is gereed.

4ae8db0d813aac8ae9c01354d2f10bb2.jpg

881ff87dd8615d5c95b17d29bc574234.jpg

86cd23939fb7f24d034a86d9bfb7500c.jpg
Gelijk een probleempje de treden zijn te smal deze zijn bekant niet te monteren op de dragers, als je iets te veel druk dan liggen de treden weer ergens op je werkblad dus not amused :( Als iemand toevallig de naam weet van het pattern waar de treden van zijn gemaakt dan hoor ik het graag.

6668f8197988e9ea260d258f28b3eb4c.jpg
Dus nieuwe gemaakt die wel netjes aansluiten alleen het pattern is verkeerd dus als ik ooit eens het goede pattern vind worden ze vervangen.
Als iemand de juiste naam weet van dit pattern dan hoor ik het graag. Het pattern is het beste te zien op het derde vlak van boven waar je tegenaan kijk.

a2d99fb2794c8fa7aa30ce8e9775c859.jpg
De lucht en andere aansluitingen, HB geef je een kabeltje hiervoor alleen is deze niet hol uitgevoerd en ik zie zo snel geen manier om de kern eruit te halen zeker niet op deze lengtes die de kabeltjes hebben. Dus nu opgelost met een stukje krimpkous.

72fbd50a87c41d9303de47db02cf3c1f.jpg

583fd528d3707e3eb56860746d1188b5.jpg

b3d6d13138e0388254d537a23d540262.jpg
Wat PE ellende :) was weer even stoeien met het solderen, en waarvoor?, ik heb ze niet gebruikt omdat de kit onderdelen beter zijn en stukken steviger zijn. En zo ook met enkelen kit onderdeeltjes die moesten worden vervangen door PE daar was de oplossing simpel even een schuurpapiertje erover om ze wat dunner te maken.
De twee witte stukjes plastic strip had ik aangebracht om iets meer lijmvlak te verkrijgen.

dc9ad1bf7ad0b54f217cf17eb00f0ad2.jpg

ae8016f9db409ca95b03f5260c68dbb8.jpg
Het kabeltje van de kraan heb ik vervangen door in elkaar gedraaid koper draad van 0,1mm HB leverde hiervoor een pluizig stukje garen.

Bij de volgende stappen maar eerst even kijken wat het PE verhaal betreft of het een een echte verbetering is want anders is het zonde van de tijd en de inspanning.
 
Goed dat je je niet blindstaart op de photo etch, inderdaad heeft die niet altijd een toegevoegde waarde.

Mooie vooruitgang weer.
 
Knap gedaan , altijd leuk om zoiets te zien groeien
Marc
 
Ruiten patroon.

En ik hoor je nog zeggen ik heb geen zin in de trailer, mwha volgens mij vind je het hartstikke leuk met al dat detail werk, ikke tenminste wel!
 
Bij Lucas verkopen ze ook zulke plaatjes met traanplaat maar ook het andere motief , nu weet ik alleen niet of de schaal klopt
Marc
 
Mannen bedankt en ook voor het meedenken.

@Roy, Inderdaad PE is ook niet altijd een verbetering maar het glimt zo mooi op je model :)

@Haddewade, De trailer is gewoon een saai werkje veel dezelfde handelingen herhalen :/ maar de kit had ik al in 2012 met al het koperwerk als ik hem nu zal kopen dan waren de meeste PE setjes niet aangeschaft.

@Aris, Bedankt voor de URL maar patroon is wel goed maar te groot voor deze schaal.

Steven, Patroon is goed wat de maat betreft kan ik zo niet zeggen maar in ieder geval beter dan wat ik nu heb, stoor me er nu al mateloos aan.
 
Moet niet gekker worden :) Na wat speurwerk op het internet met verschillende zoek opdrachten eindelijk goede foto`s gevonden van de trap zodat ik weet welk patroon er nu echt op zit.....

7e2d4cc65a49b085cd834ca64df74f04.jpg

Niets dus :laugh::laugh::laugh::laugh:
 
Mijn onderschrift: gelukkig heb je jezelf een slippertje weten te besparen!

(O, verkeerd topic)
 
eaab94ff04b7b9d79cece04b43306cf4.jpg
Uit 0,5mm koperplaat weer nieuwe traptreden gefabriekt nu nog enkelen boutjes aanbrengen en weer een klus geklaard.
 
Netjes Ron, ik weet dat dit er makkelijker uitziet dan dat het is, in verband met de vraag waar je de vouwlijnen precies plaatst; zoals men aan de andere kant van de sloot zou zeggen 'you nailed it'. Leuk topic om te volgen ook.
 
En de antislip is zeer waarschijnlijk natte verf en een handvol zand :laugh:
 
Wel Ron ik vond de traanplaat knap maar dit benaderd toch de werkelijkheid
Knap man
Marc
 
Bedankt mannen.

Roy de plooilijnen waren overgenomen van de kit delen, voor de rest zorgvuldig buigen omdat je niet zo`n mooi gleufje heb om te helpen te plooien. Al met al toch wel 3 uurtjes pielen. Wat ook wel prettig was dat de koperplaat lekkerder werken was dan de PE het was wat stugger dus beter bij te buigen zonder dat je weer een andere tree uit model drukte.

Haddewade Ja ze zullen zoiets wel erop aangebracht hebben want anders bij regen kan je weleens een beste glij partij verwachten :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan