Hoofdsponsor

Graupner Nautic

  • Onderwerp starter F. Werkhoven
  • Startdatum
Laatst bewerkt:
Een sleepboot. De kit (antio tug) van sergal bijvoorbeeld vind ik zeer mooi.

Dat is inderdaad een mooi schip Michel, een schip met een mooi klasiek uiterlijk. Als je er aan toe bent zal ik je bouwverslag zeker volgen.

Ik wil u bouwverslag niet te veel storen maar 't is omdat ge het hebt gevraagd dat ik het hiet zet hé.

Ik neem je dan ook niets kwalijk, ik vind het alleen maar leuk dat je ook interesse hebt voor RC modellen.

Mvg.
 
Nautic

De motorsteun met motor:

IMG_0856.png

Oude motor steun gebruikt, wat aangepast en dempers toegevoegd. Dempers voor de trillingen wat op te vangen of het nou echt werkt......... we zullen zien.

Aanpassing kajuit/opbouw:

IMG_0857.png

Die staat weer recht zodat ik verder kan met de bovenste vensters/ramen. Onderste latje moet nog gelijmd worden, zodat de vervorming die nu in het polystyreen zit verdwijnd.

Mvg.
 
Hier wat kiekjes van haar eerste vaart.

f-werkhoven-albums-graupner-nautic-picture10149-nautic-test-2.jpg


f-werkhoven-albums-graupner-nautic-picture10150-nautic-test-1.jpg


Ze is nog niet klaar, maar wel ver genoeg om ze eens te testen. Uit voorzorg maar een andere motor er in gemonteerd, de 540 6-Volt is vervangen voor een motor 540 7,4-Volt draaiend op 6-Volt. Of de oude motor er weer in komt dat weet ik nog niet, ze vaart best mooi zo. Weet ook niet of mijn regelaar de oude motor wel aan kan kwa Ampere.

f-werkhoven-albums-graupner-nautic-picture10148-nautic-test-3.jpg


Mvg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Mister F. ;) ,

Long time no see, welkom terug, dat zijn hele mooie foto's zo in het zonnetje, op het water.

Hopelijk plaatst ge gauw weer een update.

Groeten, Pascal
 
Aaah, wanneer ik dit zie, ben ik direkt zo'n kleine 30 jaar jonger, in de tijd dat ik nog bij de juniores competitie voer (bij BMYC (Brugse Model Yachting Club))met m'n sleper en yaght. toendertijd heb ik vaak dat soort scheepjes als tegenstander gehad... en eerlijkheidshalve.... het was niet altijd m'n sleper of yaght (Amerika of Pegasus III(de eerste, klasse A, de tweede klasse B)) dat won.

PS : btw ... zielig heh, ongeveer 10 jaar geleden heb ik uit geldnood de Amerika op een rommelmarkt (m'n eerste rommelmarkt) verkocht voor amper 5000 frankskes, zonder pingelen of niets, ik had er gewoon geen idee van wat ik er moest voor vragen. Heel zielig als je bedenkt dat het zelfs geen kit was, maar een scratchbuild door iemand die dat scheepje door en door kende (de bouwer was zelf schipper geweest). En die voor het ogenblik zelfs geen kans meer heeft om nog ook maar iets te bouwen wegens de zorg voor zijn dementerende echtgenote.... (voel ik me eigenlijk slecht bij) :(
 
Laatst bewerkt:
Weet ook niet of mijn regelaar de oude motor wel aan kan kwa Ampere.

Hoi Folkert,

Leuke foto's maar vind je het niet een beetje riskant om onder die voorwaarden te varen?
Hopelijk gaat er niets mis enne... meten is weten. ;)





Eventjes off topic:
@ Dan: de BMYC zijn toch die mannen die bij de Opendeurdagen van de marine toch met hun bootjes in het zwembad die demonstraties geven? Daar zitten mooie scheepjes tussen hoor!





Droop
 
Hallo Droop, met de nieuwe motor ging alles prima, ik moet me nog wel verdiepen in wat de regelaar kan hebben kwa Ampere en wat de oude motor belast aan Amp. neemt.
Ik had de oude motor al belast aan de stroom gehad en daarbij werden de kabels al dusdanig heet dat ik er maar voor de zekerheid een andere motor heb in geplaatst. Ook heb ik loodaccu's aan boord die niet te snel leeg getrokken mogen worden. Dus ik moet nog kijken/meten wat ik ga doen.

Aaah, wanneer ik dit zie, ben ik direkt zo'n kleine 30 jaar jonger

Dany is 30 jaar jonger geworden door deze update, ik zou zeggen blijf me volgen......:huh:

Pascal, altijd leuk dat jij weer reageerd. Jammer dat het niet zo vlug gaat met nieuwe update's maar ik doe mijn best. We will meet again.:D

Mvg,

Folkert.
 
Zo he, dat geeft idd weer mooie plaatjes en doet mij denken aan mijn jonge jaren dat ik met mijn ouders op vakantie ging. het vaarbeeld is perfect. Niets meer aan doen.

Nu lekker afbouwen. ;)
 
Rik, ik zal het toch ééns willen proberen met die andere motor of een andere schroef. Ik heb nu al een aantal keer gevaren met het bootje, maar een beetje meer snelheid zou ik niet erg vinden. :huh:

Mvg,

Folkert
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan