Hoofdsponsor

Graupner Nautic

  • Onderwerp starter F. Werkhoven
  • Startdatum
He Rik,

Nee, er zit nog niets tussen. Ik wil proberen om zwarte kit tussen de latjes te plaatsen/lijmen.
Hoop dat het wat mooi word, maar dat zien we wel.

Mvg.
 
Ik snap dat daar wat tussen gaat komen. Vandaar dat ik dacht aan touwtjes.

Maar ik hoop dat je die latjes er nog tussen gaat krijgen.
 
Hey Folkert :D,

Je dekplanken zien er echt super uit. Weet je misschien welke houtsoort die latjes zijn ? Ze zien er heel glad uit, en dat maakt het mooi.

Groeten

Pascal
 
Hallo Pascal,

Weet je misschien welke houtsoort die latjes zijn ?

Ik heb de latjes zelf gesneden (5mm breed) uit een stuk berken triplex 1mm dik, bij de modelbouw winkel weg.

ziet er mooi werk uit
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld.:D

Thanx Chris

Mvg.
 
Hey mister F. :D,

Die latjes heb je zelf gesneden ????????? Hoe doe je dat ? En hoe krijg je ze allemaal even breed ?

Knap werk hoor, respect.

Groeten

P.
 
Hallo Pascal,

Eerst een aantal streepjes zetten op 5mm van de rand, dan pak je iets wat recht en dun is (stalen of aluminium strip) zet deze vast met lijmtangen nabij de streepjes. Dan pak je een scherp stanleymes en gaat een paar keer langs de strip snijden, niet in één keer proberen, de kans dat je dan uitschiet is vele malen groter. Bij het gesneden latje de zijkanten nog even schuren en je bent klaar.
Dan de rest van de latjes nog.:D

En hoe krijg je ze allemaal even breed ?

Telkens opnieuw 5mm aftekenen.

Maar er zijn ook nog andere manieren, volgens mij kun je er zelf iets voor kopen.

Mvg.
 
Hallo Folkert,

Die beplanking heb je netjes en vakkundig aangebracht.

Ik hoop dat dit me ook zo zal lukken bij m'n kotter-project.



Droop
 
De dek naden zijn gevuld met zwarte kit, hier het resultaat.

IMG_0726.png

Van te voren de latjes gelakt met parketlak, de kit over het dek uit gesmeerd ff wachten en dan met oplosmiddel de overtollige kit verwijderen. Nu nog een keer schuren en dan aflakken.

De boot met de accu's, roerservo en de motor er in. Alles moet nog wel een vast plaatsje krijgen.
De motor is trouwens een Jumbo 540 / 6 Volt van Graupner

IMG_0740.png

Een 1 : 1 bootje, als voorbeeld voor enkele details van de kuip.

seabreeze201.pngseabreeze202.png

Mvg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes, zeer netjes... .

Ik ben al benieuwd naar de resultaten van de maiden.



Droop
 
Dat is een mooi dekje geworden. Nog even een kleine aanvullende tip. Als je nu het dek nog eens een keer schraapt. Dan zul je zien dat het zwarte dat je in de nerven geschuurd hebt er voor een groot deel uit zal gaan. Dit zou het effect ten goede komen.
 
Het dek ziet er heel mooi uit cute

Je schrijft dat je zwarte kit hebt gebruikt. Wat is "kit" ?

Groeten

Pascal
 
Je schrijft dat je zwarte kit hebt gebruikt. Wat is "kit" ?

Lekkage kit van Bison heb ik er voor gebruikt.

Uitstekende hechting op metalen, vele kunststoffen zoals PVC, glas, (ruw) hout e.d. zonder gebruik van primer. Hecht zelfs onder water. Overschilderbaar. 100% waterdicht. Bestand tegen weersinvloeden, UV-licht en veroudering.

LNKZ2546.jpg

Nog even een kleine aanvullende tip. Als je nu het dek nog eens een keer schraapt.

Heb je tip opgevolgd, maar wat is nou het verschil tussen het dek schuren of schrapen?

Mvg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Doctor F. :D,

Hier komt het verschil tussen een dek schuren en een dek schrapen : ben je er klaar voor ? 3.....2.....1.....

Met schuren "wrijf" je vuiltjes in je hout (potloodstreepjes, kit, enz.) door te schrapen haal je al de vuiltjes van het dek af en wordt het dus mooi glad én proper. (allez dat denk ik toch hé ^^)

Gucken Sie mal hier, einfach auf die linke Maustaste drücken : http://www.modelbouwen.be/attachmen...owto-scheepsbeplanking-met-een-breeuwnaad.pdf

Viel SpaB !! Los gehen ???????? :D

Der Pascal
 
Met schuren "wrijf" je vuiltjes in je hout (potloodstreepjes, kit, enz.) door te schrapen haal je al de vuiltjes van het dek af en wordt het dus mooi glad én proper.

Oké, merci.
 
Hey Doctor F. :D,

Effe off-topic. Die foto onder je naam (je lijkt er sprekend op) is die van een Pixar film ?
En waar kan je die vinden ?

Groeten

Pascal
 
He Pascal,

Ik denk het wel, leuk filmpje trouwens. De afbeelding kwam ik ergens op een fotosite tegen.

Mvg.
 
Nautic

Onderkant in plaats van rood, zwart gespoten.

IMG_0795.png

Hier nog een plaatje van het van het dek.

IMG_0794.png

Mvg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan