Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Graupner Nautic
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 90

Discussie: Graupner Nautic

Standaard Graupner Nautic

Hier een bootje wat je ook niet meer alle dagen ziet. Het is al een oud model van Graupner, opzich een heel leuk bootje. Die van mij heb ik tweedehands van iemand gekocht. Het was nodig aan een grote opknap beurt toe. Helaas heb ik in het begin geen foto's gemaakt, dus kan ik niet laten zien in welke toestand ze was. Maar er was iets op de bovenbouw gevallen waarbij er van alles was afgebroken en gescheurd. Het orginele houtwerk was behoorlijk uitgedroogd, dus dat heb ik allemaal maar verwijderd. De nieuwe bovenbouw maak ik nu van polystyreen plaat van verschillend diktes. Voor het houtwerk gebruik ik berkentriplex in diverse diktes.

Technische data:

Lengte : 555 mm
    Breedte : 188 mm
    Diepgang : 40mm

Waterverplaatsing : 1,34 kg

De romp moet nog een keer worden gespoten, er zaten namelijk wat belletjes in het spuitwerk. Het polystyreen zal nog gedeeltelijk bekleed worden met berkentriplex van 0,8mm dik en daarna met interieurbeits er overheen en afwerken met blanke lak. Het orgineel heeft trouwens 2 ramen voor, ik heb er maar 3 van gemaakt.

Mvg.
    Laatst gewijzigd door F. Werkhoven; 19-08-08 om 01:28

Standaard

He, he, leuk schip. Doet mij denken aan mijn jeugd. Wij gingen altijd op vakantie en hadden het orgineel. Dit schip is van een trojan nagebouwd. De trojan was ook eigenlijk een werkbootje van oorsprong in Ierland. Die van ons hadden wij daar ook zelf gehaald. Er lag een ontzettend krachtige benzine slurper in. Het orgineel is dan ook van hout ipv Polyester. De opbouw hoort er zo op, maar er zijn vele varianten. Er zullen ongetwijfeld verschillende ramen in zitten. Ik heb er vele gezien. Leuk schip, en ik ga je volgen. Al is het maar aan jeugdsentiment dat dit een echt gaaf schip is.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Hey F,

Da's een leuk bootje om te bouwen, euh... in jouw geval: te herstellen.

De bovenbouw ziet er toch goed gelukt hoor. Petje af.

Welke motor ligt er in? Ik zie dat je een pc-koeling gaat gebruiken?
    Heeft die motor dan zoveel warmte af?

Ik heb hier een leuk filmpje over de Nautic.

Veel succes hoor en natuurlijk wil ik de bouw van dit rc-model voor geen goud missen.

Droop

Senior Lid

Standaard

Hey Mister F ,

Heel mooi hoe je die bovenbouw hebt gemaakt

Veel succes

Groeten

Pascal

Standaard

Droop
    Welke motor ligt er in? Ik zie dat je een pc-koeling gaat gebruiken?
    Heeft die motor dan zoveel warmte af?
    Welke motor er in legt, goeie vraag, die is even zoek. Volgens mij was het een speed 500 of 600 op 6 Volt.
    De pc-koeling ga ik trouwens niet gebruiken.

Leuk filmpje Droop als die van mij ook nou eens zo snel gaat, dan wordt het een leuk speedbootje.
    Ik heb namelijk nog niet gevaren met dit model.

He meneer Pascal, Bedankt voor je compliment.

Dit schip is van een trojan nagebouwd.
    Zal eens kijken of er nog iets over te vinden is, alleen nu maar hopen dat ik geen trojanhorse op mijn computer krijg. Bedankt voor de info Rik.

Af en toe zie je nog wel eens een Graupner Carina te koop staan, deze lijkt wel veel op de Nautic. Ik was dan ook even in de war, wat voor boot ik nu had. Het grote verschil is dat de Carina 3 ramen voor heeft, ja die van mij nu ook, maar de ramen zijn ook iets anders van vorm.

Mvg.

Standaard

Hallo Rik,

Ik heb inmiddels al wat gevonden.

Trojan Boats

Boordevol met info en foto's.

Mvg.

Standaard

He, geweldig. Dit is een echt gave site, dank hiervoor gelijk in mijn fovorieten geplaatst.
    En die van ons staat er ook tussen. Krijg ik bijna tranen van in de ogen.

Standaard

En die van ons staat er ook tussen.
    Welke van de ...........?

Krijg ik bijna tranen van in de ogen.
    Van de goede herinderingen hoop ik.

Mvg.

Standaard

Ja idd, zeker van goede herinneringen. Helaas is ze gezonken. In de winter bij ons in de Waal. En zoals de meeste weten bevriest deze nooit. Maar toen ineens wel. En ze heeft net als de titanic de ijsschots niet kunnen trotseren. En is uiteindelijk gezonken. We hebben haar wel boven gekregen. De waar is niet zo diep, maar de schade was zo groot, dat er niet meer mee te doen was. Ik was toen een jaar of 14 en had natuurlijk niets in te brengen. Nu had ik wel anders geweten.

Dit is ze.
    Ik ben echt blij verheugd haar nog eens te zien. Ik ben opgegroeid op presies zo'n schip, dat altijd motor storing had. En dus ook altijd gesleept moest worden. Klinkt raar. Maar dit zijn dierbare herinneringen.
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 10-08-08 om 07:57

Standaard

He Rik,

En ze heeft net als de titanic de ijsschots niet kunnen trotseren. En is uiteindelijk gezonken.
    Oops!

Ooit gedacht om ze misschien eens in het klein na te maken.

Trojan F-31 Modification - RC Groups

Mvg.

Standaard

Dat gaat zeker nog gebeuren. Maar dat staat op een later tijdsbestek gepland. Dit vanwege het vele werk dat ik nog heb.

Standaard

Dit vanwege het vele werk dat ik nog heb.
    Dit is een veel voorkomend probleem, als je eens wist wat ik nog allemaal heb liggen.
    Je zou er een topic mee kunnen vullen.

Mvg.

Standaard

Het dek ga ik maken van latjes die op het polystyreen worden gelijmd. Het is voor mij de eerste keer dat ik het zo doe, dus verwacht geen wonder. Zijkanten van de latjes heb ik alvast met stift (permanent marker) zwart gemaakt.

De latjes zitten nu nog los, de rest van het dek moet nog gesneden worden.

Mvg.
    Laatst gewijzigd door F. Werkhoven; 19-08-08 om 01:10

Standaard

Ik hoop dat het nog kan, maar bij de howto staat het dekbeplanken, kijk daar eens naar. Het zal je resultaat ten goed komen. In deze schaal is dit heel erg mooi en zeer goed mogelijk.

Standaard

Je bedoeld dat met zwart papier aan de zijkanten. Heb ik gelezen, inderdaad het geeft een heel mooi resultaat. Ik ben eigenlijk wat anders van plan, of het lukt dat weet ik nog niet.

Mvg.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Graupner Optimist rest. project
    By F. Werkhoven in forum RC Schepen
    Reacties: 68
    Laatste bericht: 14-11-11, 21:27
  2. Graupner Optimist [DONE]
    By F. Werkhoven in forum RC Schepen
    Reacties: 61
    Laatste bericht: 14-02-11, 20:08

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: