Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Pte."Ken Jone", 82nd Airborne Division "All Americans", Normandy June 1944 [DONE]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: Pte."Ken Jone", 82nd Airborne Division "All Americans", Normandy June 1944 [DONE]

gforceman
    Gast

Question Pte."Ken Jone", 82nd Airborne Division "All Americans", Normandy June 1944 [DONE]

Hallo iedereen,

Eindelijk is het figuur dan klaar (grondwerk volgt nog), een twee maand later dan gepland. Dit kwam vooral door problemen met de verf. Alles is wederom gedaan met acryl, inkten en pigmenten. Wel heb ik hier voor het eerst de basis, ruwe schaduws en oplichtingen gedaan met de airbrush; iets wat ik zeker ga blijven doen. Het figuur is in resin gegoten op schaal 120mm en zal binnenkort beschikbaar zijn bij ALpine Miniatures.

Hier de foto's dan, en zoals steeds hoor ik graag wat jullie ervan denken.

Groetjes,

Gino

Laatst gewijzigd door Interceptor; 15-10-14 om 12:02

Banned

Standaard

Horen denken ???

Ik ga er binnekort ook tegenaan met mijn gladiator en hoop om een dergelijk resultaat neer te zetten....

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

azgdhdlnxnx dnslnsdlclnzomunzen... sorry, mijn mond was van verbazing op m'n klavier gedonderd.

Minuten heb ik die foto's zitten bewonderen en ik vind deze figuur gewoonweg schitterend.
    Ik heb er gewoonweg geen woorden voor.

In mijn ogen ben je een echt kunstenaar. Chapeau!

Droop

Standaard

Prachtig gewoon,

toch wel even een kleinigheidje, het gezicht is vervuild, en ook glimt het nog een beetje, maar dit kan door de belichting van de foto komen. Dat is moeilijk te zien.

Maar heb je het gezicht uitgebeeld als zijnde vies dan zou je de kleding ook iets moeten verweren. In ieder geval de handschoenen. Die werden niet zoveel gewassen in die tijd. Dit is een opmerking vanwege de nonchelante pose die het figuur heeft, hij beeld een soort van ik heb al heel wat gezien uit. Dat mis ik een beetje.

Maar het is een kwestie van smaak hoor. Daarbij ik zou je absoluut niet kunnen evenaren. Mijn complimenten. Ik ben nu al zeer benieuwd naar je volgende project.

Hierbij mijn "applaus"

Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Senior Lid

Standaard

WOW , wat een prachtig figuur

Hij lijkt zo weg gelopen van de set van "Band of Brothers".

Historisch is hij perfect in orde hoor. De airborne troepen kregen voor hun sprong over Normandië splinternieuwe uniformen en wapens. En hun gezicht was gecamoufleerd.

Schitterend werk

Groeten

Pascal

gforceman
    Gast

Wink Dank

Hallo,

Eerst en vooral zou ik IEDEREEN willen bedanken voor de toffe reakties.

Hallo Modelengeneer,

toch wel even een kleinigheidje, het gezicht is vervuild, en ook glimt het nog een beetje, maar dit kan door de belichting van de foto komen. Dat is moeilijk te zien.

Maar heb je het gezicht uitgebeeld als zijnde vies dan zou je de kleding ook iets moeten verweren. In ieder geval de handschoenen. Die werden niet zoveel gewassen in die tijd. Dit is een opmerking vanwege de nonchelante pose die het figuur heeft, hij beeld een soort van ik heb al heel wat gezien uit. Dat mis ik een beetje.

Het gezicht is niet vervuild maar gecamoufleerd. Een gezicht moet, naar mijn inziens, altijd een beetje glimmen. Ik heb nog nooit natuurlijke huid gezien die niet glimt. Daarom ook dat ik Andrea Flesh paint set gebruik omdat die licht satine is. Soms doe ik op sommige huidsdelen nog satijn of glanzende vernis om dit nog meer te laten uitkomen. De kleding is een beetje verweerd, vooral met pigmenten, maar dit is precies niet zo duidelijk te zien op de foto's Aangezien de foto's van dit figuur moeten dienen om op de doos van het uiteindelijk produkt te komen, kan ik het uniform niet té vuil maken. De producent houdt hier niet zo van en dit verbergt ook soms bepaalde details die de producent juist in de schijnwerpers wil zetten. Mocht het figuur enkel voor mezelf zijn had ik hem wellicht een klein beetje vuiler gemaakt, maar ook niet veel. Eens het figuur op zijn grondwerk komt, zal hij nog ietsje vuiler worden op de delen onder de knie om hem te blenden met het grondwerk.

Cheers,

Gino

Standaard

Met deze foto's is idd goed te zien dat je toch een verwering hebt aangebracht. Was lastig te zien. Mooi voor op het doosje. Wat ga je hierna ermee doen. Is deze voor jou zelf of voor de leverancier/fabrikant.

gforceman
    Gast

Standaard Voor mij

Hoi Rik,

Het figuur blijft in mijn bezit, tenzij er een verzamelaar is die er de "juiste" prijs voor wil betalen. Voor Alpine moest ik enkel foto's afleveren.

Groetjes,

Gino

Standaard

Misschien een vreemde en ongepaste vraag, maar zit daar nog een vergoeding aan vast? Dit omdat ik dit voor warhammer ook wel eens heb gedaan, en zelf het figuur ermee verdiende. En geen vergoeding kreeg van de desbetreffende winkel.

gforceman
    Gast

Standaard Yup

Ja, Rik ik doe dit zeker niet voor niks. Niemand werkt gratis hé

Standaard

Gino,

Het is om stil van te worden, en voor jezelf stilletjes hopen dat je deze klasse ook nog eens bereikt!

Groet,
    Swa

Soortgelijke discussies

1. Hydroplane Ferrari "Arno" van Achille Castoldi
    By Furioza in forum Houten Schepen
    Reacties: 431
    Laatste bericht: 25-12-13, 01:37
  2. Varend Militair - Spaans fregat uit 1777, "Santa Leocadia "
    By dancooper in forum Papier / Karton
    Reacties: 159
    Laatste bericht: 06-06-09, 20:30

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: