Hoofdsponsor

beginhelicoptertje voor kind van 7

  • Onderwerp starter Kawaminator
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Kawaminator

Guest
Mijn zoontje zou graag als hij 7 wordt een helicoptertje hebben met afstandsbediening. (ohjee, hij gaat mijn richtingen uit :p )
Nu vroeg ik me af wat jullie aanraden voor een 7jarige (soms wat te enthousiaste) jongen :p

Ik zou er niet teveel geld aan willen uitgeven, want ik ken hem, dat ding gaat constant crashen en uiteindelijk waarschijnlijk redelijk snel het begeven.

Zijn die speelgoedhelitjes zoals je ze in Dreamland enzo kan kopen voor een €40 een beetje doenbaar of best handen af houden?

Thx

(ik heb nog even om te kiezen welke hoor, hij verjaard pas in november)
 
Ik heb al veel van die kleine goedkope heli's gezien op beurzen enzo.
Die kunnen blijkbaar echt wel tegen een stootje en zeker bruikbaar voor een jongere enthousiastelling.
En de prijs ligt inderdaad rond de 30 à 40€
 
dus toch zo eentje.
Was beetje aan het twijfelen over de kwaliteit van die dingetjes.
Nu eerlijkheid gebied me te zeggen dat papa er ook wel eens mee zal spelen hoor :p
 
deze heb ik een maand of 2 geleden gekregen van mijn madam , om mee te ( spelen ) zei ze .
ik speel liever met haar maar dit terzijde ;-)

attachment.jpg

5 keer ishij omhoog gegaan en de bulle zijn kapot .
opladen gaat niet meer , de kap is gescheurd en los gekomen , de pinnetjes om de bladeren bij elkaar te houden afgebroken enz .

die kon echt niet veel hebben ze want hij ging maar 3m van de grond .

deze raad ik u niet echt aan er zijn betere denk

Davy
 
Kawa, als hij geen ervaring heeft met RC zou ik toch beginnen met een goedkoop autootje, kwestie van de afstandbediening te leren gebruiken, als hij daar mee goed uit de voeten kan, dan pas overschakelen naar een heli... alles heeft tijd nodig hé.
Je leert niet meteen met een zware truck rijden als je niet eens met een gewone auto rijden kan toch?
 
Je leert niet meteen met een zware truck rijden als je niet eens met een gewone auto rijden kan toch?

Even of topic gaan.
Mijn jongste zoon is 17 jaar, kan niet met de auto rijden en zit momenteel in zijn tweede jaar vrachtwagenbestuurder.
Die krijgt daar veel praktijk en rijdt dus inderdaad met een zware truck, maar niet met de auto :) ;)
En hij kan er verdomd al goed met overweg.
Beter als zijn vader, want ik kan het niet.
 
Even of topic gaan.
Mijn jongste zoon is 17 jaar, kan niet met de auto rijden en zit momenteel in zijn tweede jaar vrachtwagenbestuurder.
Die krijgt daar veel praktijk en rijdt dus inderdaad met een zware truck, maar niet met de auto :) ;)
En hij kan er verdomd al goed met overweg.
Beter als zijn vader, want ik kan het niet.
Jaja, maar hij is 17... geen 7 en niet iedereen heeft daar talent voor hé... eerst leren stappen en dan leren lopen is de regel toch?
 
hij heeft zo een jeep op afstandsbediening (ook iets goedkoop hoor) en daar kan hij best aardig mee overweg, dus de feeling voor zo een afstandsbediening is er wel.
Dus daar zie ik niet direct een probleem verschijnen.
 
hij heeft zo een jeep op afstandsbediening (ook iets goedkoop hoor) en daar kan hij best aardig mee overweg, dus de feeling voor zo een afstandsbediening is er wel.
Dus daar zie ik niet direct een probleem verschijnen.
Ha bon, da had ge der ni bijgezegd hé. ;)
 
Eerlijk gezegd zou ik niet beginnen met heli's op die leeftijd.
Als wij volwassenen al moeilijk hebben om met een RC heli te vliegen.
Het nadeel met de kleinere RC modellen is dat ze enorm gevoelig zijn (dit heb ik met mijn indoor bmi heli)
Het nadeel met grote helis zoals Bluebird mee vliegt is dat ze logger zijn en je dus goed moet inschatten of je genoeg ruimte hebt om bepaalde maneuvers uit te voeren.
Bij kleine helis kan je sneller anticiperen.


Als je echt een wil zou ik zo'n goedkoop nemen die je in elke speelgoedwinkel vindt voor 20-40 euro.
Kijk of hij daarmee kan vliegen en het niet na een paar dagen opzij laat liggen.
 
Is ook de bedoeling van een goedkopere te nemen hoor, een "echte" krijgt hij zeker nog niet.
En als hij er na een paar dagen al niet meer naar om kijkt dan heb ik er eentje om al wat te oefenen tegen ik mezelf een grote zou kopen he :p
 
hey,

ik raad je toch aan als het dan toch een heli moet zijn een niet al te groot te kopen, je hebt al kleine coax heli'tjes die je in de rc shops vindt voor een 40 eur. deze vliegen best nice. heb er zelf zo 2 staan voor als het slecht weer buiten is en heb daar al veel fun mee gehad.

eventueel doe ik er wel eentje weg voor een 20 eur hoor :-)

grtz
 
hey Davy

is wel raar hoor, heb er zo 2 staan en die vliegen perfect hoor.
zal is nakijken hoe dit zou kunnen komen.


grtz
 
Hey, ik zou een "nano" van E-sky aanraden. Is een 4 kanaals heli, gemakkelijk bestuurbaar en kost rtf ongeveer €50. Daar heb je een heel goede beginners heli voor. Ik spreek uit hervaring. Heb een dochter van 8 nu en zij is er beginnen mee vliegen op haar 7 jaar.
Het kan tegen een stootje, enkel de flybar is wat gevoelig en zou ik dan ook in reserve aankopen.
De dochter heeft hem wel eens van ongeveer 9 meter in vrije val doen crashen op beton en toen was er wel het een en ander kapot maar voor €11 was hij hersteld.

Het probleem bij die uit een speelgoedwinkel is dat als er iets kapot is dat je hem mag weg gooien want wisselstukken zijn er niet plus dat die moeilijk af te stellen (trimmen) zijn.
Nog een voordeel van de echte is dat je er extra batterijen kan voor aanschaffen.
Die nano is ook RTF met 2,4 zend/ontvanger systeem, dus niet gevoelig aan stoorzenders.
Heb me zelf ook nog eentje gekocht voor de fun.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan