Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Vliegend Militair Spitfire MK V
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Spitfire MK V

Standaard Spitfire MK V

Dit is 3 keer een variant van dezelfde kit. Revell 1/72 Spitfire MK V. Gebouwd in de tijd dat ik nog nooit van "sol" of Parket Plus had gehoord. Ze zijn met de kwast geverfd, en er is nauwelijks of geen verwering aangebracht.

Hier heb ik de canopy doorgezaagd, door de macro-stand lijkt het model vreemd, maar hij ziet er best wel goed uit.

En deze vind ik de mooiste. De D-day markings zijn ook geverfd.

Deze modellen heb ik vooral gemaakt als voorbereiding op de 1/48, 1/32 en 1/24 Spitfires die ik nog wil bouwen. Ze dienden dus vooral om te leren. De 1/72 schaal vind ik eigenlijk te klein, maar ik heb een hoop over de Spit bijgeleerd. De Revell-kit is een echte aanrader. Het model is heel makkelijk in elkaar te steken, en het kost nu ongeveer € 5.

Groeten

Pascal
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 25-10-08 om 12:12

Standaard

Zien er best goed uit...Is de woestijnuitvoering met filter onder de neus, ook wel bekend als de 'Trop' variant ?

Mooi gedaan. heb je trouwens al een Spit op grotere schaal ?

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Die Spits mogen zeker gezien worden.
    Die moeten voor geen enkel 'full option' model onderdoen. En dat meen ik!

Mijn grootste respect voor je modelbouwskills.

Droop

Standaard

Hey, bedankt voor de leuke reacties ,

De woestijnuitvoering is een normale Mk V variant, dus geen "trop" uitvoering. De decals komen van een setje, dit toestel had geen woestijn-aanpassing. De onderkant is wel mooi "azur blue". Ik moet nog eens opzoeken bij welk Squadron en waar die Spit gevlogen heeft. Ik probeer mijn vliegtuigen altijd historisch correct te bouwen. Dus zo als ze er nu uit zien, hebben ze ook echt gevlogen.

Ik heb verschillende Spits op grotere schaal, maar nog geen enkele is gebouwd.

Tamiya : 1/48 Mk I en 1/48 Mk V.
    Hasegawa : 1/32 3 stuks van de Mk V en 3 stuks van de Mk VI. Het leuke aan die kits is dat je er ook alle Mk V varianten mee kan maken, alle onderdelen voor elke variant zitten in de doos. Oude kit maar héél mooi gedetailleerd.
    Airfix : 1/24 Mk I

Op het verlanglijstje :

Eduard : Mk 22/24
    Revell : Mk 22/24
    Academy : Mk XIVe (Belgian markings)
    Trumpeteer : Mk I en MK V (schaal 1/24)
    En ooit een hééééle grote Spit in RC-uitvoering waar ik een prachtig static model van wil maken.
    En nog heel veel andere Spits :\

Als de F-40 en de America klaar zijn (20??) , begin ik terug aan mijn vliegtuigcollectie.

Ooh ja, schiet me net te binnen. Ik heb een Mk V van Fujimi op 1/48, die ik een jaar of 12 geldeden heb gebouwd. Zal een van dezer dagen wat foto's plaatsen.

Groeten

Pascal
    Laatst gewijzigd door wet sellery; 19-07-08 om 22:35

Standaard

Cool, ik heb die Hase in Trop uitvoering ooit gemaakt. een zalige kit. De Airfix heb ik ook ooit gehad maar was een echte uitdaging...hij heeft nooit de grabbeltjes van de baby overleefd

Standaard

Dit is de Mk V van Fujimi op schaal 1/48. Volledig OOB, behalve de canopy is opengezaagd.

Groeten

Pascal
    Laatst gewijzigd door wet sellery; 18-08-08 om 16:09

Standaard

Dat is mooi pascal, al die verschillende uitvoeringen.
    Ik ben nl niet op de hoogte van vliegtuigen, maar hoe groot zijn die vliegtuigen dan zo kwa afmetingen als ze in miniatuur gebouwd zijn.

groeten kadettje_opc

Standaard

De Spits op schaal 1/72 zijn +/- 13 cm lang met een span van +/- 15 cm.
    Die op schaal 1/48 is +/- 18 cm lang met een span van +/- 20 cm.

Ik wil hier iedereen bedanken voor de leuke reacties en complimenten, het is de allereerste keer dat ik mijn modellen aan iemand laat zien.

Groeten

Pascal

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/32 - Spitfire Mk V Hasegawe [!]
    By wet sellery in forum Militaire vliegtuigen / Helikopters
    Reacties: 467
    Laatste bericht: 17-09-13, 09:00
  2. schaal 1/48 - Spitfire Mk VB aangepast (DB 605)
    By dikkie dik in forum Militaire vliegtuigen / Helikopters
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 30-07-09, 23:49

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten