Hoofdsponsor

Depron Alpha Jet [DONE]

  • Onderwerp starter CrosstownTee
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
AHA :) Begin uw afstandsbediening maar in te stellen maat :) Dees weekend geven ze tot 20 graden lol

De spektrum is klaar... ik heb geen idee of er teveel of teweinig throw op zal zitten... en hoe de motor/prop prestaties zullen zijn.. laat staan of de batterij en ESC te warm zouden worden...
Maar daarvoor dient een maiden he :)

20° dit weekend?! Zalig!
 
Hmm... het weer wordt hier maar niks precies dit weekend... De maiden zal voor een andere keer zijn vrees ik.

Dan maar start to paint he.

Eerst een laag PU vernis erover gegoten (om de geschuurde Depron terug een laagje "stevigheid" te geven).
Dan acryl verf van 15 jaar oud ( :O ) bovengehaald (uit een ver St-Lucas verleden)... maar 't marcheert nog :D

Eerst... het blauw.

aj077.jpg

aj078.jpg

Straks, als het gedroogd is, nog een dun laagje erover, en dan ... het rood. 8)

Greetz!
T.
 
Morgen geven ze goed weer eh CTT ... HINT ... zie maar dat uw verf droog is lol
 
Zeg mannen der ontbreekt ne "like" knop eh ...
Allé ik "like" cct's vorige post lol
 
Merci he Tig! ^^

Zo, nog wat kleurtjes erbij!

Enkel nog het wit te doen nu; zowel de huidige witte vlakken, als de lijnen tussen de kleuren (moeten zo scherp mogelijk witte lijnen worden.. dat wordt tapen!)

aj079.jpg

aj080.jpg

aj081.jpg


k' Vraag mij af of ik hierbovenop dan ook terug een laag vernis zou doen?
Anyone?
 
Zie maar dat ge niet alles vastplakt met t vernis. Volgens mij kan da toch geen kwaad ... extra beschermlaag op uw verf ... ik denk dat ik zelf een soort vernis in spuitbuis heb liggen ... voor op foto's etc ... misschien iets voor u?

T noemt "color portection spray" is voor foto's, cd's, prints ... zal wel geen kwaad kunnen zeker; komt anders es af hehe
 
Nog wat detailfoto's nu het wit ook is gedaan.
Het is niet perfect... maar met de vrije hand vond ik dat toch niet zo simpel. Ik ben wel redelijk content van de paint job :)
Vooral het staartgedeelte is goed gelukt vind ik. De plaatsen waar de depron wat ruwer was door te schuren, waren het moeilijkst om te schilderen. Ik besef dat de voorbereiding hier wat beter had moeten geweest zijn.

aj082.jpg

aj083.jpg

aj084.jpg

aj085.jpg

aj086.jpg

aj087.jpg

Het enige wat nu nog ontbreekt is een decal met het embleem van 50 jaar Belgische luchtmacht; maar da's voor later.
Ah ja, en ook de cockpit moet nog afgewerkt worden.

Nu nog mooi weer, daglicht en weinig wind vinden om eindelijk dat spel de lucht in te krijgen! 8)
 
Knap werk, maar een vraagje staat je schroef niet verkeert gemonteerd ?
 
Knap werk, maar een vraagje staat je schroef niet verkeert gemonteerd ?

Woops; inderdaad, de lettertjes op de schroef moeten altijd in de vliegrichting staan... ik heb'm er omgekeerd opgezet!!

Bedankt, René, well spotted!!
 
Het vliegtuig en de paint job zijn goed gelukt hoor. Hopelijk nog wat goed weer voor de maiden binnenkort.

Fred
 
Ik heb gisteren een pre-maiden gedaan... met nogal desastreuze gevolgen :(

Trimmen lukte, maar low rates en expo op de ailerons waren compleet slecht ingesteld... (wel, niet ingesteld; wist ik veel.. :worried:)
Ik heb welgeteld 20 seconde controle gehad over het toestel, dan ging het fout...

Maar man wat vliegt hij snel! En ongelofelijke rolls doet hij (4à5 per seconde of zo?)...
bon; dat was wel een van de redenen waarom ik'm niet onder controle kreeg: de rolroeren slaan veel te hard uit...

20 minuten later, en 3 maisvelden verder lag hij.
Hier wat foto's van net voor de repairworks:

caj001.jpg

caj002.jpg

caj003.jpg

caj004.jpg

caj005.jpg

De propellor is het enige wat echt kapot is; alle andere hardware is ok.
De depron is terug gelijmd ondertussen; erg stevig met epoxy.

Maandag komen er 3 nieuwe props binnen, en is hij weer vliegklaar.
Wel spijtig van de breuklijntjes die nu zichtbaar zijn, maar hij is tenminste hersteld... en ik ben weer een ervaring rijker :ohmy:

Straks eens de manual van m'n DX6i raadplegen om z'n travel rate en expo aan te passen... :ph34r:
 
Damn :(
K heb hartzeer in uw plaats maat; da was echt een pracht van een vliegtuig toen ik hem (niet gepaint) gezien had :|
 
De (2de) maiden flight!!!

Vandaag was't zover:
Zender goed aangepast op rolroeren en hoogteroer;
Schade vorige maiden crash (met moeite een flight) hersteld;
Tiggy opgetrommeld om te filmen;
Schoon weer besteld om 15u, en gekregen;

Zalig! Spijtig van de niet-intentionele landing op het einde, maar 't kan gemakkelijk gefixed worden.
Maiden geslaagd!
Enjoy the flight!

 
Op de landing na een geslaagde 2de maiden!

Fred
 
Ik val in herhaling eh ... maar er ontbreekt hier een fb "like" knop :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan