Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Depron Alpha Jet [DONE] - Pagina 3
Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 86

Discussie: Depron Alpha Jet [DONE]

Standaard

ziet er al zeer mooi uit in de vleugels is het wel nodig daar komt de meeste druk op maar in de romp niet die is zeker stevig genoeg .

Standaard

Zo, nog een beetje voortgedaan.
    (Der kruipt veel werk in... beetje onderschat, maar nog steeds erg fun to do!)

Ondertussen is de canopy gelamineerd en geschuurd, en ben ik begonnen aan een aantal prutsen:

Motormount gemaakt; 10x10 balsa met 0,8 triplex versteviging. Motormount moet nog met kleine schroefjes vastgezet worden:

Even bij elkaar geplaatst wat al bestaat. De stabilisers achteraan horen bij de laatste stappen... is ook het moeilijkst, dus nog niet te zien

Er is een gap van ongeveer 12mm tussen neus en canopy, die moet nog opgevuld worden zodat het een mooie aansluiting wordt:

It looks like a jet alright!

lock mechanisme om de vleugel 'in' de romp te plaatsen

Daar schuift de vleugel in:

Zo zal de vleugel er in schuiven:

Dit zijn de horizontal stabilisers:

Closeup van een prutswerk moertje uit 1,5mm triplex gemaakt die als 'spacer' gebruikt wordt tussen stabilisers en romp:

Versteviging van de staart, waar de horizontal stabs in terecht zullen komen:

De ailerons zijn gesneden, en met behulp van diskettemateriaal vastgemaakt (op 3 plaatsen):

Allemaal kleine dingetjes, maar het geraakt langzaam maar zeker verder klaar...
    Ik zal allicht moeten de servo's beginnen inwerken, en de bovenkant (achter de canopy, bovenop de vleugel) moeten beginnen fabriceren...
    Still a lot to do...
    Thanx for visiting my Youtube channel!
    https://www.youtube.com/user/CrosstownTee/videos

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evel-Knievel Bekijk bericht
    Hoi Tim,

Ziet er strak uit met de vleugels erop, knap werk hoor
    Mss moet je overwegen om je motor dan mss toch vooraan te plaatsen?
    Met een folding prop ofzo

mvg

Patrice
    Hey Patrice, ik ken er nog te weinig van om zomaar designs te beginnen veranderen... dat durf ik nog niet...
    Ik volg zo minutieus mogelijk het oorspronkelijk ontwerp, en heb zelfs contact met de ontwerper (een Fransman) over de dingen die niet duidelijk zijn voor me...
    Ik heb wat meer ervaring nodig vooraleer ik ga beginnen experimenteren...
    Maar thx voor je support hier he!

Tiggy
    Gast

Standaard

Kan niet wachten om deze in actie te zien

Standaard

Ik vind het op zich al heel knap hoe je van die platen Depron een prachtige Alpha Jet maakt. Maar je gaat er ook nog mee vliegen ! WOW

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evel-Knievel Bekijk bericht
    Hoi Tim,

Ik zie dat je het motormount probleem hebt kunnen oplossen.
    Leuk om te horen dat je contact hebt met de man die het origineel ontwerp gemaakt heeft.
    Dit is inderdaad wel handig, niet altijd even evident. Sommige plannen die je vind op RCGroups zijn soms posts van jaren oud
    Het ziet er allemaal zeer mooi uit, ben echt wel onder de indruk
    Goed nieuws ook wat betreft Depron. Binnenkort een volledig gamma beschikbaar bij onze sponsor Verbrugghe.
    Die zal platen hebben van 3mm, 6mm en 10mm als ik me niet vergis. Afmetingen zijn 70cm x 100cm.
    Ook zal hij blijkbaar volledige blokken hebben, kan intressant zijn. Hoef je niet te lamineren.
    Ik hou je zeker en vast op de hoogte
    Succes met de verdere bouw van de Alpha Jet.

mvg

Patrice
    'k Heb inderdaad chance gehad met de ontwerper van de Alpha Jet. Hij is nog altijd actief op rcgroups, en heeft nog steeds z'n Alpha Jet van 2008!! (fyi z'n nickname is Dreamcatcher).
    Ahaa, Verbrugghe gaat ook Depron verdelen? Nice... ik wist zelfs niet dat je nog dikker had dan 6mm... laat staan blokken depron! Handig voor vleugels met hot-wire techniek te maken, en indeed... lamineren zal er niet meer bij zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wet Sellery Bekijk bericht
    Ik vind het op zich al heel knap hoe je van die platen Depron een prachtige Alpha Jet maakt. Maar je gaat er ook nog mee vliegen ! WOW
    Merci Pascal!
    Vliegen is inderdaad het doel... maar....

Eerst zien...

Standaard

Met een redelijk moeilijk stukje bezig nu; de stabilizers. (voor mij is dat een hoogteroer, maar çoit)

Eerst aluminium staafjes (buitendoorstnee 5mm, binnen 4mm) geplaatst, loodrecht op de romp, en 15° anhedraal (zakkend t.o.v. de romp):

Aan de buitenkant ook 0,8mm triplex versteviging geplaatst:

Alles verankerd met 5min Epoxy:

Alu staafjes afgezaagd aan de buitenrand, en zo kunnen de stabs erin met hun 4mm carbon staafjes:

In de romp zullen ze controlhorns krijgen, om aan de servo vastgemaakt te worden:

De staart is ook loodrecht op z'n vlak geplakt, met kleine vleugeltjes aan de top. (geen idee hoe die noemen):

En zo krijgt m'n beestje weer meer vorm he:

Bemerk de scherpe hoek van de vleugels en stabilizers...

en de pater kwam dichter...en dichter...en dichter..

Standaard

Wow Tim wat een mooi bouwsel al zeg,schitterend om te kunnen volgen.

Tiggy
    Gast

Standaard

Zalig gewoon Kan niet wachten om te komen filmen

Standaard

wauw man, als je dat allemaal kan.... Ik bouw nog altijd uit het doosje ze, waag mij daar nog niet aan....

Standaard

Thanks for the sweeeeet comments!

@Tig: Ge moogt al komen oefenen op de Wild Hawk he... Tegen 19u45 straks ga ik vliegen... kom d'af?

@Petra: ik volg ook maar gewoon een plan hoor... Ik heb hier weinig eigen inbreng hoor... I read, interpret & exe

Edit: Bon.. het woordje is blijkbaar een berebeest. very . nooit gedacht dat een gewoon engels woord zoals een beer zou worden...
    Er zijn nogtans nog woorden met in he. (buiten exe dan) Zoal a, electro, perse, prose ...

Zelfs in het Nederlands he... Vandaag tussen de boterham iets teveel charrie gelegd...

@Patrick: thx, met plezier!

Tiggy
    Gast

Standaard

Ai ... zie nu pas uw bericht Tim ... damn

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tiggy Bekijk bericht
    Ai ... zie nu pas uw bericht Tim ... damn
    Er zijn natuurlijk ook slimmere/interactievere manieren om u te bereiken he..
    Was't ook niet zeker hoor, da'k ging kunnen vliegen.
    Is uiteindelijk toch 20u geworden... Dus maar 15 minuutjes, want dan was't donker

Standaard

Ziezo, 'k heb terug wat tijd gemaakt om voort te doen.
    Vandaag waren de servo's voor de rolroeren aan de beurt:

Uitsparing gemaakt in het balsa middenstuk, waar de twee servo's inpassen:

De hoek naar de control horns (gemaakt uit plastic card) is wat scherp vind ik, misschien zal ik de control horns nog vervangen door iets dat wat hoger komt:

staaldraad gewoon geplooid met bankschroef en tang, past mooi:

Vleugel met servo's van boven gezien:

Versteviging voor nylon schroef die vleugel aan romp zal vastmaken:

Constructie in de romp (met nylon moer onder het gaatje bevestigd) om vleugel op vast te maken:

Schroef geplaatst:

Uitsparing in de zijkant van de romp, om de staaldraad door te laten richting rolroer:

Volgende stap is de servo en de aansluiting voor de stabilizers... To be continued shortly!

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten