Hoofdsponsor

Depron Alpha Jet [DONE]

  • Onderwerp starter CrosstownTee
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
wauw man, als je dat allemaal kan.... Ik bouw nog altijd uit het doosje ze, waag mij daar nog niet aan....
 
Thanks for the sweeeeet comments! :You_Rock_Emoticon:

@Tig: Ge moogt al komen oefenen op de Wild Hawk he... Tegen 19u45 straks ga ik vliegen... kom d'af? :D

@Petra: ik volg ook maar gewoon een plan hoor... Ik heb hier weinig eigen inbreng hoor... I read, interpret & execute :8

Edit: Bon.. het woordje cute is blijkbaar een berebeest. very cute. nooit gedacht dat een gewoon engels woord zoals cute een beer zou worden...
Er zijn nogtans nog woorden met cute in he. (buiten execute dan) Zoal acute, electrocute, persecute, prosecute ...
:D
Zelfs in het Nederlands he... Vandaag tussen de boterham iets teveel charcuterie gelegd... :wub:

@Patrick: thx, met plezier!
 
Ai ... zie nu pas uw bericht Tim ... damn :@
Er zijn natuurlijk ook slimmere/interactievere manieren om u te bereiken he..
Was't ook niet zeker hoor, da'k ging kunnen vliegen.
Is uiteindelijk toch 20u geworden... Dus maar 15 minuutjes, want dan was't donker :D
 
Ziezo, 'k heb terug wat tijd gemaakt om voort te doen.
Vandaag waren de servo's voor de rolroeren aan de beurt:

Uitsparing gemaakt in het balsa middenstuk, waar de twee servo's inpassen:
aj052.jpg

De hoek naar de control horns (gemaakt uit plastic card) is wat scherp vind ik, misschien zal ik de control horns nog vervangen door iets dat wat hoger komt:
aj051.jpg

staaldraad gewoon geplooid met bankschroef en tang, past mooi:
aj053.jpg

Vleugel met servo's van boven gezien:
aj054.jpg

Versteviging voor nylon schroef die vleugel aan romp zal vastmaken:
aj055.jpg

Constructie in de romp (met nylon moer onder het gaatje bevestigd) om vleugel op vast te maken:
aj056.jpg

Schroef geplaatst:
aj057.jpg

Uitsparing in de zijkant van de romp, om de staaldraad door te laten richting rolroer:
aj058.jpg


Volgende stap is de servo en de aansluiting voor de stabilizers... To be continued shortly! ;)
 
Zo, de continue:

Stabilizer aansluiting aan de binnenkant. Met epoxy vastgezette, afgeknipte controlhorns:
aj059.jpg

Overzicht aangesloten stabilizer, van horns naar servo:
aj061.jpg

De motor, met te kleine schroef, op de motormount:
aj060.jpg

Achteraanzicht: binnenkomende leads van de motor, naar de ESC
aj062.jpg

Vooraanzicht (onder cockpit), batterijcompartiment en receiver onder de vleugel:
aj063.jpg

Nu nog de behuizing bovenop de vleugel, naar de staart toe afwerken; en de cockpit mooi doen aansluiten op de neus, en voorzien van cockpit sluiting.
En dan....
maaiiiideennnnn...

en dan, als de maiden er geen wrak van gemaakt heeft...
nog veel werk met schilderen :laugh:
 
Ik heb hier helemaal geen verstand van.
Maar vind het wel knap wat je hier allemaal laat zien.
 
Alle CTT werkt wa door da k kan komen filmen lol & wat is maiden?
Zeg btw ... hebde mijnen dremmel nodig pal?
 
Ik heb hier helemaal geen verstand van.
Maar vind het wel knap wat je hier allemaal laat zien.

Thank you! :)

Alle CTT werkt wa door da k kan komen filmen lol & wat is maiden?
Zeg btw ... hebde mijnen dremmel nodig pal?

Uwen dremel heb ik nog niet nodig, merci Tig.
En tjah, ben de laatste weken wat oververmoeid/ziek... dus 's avonds gebeurt er niet erg veel meer aan de alpha jet. Van zodra ik me wat beter voel (lees: niet in slaap val na het avondeten); kan ik weer wat voort doen... maar 't is bijna klaar he.

De maiden = de maiden flight = de eerste vlucht die je ooit met een toestel doet. De eerste testvlucht dus.
Mocht je die kunnen filmen dat zou fantastisch zijn 8)
 
We hebben een deal maat ;D Verzorg u maar goed; van vliegen zal er zowiezo nu niet veel in huis komen met da sch**t weer :|
 
Bijna klaar voor de maiden (tig, ehm.. nevermind ... ;))

Was vandaag opzoek gegaan naar een canopy lock, maar niet gevonden. Dan maar besteld via ebay; komt volgende week toe. (voor £4 all in kan ne mens nie sukkelen).

De rest... is zo goed als klaar eigenlijk! :O

Aansluiting van neus naar canopy:
aj065.jpg

Hier sluit de tip van de canopy in de neus:
aj067.jpg

De batterij zit lekker vast in een van de tussenschotten:
aj068.jpg

Overzichtje van waar de canopy op komt; met canopy ondersteboven ernaast:
aj066.jpg

Het ehm... dak:
aj069.jpg

dat ook mooi aansluit op het staartstuk:
aj070.jpg

En zo is hij dus geworden:
aj064.jpg

Vooraanzicht:
aj071.jpg

En achteraan:
aj072.jpg

Ben ondertussen ook bezig met oneffenheden weg te werken met superlight plamuur, dus hier en daar nog wat fijn schuurwerk vooraleer er een primer op komt.

Eens de canopy lock erop zit, kan ik ook beginnen testen en de CoG beginnen zoeken.

:wub: Eigenlijk is dit spel nog relatief snel gebouwd he? :)
 
Oeie, wel een heel erg mooi model geworden, maar blijkbaar heb ik iets gemist, ik was namelijk in de veronderstelling dat het een idf toestel zou worden ?
 
Oeie, wel een heel erg mooi model geworden, maar blijkbaar heb ik iets gemist, ik was namelijk in de veronderstelling dat het een idf toestel zou worden ?

Dat had natuurlijk wel erg cool geweest; maar het plan dat ik gevolgd heb was een 'simpele' pusher prop uitvoering he. Een parkjet zogezegd.
Een idf motor wil ik wel graag eens in een volgend model zien verschijnen... ik denk aan een F16 of zo... :)
 
Laat de maiden maar komen ... euh HET maiden dus ...

CCT heb je geen schrik dat uw batterij te warm wordt en uwen depron gaat doen smelten?

Ook moet ik aan de medevolgers nog vertellen dat de jet er nog beter uitziet in het echt! Jaloers? :p
Zeg wat is een idf motor? Op youtube kom ik enkel bij auto's terecht lol
 
Tig,
je mag wel degelijk de maiden zeggen... je mag ook de meiden, of de maagden zeggen, maar dan denk ik dat je off-topic bezig bent :laugh:

Die batterij zou nooit zo warm mogen worden, ik denk dat Depron pas begint te smelten boven de 100° C, maar zeker ben ik dat niet...
Als die batterij zo warm wordt, zou dat willen zeggen dat de motor, en dus de ESC (de controller voor de motor 'Electronic Speed Controller') eigenlijk constant het maximum of meer van je batterij aan't vragen is. bijv constant 50C, terwijl je batterij een 25C is met burst tot 50C).
Ik ga niet de technische uitleg over Lipo's beginnen he hier, maar ik denk dat je't wel snapt?

Mijn batterij is een 25C met burst capacity tot 60C, en m'n speed controller is een 20C, dus die zal nooit m'n battrij overbelasten en/of te warm maken. (hoop ik)

Ook heb ik luchtinlaatjes voorzien aan de voorzijde van m'n tuigje (voor koeling van de batterij vanbinnen), en hangt m'n ESC aan de buitenkant voor optimale koeling :-)

Een idf motor wordt eigenlijk (in't Engels) EDF genoemt; Electric Ducted Fan. Daar zul je op google wel wat meer resultaat mee vinden.
Eigenlijk zijn dat ventilatoren, vanaf ongeveer 66mm doorsnee, die gigantische rotatiesnelheden halen (35k rpm); en die zijn wel proper om weg te werken in jets he, zo krijg je veel meer een scale gevoel dan bijvoorbeeld mijn alpha jet met propeller. (=onrealistisch)
 
Voila, de canopy lock zit erin!
Dat spel komt van zijn leven niet meer los! :D

aj074.jpg

aj075.jpg

aj076.jpg


De 6x4 prop zit er ook op, dus de jet is klaar voor de maiden vlucht.
Dat dat weer hier maar een beetje vlug verbetert! :wub:
 
AHA :) Begin uw afstandsbediening maar in te stellen maat :) Dees weekend geven ze tot 20 graden lol
 
Thanks! Buah... naar RC normen zou dit blijkbaar redelijk klein zijn... Ik was laatst in een modelbouwzaak, waar ik mijn liefde voor een bepaald model aan het verkondigen was (een FMS Cessna 180 ) met een spanwijdte van 1m40, en die man achter de balie zei me dat dat nog redelijk klein was; dat ik maar eens naar een meeting moest gaan om te vergelijken... :huh:

Ik weet niet of je't gewoon kan kopen in een parketzaak... ik heb het gekocht in een rc winkel in Engeland, maar bij MCRonse kan je't ook krijgen heb ik gezien.

Bij RC ronse hebben ze dit inderdaad. In de doe het zelf is dit inderdaad ook te vinden, word als ondervloer gebruikt maar is dan meestel blauw van kleur.
 
Machtig om te volgen man,maar die depron word dit enkel met epoxy gelijmd of kan het ook met een andere lijm?
Bestaan er ook blokken uit depron???

Kan ook gelijmd worden met lijmpistool maar wel opletten dat je de depron niet smelt. Ik gebruik UHU por en werkt goed. is wel steeds ongeveer 20 min wachten dan voor elke bevestiging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan