Hoofdsponsor

1/12 Kawasaki Ninja ZX-RR [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Awel Tom... ik dacht eigenlijk dat uw modelletje was omgevallen, maar nu blijkt dat het zo moet zijn? ;)
Proficiat met uwe prijs. (Van motoracen ken ik dus niks hé")
 
Wel een mooie foto van die motorblok maar in realtime ziet ie er gewoon uit als ééntje in metaal (de onderdelen ook trouwens) , zeer knap gedaan !
Misschien eens een foto plaatsen van het PE-kader waar je dashboard op komt te zitten. gezien vanuit het standpunt van de piloot, want die ziet de volledige details.
 
alvast bedankt gasten

een beetje verder gewerkt aan de bike :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Om jullie te laten zien heb nu maar nog een kant gedaan zodat
jullie het verschil zien in detail met of zonder PE


gr tom
 
Zeer netjes Tom.
De PE geeft zeker een meerwaarde.
 
Dat is inderdaad een hele verbetering Tom, mooi hoor!

Fred
 
alvast bedankt gasten

kleine update , verder gewerkt aan de ketting spanners
vervolgens de spatbord en de ketting opgekuist
en een draad voorzien met beugels die de warmt meet
tijdens het rijden van de achterband en een dryfit gedaan
om te zien met al de veranderingen als nu alles past
een ding ontbreekt de remblok ( eens er op kan je die nog moeilijk afnemen omdat dit een klik systeem
is , en vooral door al eens zo iets met een andere bike mee gemaakt te hebben ook ).
wacht nog van alles verder te schilderen tot eerst de bouw volledig heb gedaan zodat ik alles in een keer een mooi badje kan geven dat vuil weg is van het plastiek

-foto-

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

gr tom
 
schone build dat ge hier mee bezig bent tom.
heb de stukken al live gezien ewel ge kunt er wat van
en die zilveren medaille was zeker dik verdiend
 
Dit noem ik nog es respect voor de "Bike" ;) schitterend Tom echt waar
 
Netjes en veel oog voor detail. Dit gaat een beauty worden.

Mark
 
Ik heb deze kit ook,
knappe bike
ik ga ook volgen !


Mvg
 
alvast bedankt gasten

de bouw ligt niet stil maar langzamer ( 1/1 moto een week terug en tussen de druppels regen toerke rijden
als je 10 weken moet wachten voor dat hij herstelt was en dit nog maar de eerste keer was
dat ik er ene gekocht had kan je wel begrijpen dat het dan wel kitteld om er mee te rijden )
later foto's van de verder bouw


tom

tom
 
update :

verder gewerkt aan het stuur gedeelte ( kabbels vervangen enof bijgevoegd)

attachment.jpg

vervolgens de uitlaten motorblok gelijmd en naden opgeschuurd ( komt geen PE aan )

attachment.jpg

vervolgens de radiator gelijmd en Pe rooster toegevoegd en spanners vervangen door PE
langs de achterzijde de sinkmarks opgevuld ( niet op foto te zien )

attachment.jpg

vervolgens de racing-stand in elkaar gelijmd en naden opgeschuurd, en een buisje
gemaakt om dit onderdeel gemakkelijker te kunnen spuiten met AB

attachment.jpg

vervolgens de voorvorken in dryfit Met al de vervangingen er op
( enkel de remblokken zijn nog van uit de bouwdoos )

attachment.jpg


gr tom
 
Hallo Tom,

Ik ben al een gehele tijd in stilte jouw MotoGP modellen aan het volgen. Het ziet er altijd schitterend uit en dan nog maar te zwijgen over het detail dat je er in stopt. Ik heb toch eens een vraagje. Hoe kom jij aan de referenties om zulk detail toe te voegen aan je build? Het ziet er echt schitterend uit. Doe vooral zo verder.

Mvg,
Lesley
 
@ eyckles :alvast bedankt voor het compelment , wat de referenties betreft
20% = zelf opzoeken werk , van de GP moto zelf op het net
80% = het details set-up dat je kan kopen van deze moto ( geeft een blad erbij van de onderdelen
en de PE waar je alles moet aan passen ) de detail set-up die ik hier gebruik komt van top-studio
soms heb je twee verschillende detail set-up dozen , ene minder en de andere full details ,
de prijs is dan wel verschillend

top-studio doet niet enkel in moto's maar ook in F1 detail set-ups de site : http://www.topstudiohobby.com/
je kan ook voor andere merken gaan , maar persoonlijk vind ik de meest perfecte update sets zoals
tamiya ook zeer hoog niveau geeft van kwaliteit en pas vorm

voor mij zelf is het bijna niet meer mogelijk om zonder extra detials een moto te bouwen
het geeft je bouwsel zoveel meer op eindresultaat zelf


gr tom
 
Die detail set-up maakt het echt super mooi, maar dan nog moet je wel een goede bouwer zijn om dat ook zo netjes te krijgen.
Ziet er weer top uit Tom.

Fred
 
Dit is zeker een mooi staaltje modelbouw en netjes in een fotoverslag weergegeven.
 
Hallo Tom,

Ik ga dus dringend eens op het net moeten beginnen kijken voor referentie foto's. Ik ken de detail sets van Top Studio. Ik heb er dan ook een paar super detail sets liggen, maar dan meer voor de F1(Mclaren MP4/4, MP4/13 en de F1-2000) en eentje voor de Yamaha YZR M1 van 2004. Ik heb deze nog niet gebruikt. Ik blijf dan ook met veel enthousiasme volgen.

Groeten,
Lesley
 
Allez,........ den Tom is weer op dreef...... man man man......
vrijdag é !!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan