Hoofdsponsor

Wagons en treintjes [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamato

Well-known member
Registered
Lid geworden
22 okt 2009
Berichten
291
Na lang in de lade te wachten op daglicht, ben ik begonnen aan een aantal wagons.
Een tijdje geleden kocht ik een lot wagoncasco's... Amerikaanse containerwagons en box-cars.
Deze zijn enkel het frame en niets anders.
Dus moest ik op zoek gaan naar decals, spare-parts enz...
Ondertussen heb ik afgietsels gemaakt van al wat tekort is en ben ik eraan begonnen.

Hieronder de containerwagentjes, hoe ze zullen worden en de stukjes die we afgieten (remmodule, loopgrids, onderstel, enz...)
Image0004.jpg

Hieronder de Box-cars, waarvan enkele al eens geschilderd en verweerd en de afgietstukjes (deuren, vloerframe, trucks, remwiel,...).
Image0005.jpg

We proberen ook eens om wagons direct af te gieten
Image0012.jpg

We hebben eens geprobeerd om een lok te verweren (mislukt,...teveel)
Image0007.jpg

Voila, we blijven bezig...
Grtz,
Edward
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Edward,
Je spreekt van afgietsels...
Kan je even uitleggen welk materiaal je gebruikt voor mal en "vulling" (kan op juiste term niet komen ...).
Groetjes, John
 
Te veel verweerd? Zulke rijden toch rond als het "druk" is in slechte omstandigheden denk ik.
Moest ik zo kunnen verweren, zou een gat in de lucht springen !!!
 
Hallo John,
Ik maak mijn afgietsels met een siliconemal en een 2 component hars.
Ik heb ooit eens een topic gemaakt over het afgieten... in de rubriek: Forum ; Modelbouw-projecten (statisch); Treinen; Herstelling Marklin trein - details met nieuwe mal http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=4450.
Ik giet de mal niet meer in 2 stukken. Direct in 1 stuk en vervolgens uitsnijden. Indien je vragen hebt, roep maar...
Ik koop dit bij Vosschemie (hopelijk mag ik dit hier zeggen en breek ik geen regels als er andere zijn die ook dergelijks aanbieden aub maak dit kenbaar).
http://www.vosschemie-benelux.com/
Kijk eens voor een filiaal in uw buurt en eens langsgaan. Ze geven echt goeie uitleg, dus vragen maar...

Wat verweren betreft:
Ik schilder ze effen met de airbrush, glanzende vernis daarna de decals.
Verweren door de decals met de lokbasiskleur en airbrush een waas te geven.
Dan nog wat airbrush met bruin bij roestplekken.
Highlighten van details met drybrush en lichte kleur (bv lichtgrijs)
En ik heb een potje pigment gekocht (zandkleur, 5€) in de modelbouwwinkel en zo krijg ik het stoffig effect.
Goed ben ik daar nog niet in hoor, ik zit nog in de kleuterklas... :)
Roep maar,
Grtz,
edward
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan