Hoofdsponsor

1/72 McDonell Douglas AH-64A Apache [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim500

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 mei 2009
Berichten
3.199
Na het debacle in de Hotrods maar direct een nieuwe kit tevoorschijn gehaald.
De Apache heeft niet veel introductie nodig en anders staat er voldoende op het www: Apache

Eerst maar eens foto's van de doos, de sprues, het raamwerk en de decals.

main.php


main.php


main.php


Wat mij direct opviel na het lezen van de BB dat er weinig bewapening is meegeleverd, slechts de Hellfires (hoop dat dit goed is) zitten er bij.
Ben al eens gaan zoeken, maar kan geen updates vinden voor deze kit. Iemand suggesties????

Een begin gemaakt met de cockpit:

main.php


main.php


main.php


En gelijk nog een vraag. Hoewel de figuren vreselijk klein zijn wil ik de basiskleuren toch goed hebben.
Revell geeft aan dat het uniform zwart moet zijn en de helm wit. Nu heb ik wederom gezocht en kom ik eigenlijk alleen groene helmen tegen.
Zit Revell hier nu fout of moet ik beter zoeken :) ?
 
Leuke heli Fred.
De US Army piloten dragen meestal groene of beige (desert) flightsuits. De helmen zijn grijs of groen.
Google eens op apache pilot.
Veel plezier en succes.
 
Dank je Bart :)

Pascal, zeg maar Wim ;).
Dat googelen had ik al gedaan en toen kwam ik geen zwarte flightsuits en witte helmen tegen.
Heel apart dat de BB dat dan voorstelt. Er komt dus een verfje overheen dat beter past bij de plaatjes die ik heb gevonden.
 
Hier een foto van britse piloten. Hangt er dus een beetje vanaf welke nationaliteit. Dit is trouwens een heel bekende piloot :)

Prince%2BHarry%2BApache


grtz
 
De kleur van de flightsuit van US-piloten hangt af van de periode en de locatie waarin je het toestel situeert.
Hieronder een paar foto's:

1) Locatie woestijngebied: beige of six-tone camo (hier de eerste Golfoorlog)
2) Andere locaties en trainigssuit: groen of, jaren '80: Woodland camo
3) Heden: de huidige grijze camo (links op de foto en ook de survivalvest is hier in dezelfde camo)

Helmen zijn groen of donkergrijs.

main.php


main.php


main.php
 
Bedankt voor al het zoekwerk en de foto's. Ben toch blij dat jullie dan ook geen witte helmen hebben kunnen vinden voor een Apache-piloot.
De bekende piloot neem ik maar niet als voorbeeld, voor je het weet doet ie alles uit :ohmy:.

Ga voor de groene flightsuit en de iets lichter groene helm. Later zal er trouwens niet veel van te zien zijn....


Walter, weet niet of die PE past bij Revell, maar denk dat ik pas eens PE ga uitproberen bij een schaal 1:35.
 
Patrice, het zij zo van de Bentley, het was net even te hoog gegrepen - het ging in ieder geval mis :).
Heb ook nog een andere Apache van Revell liggen, een bakbeest.... ooit eens bij de Blokker zien liggen.

Inmiddels de kleding van de mannen een laagje verf gegeven. De helmen zijn wat lichter groen dan de kleding, zelfs nog grijsblauwe veiligheidsriemen geschilderd.
Het is allemaal lastig te zien op dit formaat, voor de foto mijn supermunt tevoorschijn gehaald.

main.php
 
Dit lukt jou wel wim, al is het klein.
 
Die witte vlieghelmen dateren van de beginperiode van de jets, toen waren die allemaal wit, (de flightsuits uit die tijd waren trouwens ook allemaal oranje) maar mettertijd zijn ze daar van afgestapt... ik sluit evenwel niet uit dat sommige naties nog steeds witte helmen gebruiken maar de Amerikanen en de Britten zeker niet meer.
 
Hey Wim,
Waar staat die like button hier?! 8)
Dat is echt wel micro-schilderwerk :wow:... heel mooi!
 
Bedankt voor het commentaat allemaal.

Het schilderwerk vind ik trouwens heel leuk om te doen.
De figuurtjes zijn met Vallejo Air en Vallejo Model gedaan en eerlijk gezegd werken die verfjes prima.
 
Ziet er een leuke kit uit. Heb ooit deze van Academy gemaakt en die staat nu op mijn vliegveld.
Ga je de cockpit open laten?
 
Zeker een leuke kit. Over de cockpit open laten heb ik nog niet nagedacht.
 
Even een korte update van deze vlieger.
De kit laat zich niet zonder slag of stoot in elkaar zetten, de pasvorm is niet echt lekker. Sinkholes op plekken die in het zicht komen, etc.
Zal deze af gaan wisselen met een ander project.

De helften zitten op elkaar en heb er redelijk wat schuurwerk op zitten.
De raket-units zitten in elkaar en hebben al een verfje gehad, dit omdat de raketten afwijken in kleur van de rest. Nu nog wat decals er op. Deze units gingen goed trouwens.

main.php


En nog iets dichterbij.
Boven op de motoruitlaat (links op de foto) zat ook een sinkhole, zeer strategisch bedacht :(.
De naad wordt trouwens steeds beter. Op zich lukt het wel, maar het is gewoon veel schuren en straks hier en daar nog vullen.

main.php
 
Deze was me nog niet opgevallen Wim.... Fred en militair spul:tongue:
Ziet er klein uit allemaal, succes in ieder geval met de verdere agwerking.

Fred
 
Het is zeker weer klein Fred :).

Nu heb ik even advies nodig.
Aangezien de pasvorm niet helemaal lekker was had ik al redelijk wat gevuld en geschuurd.
Toen ik dacht dat ik er was heb ik er een zwarte ondergrond op gedaan en na droging een lichte olive drab.
En toen kwamen er toch enkele onvolkomenheden aan het licht.
Hoe kan ik die nu nog het beste wegwerken?
Weer opschuren en vullen of kan ik er nog iets anders op verzinnen (want de verflaag zit wel naar mijn zin)?

main.php


main.php
 
Wim, ik denk dat je het alleen kan bijvullen en weer moet schuren en weer moet spuiten, het valt toch niet zo op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan