Hoofdsponsor

1/16 1/16 Sherman M4 105mm Howitzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.311
Wat je soms voor twee pakjes shag niet krijg :huh:

Het gaat hier dus om een 1/16 RC Shermie en hij functioneer ook nog alleen geen zender dus ik kan geen 1/35 Tigers plat walsen :wub:

Ik ben begonnen om hem te demonteren en eens goed schoon te maken wat ook hard nodig was.
De stalen tracks een paar dagen in de ontvetter gelegen zodat ze weer soepel liepen.
Het gereedschap en anderen spullen verwijderd om de oude verflaag te verwijderen van de tank, er zaten naar wat later bleek twee soorten verf op Acryl en Enamel, dat had ik dus weer :?
Afijn hij staat nu zover dat ik hem eens kan gaan aanpakken door middel van enkelen kleine aanpassingen want het blijft tenslotte een RC tank en die moet tegen een stootje kunnen, dus het word wat handgrepen vervangen door koperdraad, wat lasnaden aanbrengen en waarschijnlijk nog wel een of ander ding wat ik tegenkomt.

Enkele foto`s van Shermie

Bah bah
DSC_8031.jpg

Nice hij word schoon
DSC_8030.jpg

De koepel aardig schoon geworden en de body mag nog wel een keer in de Muscle en het model weer losjes in elkaar gestoken om te kijken of alles er nog is aan onderdelen.
DSC_8081.jpg

DSC_8082.jpg

DSC_8083.jpg
 
Ik heb er al jaren zo ene staan van Tamiya, de bedoeling is dat ik er een tankdozer van maak en hem volledig update, wel statisch, maar het is er tot nu nog niet van gekomen.:(
 
Als je voor een statisch model gaat dan heb je een lange weg te gaan om alles deftig te krijgen :O

Ik zoek nog steeds naar een goede walk allround van dit type want er zitten dingen op die er niet op horen geloof ik en andersom :D dus ben nog hard zoekende.
 
Mijn dank is groot voor de zoek tip, nu kom ik tenminste ergens
 
Zodra ik terug kan scannen (werkt weeral eens ni meer grrr) zal ik je hier wat docu-materiaal posten over de "easy eight" uit mijne dikke boek van de Sherman.
 
Het juiste type van deze Sherman is een M4 105 HVSS Sherman.
Eigenlijk zijn deze niet in productie genomen.

Je kan het motor dek vervangen om er een M4A3 HVSS van te maken.

Groet Martin
 
Eigenlijk zijn deze niet in productie genomen.
Groet Martin
Toch wel hoor, in mei 1944 werden de eerste 500 M4A3E8's HVSS in gebruik genomen, weliswaar met het 76mm kanon... tegen december van dat jaar werden er reeds een onbekend aantal geleverd met de 105 houwitzer ter vervanging van de oude M4A3's 105 VVSS, ze werden ook daadwerkelijk ingezet in de Ardennen;

bron: Sherman, a history of the American medium tank van R.R. Hunnicutt
 
Intussen is Ron de slijpmachine gaan halen.....
 
Toch wel hoor, in mei 1944 werden de eerste 500 M4A3E8's HVSS in gebruik genomen,
bron: Sherman, a history of the American medium tank van R.R. Hunnicutt

Ja dat klopt, maar geen M4 (105) HVSS :P ;)

Dus Ron, gewoon de slijptol door het motordek en een nieuw motor dek erop plaatsen ;)

nee tuurlijk is hier een prima sherman van te maken
 
Hier alvast een paar mooie foto's:

main.php


main.php
 
Jongens geen ruzie maken :)

Ik ben geen Sherman kenner en wil het ook niet meer worden ook, dus blijven de aanpassingen bij kleine dingen die stevig genoeg moeten zijn voor een RC model en niet teveel tijd in beslag nemen.

Gezien de tracks die eronder liggen kan dit model niet gesitueerd worden in WWII dus zal eigenlijk zoals Martin het al aangaf het motorluik aangepast moeten worden (wat dus niet gebeurd 8))

Dus het blijft bij wat lasnaden,veren luik schutter vervangen, gaten bij de diesel doppen aanbrengen en de bevestigingen van de beschermhoes die tussen de koepel en het kanon schild zat.
Dus het word geen kloppend model en ga ik me uitleven op de afwerking.
Uiteraard is zo`n discussie altijd wel leuk om te volgen en steek je er altijd wel weer wat van op en ik zal mijn PDF met Hunnicut boek eens opzoeken
 
Groot gelijk Ron,
gewoon aanpassen, lasnaadjes toevoegen, misschien nog periscoop beschermers toevoegen. Heb je er ook nog tools bij?

groet Martin
 
Het gereedschap is ook aanwezig Martin alleen even veilig opgeborgen voor de grote schoonmaak, en het is de bedoeling dat die beschermers er ook op gaan komen.
 
Ziet er een leuke Sherman uit Ron, van welk merk is ie ? Als dit model hier en daar wat minder details heeft kan je er misschien wat zandzakjes opleggen en er een laag sneeuw overheen doen ?
 
LOL, we maken geen ruzie hoor... is gewoon een meningsverschil en trouwens, deze Sherman is idd niet WO2 maar jaren '50, zijn gebruikt geweest in Korea.
En ja, als je hem RC wil maken kan je er best niet te veel detail op aan brengen.
 
Pascal hij is van Tamiya en het is de bedoeling dat hij RC blijf en is sneeuw dus geen optie omdat hij uiteraard regelmatig opgepakt en open gemaakt word, zijn toch wel zaken waar ik rekening mee moet houden bij een RC model.
 
Ron, al die mechanische stukken zoals kamwielen e.d. om hem te laten rijden, heb ik er bij de mijne uitgehaald.
Mocht het je interesseren, mag je ze hebben hoor voor reservestukken.
 
Dat is altijd wel welkom hoor regelen we verder via de PB Walesha maar nu ga ik er lekker een paar dagen tussen uit, lekker een hotelletje pakken met het vrouwtje.
 
In ieder geval zal je mij niet horen zeggen als er een detail van die Yank verkeerd is, ken ook niet veel van Shermans. Maar wat niet is kan komen .....
Elk zijn ding é ;):)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan