Hoofdsponsor

American werewolf in London

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jiver

Sponsor
Registered
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
527
Locatie
Herenthout
Ik had eerst met een alien ingeschreven, maar daar heb ik een speciaal materiaal voor nodig dat nog niet is toegekomen. Dus heb ik gevraagd om van onderwerp te wisselen en dat bleek geen probleem.

Als vijftienjarige snaak zat ik vaak in de bioskoop en in die periode, zo begin jaren 80, was er voor het sci-fi –en horrorgenre een belangrijke plaats weggelegd in Hollywood.Enkele van die films speelden een aanzienlijke rol in mijn latere ontwikkeling als figuurontwerper.
Het onderwerp van dit artikel is wat mij betreft de grote favoriet in het lijstje van bekende filmmonsters.De weerwolf uit de film van John Landis: ‘American werewolf in London’TM.
De prent won toen een Oscar voor de visuele effecten van Rick Baker.Die speelde het klaar om hoofdspeler David Naughton te laten veranderen in lycanthrope, zonder onderbrekingen en dat op klaarlichte dag.Ondanks dat ze bijna 25 jaar jaar geleden gerealiseerd werden, staan de trucages nog steeds als een rots tussen al dat moderne computergeweld.
Het is niet de eerste keer dat ik het beest maak, maar de vorige versie heeft al wat jaartjes. Tijd dus voor een nieuwe take.
Ik concentreer mij uiteraard eerst op het figuur zelf en als er voldoende tijd is bouw ik er nog een diorama rond zoals in de film.

De eerste stappen zijn gezet.

Moon%20over%20London%20remake.gif
Moon%20over%20London%20remake2.gif
Moon%20over%20London%20remake3.gif
 
Succes Jiver, zover ziet het er al weer prima uit!

Fred
 
Hoi Jiver!! heet deze film niet american werewolfe in picadilly circus?? ik dacht toch wel,maar dat doet niks terzake he,ik ga dit vol ongeduld volgen want ik weet dat jouw sculpts zeer boeiend zijn.
 
Hoi Jiver!! heet deze film niet american werewolfe in picadilly circus?? ik dacht toch wel,maar dat doet niks terzake he,ik ga dit vol ongeduld volgen want ik weet dat jouw sculpts zeer boeiend zijn.

Hij heeft er wel serieus huisgehouden,in Picadilly Circus, maar of men dat nu in de titel heeft verwerkt:)
 
Hoi Jiver!! heet deze film niet american werewolfe in picadilly circus?? ik dacht toch wel,maar dat doet niks terzake he,ik ga dit vol ongeduld volgen want ik weet dat jouw sculpts zeer boeiend zijn.

deze film heet toch echt zo hoor Patje:
An American Werewolf in London (1981) is een Amerikaanse horrorkomedie geschreven en geregisseerd door John Landis. De film bereikte een cultstatus en won zowel een Oscar als een Saturn Award voor beste grimage. Daarnaast kreeg het een tweede Saturn Award voor beste horrorfilm.
Bron: Wikipedia.

Fred
 
Ze hebben er ook eens eentje losgelaten in Parijs, maar dat waren dikke vodden, want hij verstond geen frans.
 
Ik prefereer om de hele anatomie uit te werken, ondanks dat het meeste zal bedekt worden met haar. De tandjes zijn maar voorlopig.

Moon%20over%20London%20remake4.gif
Moon%20over%20London%20remake5.gif
 
Ik ben intussen al met haar begonnen op de stukken die klaar zijn. Ik heb het figuur wel eerst gebakken natuurlijk.

Moon%20over%20London%20remake6.gif
Moon%20over%20London%20remake7.gif
Moon%20over%20London%20remake8.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan