Hoofdsponsor

1/6 Sd.Kfz.250/3 (Taowan 1/6) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hallo kroket wat een mooi ding Lucske,schitterend zelfs,alvast veel genot en succes met de afwerking ervan.
 
Wat dacht je van Wilma als naam???

Prachtige vorderingen trouwens ;)
 
What's in a name?

Wilma is zeker een mooie naam, Beyond. Maar... ... ...
Nou ja, kijken jullie zelf maar:

026.jpg

027.jpg

028.jpg

Tja... :$:D:D

Wordt vervolgd,


Droop
 
Ere aan je vrouw kan nooit verkeerd zijn ;)

Wilma was trouwens een pracht van een (Duitse) vrouw die ik ooit gekend heb toen ik klein was, vandaar... ;)
Maar Christl is in jouw geval wel een betere keuze :)
 
Hoi Patrice,

Ik denk dat ik deze statisch ga laten want tegen het jaareinde heb ik al een nieuw project op het oog dat wél volledig rc zal zijn:
De Metalbox 1/6 Opel Blitz komt terug uit (Ik heb die al bij Kitty van Metalboxmodels besproken). ;)
 
Hey Droop,

Werkzaamheden zijn tot zover al snel verlopen en een mooi staaltje van 'pimp my ride'. ;)
Ik neem aan dat Bobby en Stefan weinig reden tot klagen hebben.
 
Christl...

Bedankt Swa. ;)

--------------------------------------------------------------------------------------
029.jpg

030.jpg

031.jpg

032.jpg

033.jpg


Als dat maar goed afloopt... :8


Wordt vervolgd,
 
Zo, weer eens bijgelezen en tja.... gewoon weer mooi hè !

Fred
 
inderdaad weer mooie vorderingen ,

blijft leerrijk om te volgen

tom
 
Bedankt heren. :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Toen de oorlog in Rusland op z'n laatste pootjes liep was er van mooi wit gespoten Duitse voertuig geen sprake meer.
De bemanningen moesten zich behelpen met al wat ze vonden.
Zo kwam het dat de witte kalk met straatvegers werd aangebracht. Ook maakte men gebruik van vodden en bij gebrek daaraan gebruikte men gewoon de blote handen.
In een later stadium, toen men zelfs geen kalk of witte verf meer had gebruikte men gewoon de Russische sneeuw om een camo aan te brengen.
Zoals ik al zei was er van een mooi gespoten voertuig geen sprake meer.

Na vandaag talloze foto's te hebben bestudeert heb ik getracht om de witte camo nu zo realistisch mogelijk weer te geven.
Ook de kentekens heb ik terug zichtbaar gemaakt. Nu lijkt het alsof een Duits soldaat met een vod al de kalk op die plaatsen terug heeft verwijdert.

De foto's:

048.jpg

049.jpg

050.jpg

051.jpg



Hier nog enkele foto's van Duitse voertuigen in wintercamo:

IMG_00079.jpg


IMG_000610.jpg





Na de winter werd alles er gewoon weer af gewassen:

ecb27dbf6ab3d664f8fe29460097a702.jpg



Wordt vervolgd,
 
chique bedoening en de wintercamo is wel goed naar mijn goesting, brengt me op gedachten
 
Amai Droop, d'r is toch weinig dat gij niet kunt hé...
Knap gedaan jong. Chapeau
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Een zandkleurtje en wat takketakke tak...

Bedankt jongens. ;)

--------------------------------------------------------------------------


Vervolg

053.jpg


054.jpg


055.jpg


056.jpg


057.jpg


058.jpg


059.jpg


060.jpg



Wordt vervolgd,


Droop
 
Droop man steeds weer een plezier om te volgen zenne,wat een mooie vorderingen steeds weer!!!!
 
dit is weer een leuke om te volgen... vorderingen zien er weer knap uit... totaal verschil met het begin :D
 
De eerste wash...

Bedankt mannen. :)







Vervolg

Terwijl de Bobby en Stefan al druk in de weer zijn met de voorbereidingen om de binnenkant van de '250 aan te passen, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de buitenkant van het voertuig van een washje ... nou ja... zeg maar 'wash' te voorzien.
Meer bepaald de bovenkant van het motorcompartiment heb ik speciaal onder handen genomen.
Daar heb ik getracht om het effect weer te geven van door de motorwarmte gesmolten sneeuw, die door het smelten is vervuild en die zodoende zwarte randen heeft nagelaten op de motorkap van het voertuig.
Ook de WH-nummerplaten hebben nu hun plaatsje gekregen.


Allez, de foto's:

061.jpg

062.jpg

063.jpg

064.jpg

065.jpg


Wordt vervolgd,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan