Hoofdsponsor

1/60 Timberwolf aka MadCat [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rik, telt een Lego Indiana Jones and the Crystal Skull temple mee als doos :D wacko Die legodingen kosten handen vol geld, maar het is wel mooi.

Wat betreft de grondplaat, het stukje hout die je nu ziet is enkel maar om hem te laten staan. De pose is iets te dynamisch, waardoor de Timbie neit meer op eigen poot kan staan:s

Droop, let op, eenmaal je hier aan begint is er geen terugkeer meer mogelijk naar andere dingen :D
 
Rik, telt een Lego Indiana Jones and the Crystal Skull temple mee als doos Die legodingen kosten

Tja, daar kan niet over oordelen, heb alleen maar meiden, en die spelen niet met deze lego. Maar ik neem aan dat je er hiermee wel uitkomt met jou zoon. ^^

Verder je kunt Timbie toch op een sokkel zetten, en dan van die sokkel iets moois maken. Dus een mooie ondergrond erbij enzo. Lijkt mij best te doen.
 
:D dat is iets wat me niet lukt om te bowuen...enkel maar jongens.

Er komt idd een odnergrondje bij, maar ik zit in vertwijfeling tussen een vlakte of een oerwoud/bosgedeelte....sowieso komt er iets onder te staanwacko
 
De decaltjes zijn geplakt :| De sparebox is dus weer zwaar gekrompen en ik heb decals van 15 jaar oude teruggevonden:D en ze plakken nog ook.

Anyway, hier een overzichtje :

picture.php


picture.php


De gebruikte decals komen van een mix van oude kits die ik heb gemaakt, allen schaal 1/48ste. Het waren o.a. een A-10, Helldiver, OV10 Bronco, F-16, F-14 en F-15. De oudste kwamen van een Hwaker Hunter van midden jaren 80:D.

Het moeilijke van deze manier van werken is dat je ergens een zekere 'logica' moet hebben waarom deze decal daar plakt. Dat en het feit dat er geen handleiding voor is laat je dus ettelijke uurtjes zoeken ;P

Best wel leuk om te doen, hierbij wat details :

picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


En zoals ieder oorlogstuig heeft deze ook een naam gekregen, genoemd naar een God...iemand een idee :k

picture.php


C.U.
 
Indrukwekkend.
Bovendien is de stand van het tweede been, zoals op foto 1 te zien, schitterend gedaan!
 
:D Geeft een betere psoe dan out of the box.

Ook wat slecht nieuws:s voorlopig wordt deze on hold geplaatst wegens het ontbreken van de Jade Falcon decals. ik heb ze zelf trchten te maken, maar dat kwam niet goed. Ondertussen is de bestelling geplaatst, maar met 'snail mail' dus dat duurt een paar weken.

maar niet getreurd, er ligt al een andere klaar :D
 
Mooi gedaan, die decals maken het toch wel af he.
Maar toch even een aandachtspuntje. Ik zag dat je ook wat van die kabels hebt lopen op de poten enzo. Die zijn meestal toch zwart of iets. Dat zou wel mooi zijn. Dan steekt dit iets af. Die kabels zijn meestal buigbaar, dus veft houd dan niet goed toch. Daarom meestal niet meegenomen in de camo. ;P
 
Applaus Arendsoog Rik...arendsoog. Die 'darmen' moeten idd nog geschilderd worden, evenals de aansluitstukken. Aan de poten moeten de tussenstukken en de legoblokken nog geverfd worden.

Daarvoor moet ik morgen even binnenspringen in de modelwinkel voor de juiste kleur.

Heb vanavond de eerste stappen gezet voor de ondergrond verdacht
 
He, he, ja ik volg jou met Arens ogen, dit omdat ik ook nog een stel van dit soort zaken heb staan. ;P
 
:s slecht nieuws jongens...de decals die ik besteld heb hebben een turn around tijd van 4 tot 6 weken vooraleer ik ze ooit in bezit heb :s

Voorlopig gaat deze dus in de kast bij zijn broertje en wordt een ander projectje opgestart : de 80ton Goliath assault mech verdacht

Groeten,

G.
 
Dat is jammer. Maar ik weet wel dat wat in het vat zit, verzuurt niet. Dus wij wachten rustig af. :D
 
Doe maar rustig aan hoor, Geert. We hebben alle tijd... ... ... alhoewel... ... ja hoor: alle tijd! :D:D:D


Droop
 
:k YES...eindelijk nog eens verder gedaan aan deze brave dame...Omdat de decals er eindelijk zijn (en deze dedoeme veel te klein zijn om te gebruiken op dit monstertje :s zal ik iets anders meoten verzinnen). Ik had geen zin meer om te wachten dus ben ik alvast aan de weer gegaan met de pastels op de LRM pods.

Daarna heb ik de 40 LRM's er in gelijmd met dit als dreigend resultaat...

You can run....but why die tired ?!-fck-

1_overview.jpg

Het principe en de how to zijn zeer eenvoudig :

eerst een laagje matte vernis voorzien dat de pastel kan hechten.
Daarna met zwart de roet aanbrengen en openstrijken
Daarna met wit hier en daar wat 'inkleuren'
Wrijven met een zachte borstel (ik gebruik een make up borstel daarvoor) tot je het gewenste resultaat hebt.
Daarna sealen met vernis !! Of je hebt afdrukken van je vingers op het model.

TWee detailshots (moet nog een en ander aan gebeuren, dus nog niet volledig af B:) :

1_weathering_LRMpod.jpg

1_weathering_LRMpod2.jpg

Laat gerust jullie commentaar horen jongens !
 
Dat ziet er goed uit.

Ik denk dat je de lijnen in de platen nog wel iets donkerder mag maken, dat geeft iets meer schaduw. Ik weet het, dat is ook een persoonlijke voorkeur.

Verder top. Applaus
 
Prometheus is dat niet di erakker die het vuur van de goden had geleend om aan ons stervelingen te geven om er onder anderen wapens mee te maken en uiteraard een pot koffie te zetten ?:D

Maat terug naar het model, ik dacht al waar is deze gebleven/ en ja hoor daar is ze weer en ze ziet er goed uit tot nu toe.

Ron
 
@ Ron, idd Dat is dezelfde God..hij werd wel gestraft later en aan de rotsen geketend...flauwe mannen die Goden dat ze daar niet tegen kunnen ;P

@Rik, de foto is overbelicht waardoor heel veel van de subtiele weathering niet te zien is...live is het goed te doen (vind ik persoonlijk). Maar ach, dat is een discussie die we over een pot en pint eens moeten voeren met z'n allen cute
 
:nowink: Het komt er dan toch eindelijk van...nog eens een update. De decals zijn geplakt, eerste lading weathering aangebracht en een nieuwe vernis uitgetest.

Dees is het resultaat tot nu

Front~2.jpg


De 'beglazing' is ook opgekuist, maar nog niet bewerkt met P+

frontfront.jpg

Picca van de decal :

left.jpg

en wat zicht op de verwering :

detail.jpg

Hope you guys like
 
Heel indrukwekkend, ik heb ook ooit eens foto's gezien van iemand die zo'n rakker in z'n tuin heeft gebouwd op een grootte van ongeveer 3 m :wacko:
 
Jaaaa, hij gaat weer door. Ben zeer benieuwd.

Mooie decals zo. Nog wel vervuilen en hier en daar een beetje beschadigen met beleid he. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan